• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Kwaliteit "Ziggo" Monteurs

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Spartagek

Gisteren, 20:30

Een vriendin aan de telefoon, kun je even komen helpen ?, geen internet ...

> ik vroeg : Da's snal, je hebt sinds vandaag Ziggo.

Nja... heel verhaal :|

kort samengevat -

Zij had een afspraak gemaakt om de monteur alles te laten installeren.
de 'goede' man kwam tussen 12 & 18u volgens de bevestiging
( ik had haar al voor gek verklaard, neem een pakket, en ik kom het wel doen voor je )

om 17u kwam de monteur dan (eindelijk)
hij hing het modem op ( motorola Ain1 plus ) en trok het kabeltje naar de laptop.
klikkerdeklikkerdeklik op het toestenbord, kijk Mw - U heeft verbinding

"ik heb een draadloze router, die moet er eigenlijk tussen voor de laptop"

Dat deed hij niet, was niet bij de installatie inbegrepen..
maar was simpel, ze moest het kabeltje wat nu in de pc zat in de router steken, en dan werkte het wel ....

Dag mevrouw
"en mijn tvdecoder ? "

Nee, ook niet bij installatie !
( ik denk dat hij honger had ofzo, wat een ..... )

dus ze heeft nog een uurtje op internet gerommeld, en toen maar het draadje uit de laptop, in de router ( wrt54 ) en pc opnieuw starten
De oude instellingen waren nog intact, dus verbinding was zo in orde

tot je www.google.nl probeerde - server niet bereikbaar

ik dus om 2045 erheen, stroom van modem - 21 - 22 - 23 - 23- tot 30 :P
en toen weer aan, router daarna aangezet
en de laptop kwam weer tot leven.
MET voorgenoemde internetpagina uiteraard

daarna de tvdecoder aangesloten, koffie gedronken en weer naar huis


Zijn alle monteurs zo laks, of had zij gewoon pech, om een botte .... te treffen om 17u ?
 
Zijn alle monteurs zo laks, of had zij gewoon pech, om een botte .... te treffen om 17u ?
Zij had gewoon pech denk ik... ik heb dit nog nooit meegemaakt. Ik zou er een klacht over indienen, maar dan met het doel de beste man eens een duidelijk te maken daqt hij met een iets andere instelling ook meer vreugde in z'n werk heeft. Niet om helemaal af te kraken dus... Echter heeft de monteur zich wel aan de regels gehouden door niet de draadloze router te installeren, maar een beetje monteur zal dat wel doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals Brammetje al zei, waarschiijnlijk puur pech.
De monteur die ik kreeg stond er ook hier (ondanks alle bezweringen dat ik het verder zelf wel kon) op om modem, router en telefoon goed werkend af te leveren, al keek hij uiterst bezorgd toen ik het 192.168.0.0/16 (default) class C local domain onmiddelijk in een 172.16.0.0/12 class B veranderde (dat zat nog niet in z'n opleiding?).
Maar verder uiterst correct. Passwords en instellingen netjes opgeschreven en z'n privee mobiel telefoonnummer achtergelaten voor wanneer er nog problemen waren.
Afgezien van de paar rotte appels die je overal vindt, zit Ziggo's probleem veel meer in de (ontbrekende) organisatie- en ondersteunings-struktuur en opzet; de persoonlijke inzet is meestal boven gemiddeld.

Mees de Roo
 
Ik heb zelf ook gisteren de monteur hier gehad om alles te installeren.
Ik had de Premium router (Netgear WNR3500) erbij besteld, dus die had hij ook bij zich.
De monteur heeft alles (modem, router, telefoon) geinstalleerd.
Het enige dat hij door tijdgebrek niet meer kon doen was het oplossen van een probleem tussen Vista en de Netgear WN111v2, maar eerlijk gezegd verwachtte ik dat ook niet van hem. Intussen heb ik dat trouwens zelf (met hulp van google) opgelost. :oyeah:
Hij heeft me heel erg goed geholpen en zelfs nog een paar kleine dingen voor me aangepast omdat ik dat zelf niet kan doen. Ik geef 'mijn' monteur in elk geval een dikke pluim :thumb up:
 
Uitstekende monteur en medewerker (Senior CS North) een aantal maanden over de vloer gehad met meetapparatuur.
Alles goed nagemeten omdat wij vrij regelmatig uitval van telefoon en internet hadden.

Hiervoor heb ik wel maanden moeten knokken, maar uiteindelijk bleken wij een bovengemiddelde verbinding/signaal te hebben.

Prima, maar je moet wel doorzeuren tot ze er goed flauw van worden, het heeft geholpen.
Na vele vergoedingen, gratis kabelbox icr5000 en na wat vergoedingen prima service.
Maar de kwaliteit staat met wie je te maken hebt.
Het gemiddeld niveau van callcenter is helaas ver beneden peil.
 
ook hier prima monteur gehad die ook dat stukje extra gaf toen ik signaalproblemen had. Prima support in tegenstelling helaas tot de gemiddelde telefonische support. Ik hou het dus ook op een uitzondering.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/15.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
ook hier prima monteur gehad die ook dat stukje extra gaf toen ik signaalproblemen had. Prima support in tegenstelling helaas tot de gemiddelde telefonische support. Ik hou het dus ook op een uitzondering.
Ja hier ook, die enkele keer dat er een monteur geweest is. Hij heeft toen heel veel moeite moeten doen om telefonie geactiveerd te krijgen, maar is uiteindelijk gelukt. Service was top.
 
Van de paar keren dat ik een monteur heb moeten laten komen is het altijd eigenlijk zeer goed bevallen. Ver boven gemiddeld in kwaliteit en service ... of laat ik het zo zeggen 100x beter dan de HD van Ziggo maar dat moet ook niet moeilijk zijn :oyeah::schater:

Verder kom ik altijd een heleboel te weten waar Ziggo mee bezig is via de monteurs wat je anders nooit hoort.

Bv dat er op dit moment op de agenda staat dat alle verdeelkasten aangepast en opgewaardeerd gaan worden voor keuze ISPs. Iets wat Ziggo zelf je niet zal vertellen.
 
Ik denk dat er een verschil is dan tussen de storingsmonteurs en installatie monteurs

Ik heb haar aangeraden om het zo te laten, het spel werkt, en heeft geen effect om na te trappen.
misschien had hij zijn dag gewoon niet ..
 
Dat zou zo maar heel goed kunnen ... heb nooit installatiemonteurs over de vloer gehad en zal ook nooit gebeuren. Heb het dan ook echt over de storingsmonteurs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan