• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo klanten service

Status
Niet open voor verdere reacties.
speedtest.nl is vaak meest acurate
Vroeger wel, nu dus duidelijk niet meer...
Bij speedtest.nl haal ik zogenaamd 6Mbit vanmorgen terwijl ik gewoon met 16Mbit kan downloaden van alle sites en ook speedtest.net.
 
Naar mijn weten worden er op speedtest.nl relatief kleine bestandjes gedownload om hier vervolgens de internet snelheid mee te bepalen. Dit zorgt er vervolgens voor, zeker met de veel snellere internet verbindingen, dat de resultaten van de speedtest heel erg schommelen.

Speedtest.net is inderdaad vrij goed. Maar ook speedtest.quicknet.nl doet nog steeds goed zijn werk.
 
Maar ook speedtest.quicknet.nl doet nog steeds goed zijn werk.
Niet echt, die stort vaak 'savonds ook in, hoewel hij beter presteert dan bijvoorbeeld speedtest.multikabel.net.

Ik hou het laatste jaar statistieken bij hiervan dus kan het zo in grafieken zien. Hieronder de laatste week van speedtest.quicknet.nl (=speed10.multikabel.net):
 

Bijlagen

  • speed10.jpg
    speed10.jpg
    18 KB · Weergaven: 26
bij speedtest.nl moet je ook registreren dan is ie meer acuraat.
anders flitst de test zo voorbij ;>
 
bij speedtest.nl moet je ook registreren dan is ie meer acuraat.
anders flitst de test zo voorbij ;>
Ach er klopt toch niets van de abonnementen meer waardoor de resultaten als 'niet geldig' verschijnen. Mijn abbo staat als 5Mbit in het lijstje terwijl dat ondertussen 16Mbit is. Zelfs als ik het 22Mbit abbo kies meet ik nog maar 8Mbit, dus niet echt accuraat.
 



zo'n verschil is het ook weer niet.
behalve ping ;>
mwah lager ping is beter ;>
 
En ja hoor alweer technishe dienst wordt probleem verschoven naar mij.
het ligt altijd aan mij de klant nooit aan Ziggo
nooit aan @home nee want dat zijn pro's
zo als het per ongeluk m'n abonement verlagen na 12 mbit bv.
kunnen ook vanuit gaan dat klanten service ook niet mega vriendelijk is.
want er was 1x geschreeuw tegen mij omdat ik het juist te snel was.
ik erger me dood aan hier.

ik ben het spuugzat atm.
blijkbaar zou ik rechtzaak moeten starten tegen @home.......
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welke server je het beste kunt kiezen hangt sterk af van je lokatie, speedtest.net geeft zelf een adviesserver aan. Voor lokaties in Enschede is dat meestal de server in Groningen.

Maar de speedtest van bbned.nl is extreem slecht, dat ligt niet aan je verbinding maar die speedtest kan gewoon met de huidige internet snelheden niet meer goed gebruikt worden. Dat is ook zo met speedtest.nl en anderen, die zeggen allemaal niet veel meer. Met bbnet speedtest haalde ik zojuist 8Mbit terwijl ik echt het dubbele haal normaal. Ook die van Mordax geeft veel te weinig aan omdat het testbestand veel te klein is.

De enige die nog een beetje betrouwbaar is is de speedtest van www.speedtest.net en dan de ziggo test-server in Alkmaar kiezen.

Die geeft mij op dit moment dit resultaat:


Ik heb alles-in-1-Xtra en zou 16Mbit down en 3Mbit up moeten halen, zoals je ziet is de downlink prima en uplink is wat minder, maar dat is bekend, daarvoor moet nog een oplossing komen.

Je moet dus eens af en toe op die speedtest proberen. Mocht je signaal wel goed zijn kan het inderdaad aan de capaciteit van de CMTS liggen, maar zorg eerst dat je een goede speedtest server gebruikt die genoeg capaciteit heeft, want anders zeggen je metingen niets.
 
wel allemaal adviesen geven maar daar kom ik niet ver mee.
zo wel ziggo als @home hebben het probleem nog niet opgelost.
volgens hun is me pc te traag.
nou ja zeg heb ik 4 gb ddr2 geheugen
e6750 2,66 ghz dual core
8800gtx
sb x-fi
ja hoezo is me pc te traag.
het zijn stelletje amateurs
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan