• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Digitale zenders

Status
Niet open voor verdere reacties.
W

willow12

Heb mijn digitale ontvanger, tv en hdd recorder aangesloten zoals het hoort, kan ook alles doen, krijg alleen niet alle digitale zenders naar mijn hdd recorder.
Als ik kabel direct van digitale ontvanger naar tv doe heb ik wel alle zenders alleen moet ik dan kijken naar het kanaal wat ik opneem.
Nu lees ik overal iets over een host-kanaal en een g link transmitter.
Of ligt het aan de digitale ontvanger dat die dit niet ondersteunt, wie kan mij hiermee helpen??????
 
De digitale zender zul je niet kunnen ontvangen op je hdd recorder. Je kunt wel het opnemen van het kanaal wat je op dat moment aan het kijken bent op je digitale ontvanger door op de hdd recorder de juiste ingang te kiezen waarmee de digitale ontvanger is aangesloten. In deze heb je je zelf wat wijs gebracht of je bent niet goed geinformeerd. Wil je rechtstreeks van de kabel de digitale zender kunnen opnemen moet je een PVR gebruiken. Deze heeft, afhankelijk van het type, 1 of 2 digitale tuners aan boord en een hd om op te nemen. Dan pas kun je de het ene kanaal bekijken en het andere opnemen.
 
Wellicht wat verkeerd geformuleerd, als ik mijn hdd recorder automatisch kanalen laat zoeken vind deze alleen maar de normale zenders die bij een gewoon kabel abonnement horen en niet mijn 5 digitale paketten.
 
je recorder kan ook geen digitale kanalen vinden omdat het geen decoder is. je recorder zal dus altijd van 1 kanaal moeten opnemen. als je een sd decoder hebt dan zal je je recoder moeten laten opnemen van het scartkanaal.

het enige kanaal wat de recorder dus kent (digitaal) is het scartkanaal en die moet hij opnemen. als je dus een sd decoder hebt zul je niet kunnen zappen maar moet de decoder op de op te nemen zender blijven staan.

clear?
 
Dat zeg ik dus. Je kunt geen digitale kanalen vinden met je hdd. Je hdd heeft een analoge tuner aan boord en geen digitale tuner. Je zult bij het scannen op de kabel dus alleen de analoge kanalen tegenkomen en niet je 5 digitale paketten.
 
Wellicht wat verkeerd geformuleerd, als ik mijn hdd recorder automatisch kanalen laat zoeken vind deze alleen maar de normale zenders die bij een gewoon kabel abonnement horen en niet mijn 5 digitale paketten.

Dat is normaal. Je hebt de decoder waarschijnlijk met een scart-kabel aangesloten op de recorder (dat zou in ieder geval de beste oplossing zijn).
Als je wilt opnemen, kies je op de recorder voor AV1/Ext1/L1 of iets dergelijks. Je kunt dan de digitale zender opnemen die je op dat moment via de decoder aan het bekijken bent. Je hoeft de recorder dus niet te laten zoeken naar de digitale zenders (dat werkt niet eens).
 
Jullie antwoorden zijn duidelijk, dank voor jullie snelle reacties.
Had dus een behoorlijke denkfout gemaakt:oops:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan