• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

wnr3500 router

Status
Niet open voor verdere reacties.
H

hanswil

Het volgende ik heb een Ziggo moterola modem en een netgear wnr router met draadloos.
Op de router zitten 4 aansluitingen.
Ik hen 2 lan aansluitingen onder de grond(kruipruimte), 1 in de vvorkamer voor mijn laptop en 1 in deachterkamer voor de vaste computer.
De lan verbinding met de vaste computer werkt goed echter de lan verbinding met de laptop werkt niet de melding een van de kabels is niet aangesloten.
Kabel nieuwe stekkers erop gedaan maar dat hielp niet.
Nu heb ik het volgende gedaan de verbinding van de vaste computer dmv een verlengkabel naar de laptop en de verbinding van de laptop met verlengkabel naar de vaste computer, en alle twee werken.
Als ik de kabels rechtstreeks dus voorkamerverbinding op de laptop en de achterkamerverbinding op de vaste aansluit werkt mijn laptop niet en krijg ik weer de meldingeen van de netwerk kabels is niet aangesloten.
Ik heb ziggo gebeld maar die zegt dat kabels in huis niet wordt ondersteund maar ik dacht aan een conflict met de router.

Als ik de laptop op draaloos zet werkt het wel met windows draadloos maar niet met wireless console van asus dan krijg ik een profiel conflict.
 
Zijn alle kabels rechte kabels, of zitten er cross-kabels tussen?
(Oftewel hoe heb je de draadjes aangesloten)
Wat gebeurt er wanneer je de voorkamer met verlengkabel (niet nodig, weet ik) op de laptop en de achterkamer met verlengkabel (ook niet nodig) op de vaste PC aansluit?

Heb je trouwens zo'n cable-tester (LAN/USB)? Handig en niet duur.

Mees de Roo
 
@meesdroo,
als ik dat doe dan werkt alleen de vaste computer.
Het ligt aan de kabel want ik heb de verleng kabel rechtstreeks van de modem naar de laptop in de voorkamer aangesloten en het werkt.
Alleen blijft het vreemd dat de vaste computer wel op de voorkamer werkt.
Ik heb alleen nog een vraag aan bammetje (super uitleg) heb je ook een plaatje of aansluitschema van een wandkontaktdoos die in de muur zit waar je rj45 in moet stoppen.
Ik heb hem namelijk eraf gehaald om te kijken hoe daar de draden zit, ik zag wel dat er kleur codes op de binnenkant van het vrouwtje rj45 stond .
Alleen deze vrouwtje/contra RJ45 plug lopen de draden uit elkaar ipv allemaal naast elkaar net als een dobbelsteen met 8 ogen( dobbelsteen heeft er zes).
* *
* *
* *
* *
moet ik gewoon de aansluiting die jij met voorbeeld gebruiken?
alvast bedankt voor de reacties:)

Nog een opmerking de kabels in het snoer zijn allem gedraaid /gevlochten is dat normaal voor een utp kabel.
 
Je aansluitschema zou, wanneer je inderdaad rechte kabels gemaakt hebt, moeten werken.

Sommige (intelligente) chipsets die je rj45 aansluiting (in router en/of PC's) aansturen, zijn in staat aansluitingsfouten (b.v. cross-cables) niet alleen te herkennen, maar zelfs de aansluiting daarvoor ter compensatie over te schakelen. Dat zou je laptop/vaste PC verschil mede kunnen verklaren, wanneer je bij de aansluitdozen cross-fouten hebt gemaakt, en je verleng-kabel ook crosst.

Heb je de test zoals ik die voorstel echt toegepast (dus echt verlengen, niet ipv. de korte kabel de verlengkabel nemen), of neem je alleen maar aan dat het goed gaat omdat je er het nut niet van inziet? En wat gebruik je om een kabel te verlengen? De kleine blokjes met aan twee kanten een rj45 aansluiting, die je daarvoor koopt komen ook in 2 smaken (recht en gecrosst) en ik heb er gezien waar het type helemaal niet opstaat en zelfs waar het verkeerd opstaat!

Wanneer je niet heel krap bij kas zit, moet je anders echt eens naar die cable-tester kijken; de mijne kan je in twee gedeeltes uit elkaar nemen voor vast-gemonteerde kabels (dan heb je wel iemand nodig die de lichtjes bekijkt of je moet de 1e kant op scanning zetten, maar dan moet je razendsnel kijken want hij heeft haast). De prijs was een paar tientjes, maar omdat hij ook usb en telefoonkabels doet heb ik dat er al lang uit door alle gezeur dat ik misloop.

Mees de Roo
 
heb je ook een plaatje of aansluitschema van een wandkontaktdoos die in de muur zit waar je rj45 in moet stoppen.
Ik heb hem namelijk eraf gehaald om te kijken hoe daar de draden zit, ik zag wel dat er kleur codes op de binnenkant van het vrouwtje rj45 stond .
Alleen deze vrouwtje/contra RJ45 plug lopen de draden uit elkaar ipv allemaal naast elkaar net als een dobbelsteen met 8 ogen( dobbelsteen heeft er zes).

De adertjes moeten op een gegeven moment weer op dezelfde manier in je router komen. Dus in principe moet het oranje/witte draadje uit je aansluitkabel in de aansluitdoos ook weer op het oranje/witte draadje komen en aan het andere uiteinde van de kabels weer op het oranje/witte draadje in je router. Dat geldt voor elke kleurpaar of draadje.

Er is ook een manier om via een 'cross-kabel' 2 computers op elkaar aan te sluiten, maar dat is niet gebruikelijk tussen router en computer. Het kan zijn dat je wel een 'cross' verbinding in de kabel onder de grond hebt zitten en het kan ook zijn dat je vaste computer dit automatisch detecteert en corrigeert en je laptop niet. Door je bekabeling te controleren zodat je overal een 'rechtuit' kabel hebt (waarbij de kleuren overal op elkaar aansluiten) weet je dat je daar in elk geval goed zit.

Aders in een UTP kabel zitten altijd per 2 'getwist', dat is om de signalen die bij elkaar horen ook electrisch bij elkaar te laten horen. Simpel uitgelegd: Door dat twisten kunnen de signalen storingvrij over lange afstanden overgestuurd worden. Zou je de verkeerde aders met elkaar laten twisten of losse draden gebruiken, dan kun je veel kortere afstanden overbruggen.
 
niet helemaal me eens cees

kan ook met 4 aders iets dikker en afgeschermd crossed gaat om de twist kan dus ook met 4 aders ipv 8 ze zijn bezig met een netwerk in fabriek waar ik werk was ook verbaast maar schijnt geen problemen te geven

groetjes

peter
 
kan ook met 4 aders iets dikker en afgeschermd crossed gaat om de twist kan dus ook met 4 aders ipv 8 ze zijn bezig met een netwerk in fabriek waar ik werk was ook verbaast maar schijnt geen problemen te geven

groetjes

peter

Niet handig want met 4 aders kun je niet boven de 100mbit komen en sluit je dus eventueel toekomstig gigabit al uit.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/15.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
CAT is Twisted (gedraaid) CAS is Shielded (Afgeschermd).
Voor fabrieken is Gigabit zelden nodig (ze kijken daar liever geen film of tv, en spelletjes mogen ook al niet), maar die afscherming is in de buurt van zoveel apparaten meestal bitter nodig!

Zeker op de schaal van een fabriek is de keuze tussen 4- en 8- draads CAS dan een economische (ook ten aanzien van wat je nog door de buizen en goten kan krijgen), en die valt dan al snel ten gunste van de 4-draads uit.

Ik heb trouwens enige tijd geleden iemand op CAS over moeten zetten, die op de bejaardenflat tegenover zijn huis een KPN-antenne voor mobiele telefonie had gekregen; er kwam geen pakket meer herkenbaar over de lijn!

Mees de Roo
 
CAT is Twisted (gedraaid) CAS is Shielded (Afgeschermd).
Voor fabrieken is Gigabit zelden nodig (ze kijken daar liever geen film of tv, en spelletjes mogen ook al niet), maar die afscherming is in de buurt van zoveel apparaten meestal bitter nodig!

Zeker op de schaal van een fabriek is de keuze tussen 4- en 8- draads CAS dan een economische (ook ten aanzien van wat je nog door de buizen en goten kan krijgen), en die valt dan al snel ten gunste van de 4-draads uit.

Ik heb trouwens enige tijd geleden iemand op CAS over moeten zetten, die op de bejaardenflat tegenover zijn huis een KPN-antenne voor mobiele telefonie had gekregen; er kwam geen pakket meer herkenbaar over de lijn!

Mees de Roo

Bedoel je met CAS ( graag de betekenis) een UTP met een folie eromheen? Die noem ik FTP (foiled twisted pair) ipv UTP.
 
Ja, die bedoel ik. Ik realiseer me ineens dat CAS daarvoor een nauwelijks gangbare of gebruikte term is. Ik zal in het vervolg ter voorkoming van alle misverstanden gewoon shielded CAT zeggen :cry:.
Het verhaal verandert er overigens niet echt door (en was hopelijk toch begrijpbaar).

Maar ik hoor even niets van Hanswil; heb je al iets gevonden?

Mees de Roo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan