• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Auto tv zal tv dadelijk uitschakelen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

twigger

Forum Gebruiker
Berichten
2.154
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Gisteren voor de 2e keer meegemaakt dat er rechts onder in beeld een melding verschijnt 'Auto tv zal tv dadelijk uitschakelen' en een aantal seconden later ging die inderdaad in de standby.
Het gekke is dat er geen timers ingesteld waren en die optie 'auto tv' is nergens te bekennen, ook niet in de handleiding.
Wel bij HDMI instellingen heb je een optie 'Auto tv aan' maar deze is voor als je HDMI apparatuur hebt aangesloten en deze inschakelt de tv ook automatisch ingeschakeld wordt maar dit heeft er dus niks mee te maken.

Ik heb daarna om te testen timer ingesteld op 15 minuten en kreeg toen de melding 'Timer zal de tv dadelijk uitschakelen' dus met timer heeft het sowieso niks te maken want is een andere melding.


Hier de instellingen:
Sleep timer - uit
Eco staat ook alles uit behalve power saving: laag
Omgevings censor zit niet op dit type: KDL40W5710

Ik vind dit zeer irritant want als je niet oplet gaat de tv in de standby.
De eerste keer dat dit gebeurde heb ik naar een andere zender gezapt en tv ging toen niet in de standby

Ik krijg het idee dat dit probleem aan de software (1.538EA) ligt die ongevraagd op mijn tv is geplant.
En voor diegenen die het nog niet wisten, Auto service update stond op uit toen die software geinstalleerd werd.


Zijn er sony bezitters die ditzelfde probleem hebben meegemaakt??

Alvast bedankt
 
Gisteren voor de 2e keer meegemaakt dat er rechts onder in beeld een melding verschijnt 'Auto tv zal tv dadelijk uitschakelen' en een aantal seconden later ging die inderdaad in de standby.
Het gekke is dat er geen timers ingesteld waren en die optie 'auto tv' is nergens te bekennen, ook niet in de handleiding.
Wel bij HDMI instellingen heb je een optie 'Auto tv aan' maar deze is voor als je HDMI apparatuur hebt aangesloten en deze inschakelt de tv ook automatisch ingeschakeld wordt maar dit heeft er dus niks mee te maken.

Ik heb daarna om te testen timer ingesteld op 15 minuten en kreeg toen de melding 'Timer zal de tv dadelijk uitschakelen' dus met timer heeft het sowieso niks te maken want is een andere melding.


Hier de instellingen:
Sleep timer - uit
Eco staat ook alles uit behalve power saving: laag
Omgevings censor zit niet op dit type: KDL40W5710

Ik vind dit zeer irritant want als je niet oplet gaat de tv in de standby.
De eerste keer dat dit gebeurde heb ik naar een andere zender gezapt en tv ging toen niet in de standby

Ik krijg het idee dat dit probleem aan de software (1.538EA) ligt die ongevraagd op mijn tv is geplant.
En voor diegenen die het nog niet wisten, Auto service update stond op uit toen die software geinstalleerd werd.


Zijn er sony bezitters die ditzelfde probleem hebben meegemaakt??

Alvast bedankt


Heb dit probleem ook op mijn 40we5w,hier staan de instellingen ook allemaal uit en toch schakelde de tv uit ik gebruik software versie 1.570.
 
Heb dit probleem ook op mijn 40we5w,hier staan de instellingen ook allemaal uit en toch schakelde de tv uit ik gebruik software versie 1.570.
Ok bedankt.
Kreeg jij dezelfde melding 'auto tv zal tv dadelijk uitschakelen' ?
zo ja dan klopt er toch iets niet met de software in de tv's.
 
Ok bedankt.
Kreeg jij dezelfde melding 'auto tv zal tv dadelijk uitschakelen' ?
zo ja dan klopt er toch iets niet met de software in de tv's.

Ja krijg dezelfde melding,alleen heb ik deze melding pas een keer gehad heb de tv nu zo'n 4 weken.
 
Ja krijg dezelfde melding,alleen heb ik deze melding pas een keer gehad heb de tv nu zo'n 4 weken.
Ik heb de tv nu 5 maanden en dus 2 x deze melding gehad, eerste keer 1 maand geleden zoiets.
Komt dus niet zo vaak voor maar mag helemaal niet gebeuren vind ik.
 
Gents,

Zie onder "Eco" de optie "Inactiviteit TV Standby"
Hiermee wordt de televisie uitgeschakeld als deze inactief is geweest gedurende de vooraf ingestelde tijdsduur.

Dit is een soort "sleep timer". Heb ik sinds dag 1 op "uit" gezet toen ik ermee geconfronteerd werd, vanwege de Humax. Toen gebruikte ik de AB alleen voor Aan/Uit. Daarna nooit meer last van gehad met PKG 1.538 en de huidige versie.

Uit de meldingen lijkt het erop dat men lange tijd (3 uur geloof ik) niets met de AB gedaan heeft, kan dat iemand bevestigen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gents,
Uit de meldingen lijkt het erop dat men lange tijd (3 uur geloof ik) niets met de AB gedaan heeft, kan dat iemand bevestigen?

Dit is correct. Het is een eco instelling die standaard op 3 uur staat. Als je dan 3 uur niks met je afstandbediening gedaan hebt, denkt de tv dat in slaap bent gevallen of niet meer kijkt en schakelt de tv zich uit om stroom te besparen. Je kunt deze optie uit zetten, of als je de melding krijgt even een toets op de afstandbediening drukken (geluid harder of zachter bijvoorbeeld). Elke keer als je de afstandbediening gebruikt reset deze timer zich. Op zich vind ik het wel een handige optie. Hoe vaak komt het nou voor, als je geen losse decoder gebruikt maar de CI+ cam, dat je drie uur lang niets doet met de afstandbediening :-P
 
Gents,

Zie onder "Eco" de optie "Inactiviteit TV Standby"
Hiermee wordt de televisie uitgeschakeld als deze inactief is geweest gedurende de vooraf ingestelde tijdsduur.

Dit is een soort "sleep timer". Heb ik sinds dag 1 op "uit" gezet toen ik ermee geconfronteerd werd, vanwege de Humax. Toen gebruikte ik de AB alleen voor Aan/Uit. Daarna nooit meer last van gehad met PKG 1.538 en de huidige versie.

Uit de meldingen lijkt het erop dat men lange tijd (3 uur geloof ik) niets met de AB gedaan heeft, kan dat iemand bevestigen?
Daar ligt het dus niet aan, ik zei toch dat alles uitgeschakeld is (lees mijn eerste bericht)

Dit staat in mijn eerste bericht:

Hier de instellingen:
Sleep timer - uit
Eco staat ook alles uit behalve power saving: laag


dus ook "Inactiviteit TV Standby" is uitgeschakeld.

En 3 uur geen AB gebruiken komt hier nooit voor(alleen als tv uitstaat), ik zapte naar sbs 6 en even later die melding dus dat kan echt niet.
Ik gebruik alleen de AB van de tv, ik heb namelijk CI+ dus heb maar 1 afstandsbediening nodig en die wordt veel gebruikt.

Jammer dat sommige mensen berichten niet goed doorlezen voordat ze reageren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren even geprobeerd. De "tv inactiviteit" optie geeft een andere dan de door jou gemelde tekst.

Heb je dit ook nog in versie 1.600?
 
Gisteren even geprobeerd. De "tv inactiviteit" optie geeft een andere dan de door jou gemelde tekst.

Heb je dit ook nog in versie 1.600?
Weet ik niet, ik heb het niet meer meegemaakt. tussen de eerste en 2e keer dat dit gebeurde zat ook een maand zoiets of misschien wel langer.

En het heeft ook niks met "tv inactiviteit" te maken, zoals ik zei staan alle opties uit. wn "tv inactiviteit" optie zit er niet op wel standby activiteit o.i.d maar staat ook uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan