• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Post je snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sins deze maand alles in 1 extra pakket. Had destijd gewoon los Z3.

Geen DOCSIS2 modem maar een standaard ouwe ding..

481216321.png


Snap alleen 2 ding niet van dit download: er staat Casema BV. MAAR HEB @home(Ziggo). en ik woon niet in Amsterdam maar kampen(0verijsel):shock:

Je zat in casema gebied? Wat dus nu ziggo is...
De server kies je zelf dus is maar net wat je wil, ik kies zelf gewoon altijd het gele sterretje...

Enne denk toch dat je een eurodocis 2 modem hebt anders kwam je niet zover op het ziggo netwerk...

Maar het belangrijkste, als je alles-in-1 extra hebt is je snelheid wel wat laag of zit er nog een wireless router ofzo tussen?
 
Je zat in casema gebied? Wat dus nu ziggo is...
De server kies je zelf dus is maar net wat je wil, ik kies zelf gewoon altijd het gele sterretje...

Enne denk toch dat je een eurodocis 2 modem hebt anders kwam je niet zover op het ziggo netwerk...

Maar het belangrijkste, als je alles-in-1 extra hebt is je snelheid wel wat laag of zit er nog een wireless router ofzo tussen?
Nee, hij woont in Kampen, voormalig @Home dus. Maar is in eerdere berichten reeds uitgelegd.
Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 2_2_1 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/525.18.1 (KHTML, like Gecko) Version/3.1.1 Mobile/5H11 Safari/525.20
 
Ja, het zou handig zijn als mensen niet alleen een probleem vaststellen maar ook iets vertellen over hun router, pc, en dingen die ze al geprobeerd hebben. Anders blijft het gokken.

Ik draai windows Vista als OS.
Als ik het network and sharing center open en click op de internet verbinding, wordt er inderdaad aangegeven dat de status 10 Mbps is.

Mijn moederboard (met geintregeerd netwerkkaart) is aan GIGABYTE GA-MA78GM-S2H. Deze zou in ieder geval een 1 gigabit netwerkkaart moeten bevatten.

De router is een Sitecom WL-600 (aangeleverd door Ziggo).
De gebruikte kabels zijn de meegeleverde kabels (door Ziggo).
Het modem is een EPC2203 van Scientific Atlanta.

Wat doe ik dan nu fout want in principe is zowel de router als de PC geschikt voor 100 Mbps en toch krijg ik een connect op 10 Mbps.

Uiteraard heb ik alles bekabeld dus het probleem kan niet in het wireless zitten. Verder heb ik de Sitecom router al eens ertussenuit gehaald en modem rechtstreeks op pc aangesloten, zelfde probleem....

Wie kan mij helpen?
Bij voorbaat dank.....
 
Maak hier alsjeblieft geen foutzoek topic van; hij is al zo lang. Dit gaat puur om meetresultaten.
 
Ik draai windows Vista als OS.
Als ik het network and sharing center open en click op de internet verbinding, wordt er inderdaad aangegeven dat de status 10 Mbps is.

Mijn moederboard (met geintregeerd netwerkkaart) is aan GIGABYTE GA-MA78GM-S2H. Deze zou in ieder geval een 1 gigabit netwerkkaart moeten bevatten.

Check je instellingen van je netwerk kaart. Misschien staat ie op handmatig 10Mbs in plaats van automatisch.

Als dat het niet is kan het geen kwaad om wat kabels te verwisselen. Soms is een netwerk kabel niet OK. Wat ook kan voorkomen is dat de goudkleurige contactjes aan de PC of modem kant verbogen zijn en niet goed in de gleufjes van de connector vallen.

Maar het is idd beter om een apart topic te openen.
 
Maak hier alsjeblieft geen foutzoek topic van; hij is al zo lang. Dit gaat puur om meetresultaten.

Ben het er mee eens, maar soms moet je eerst meer info hebben om te kunnen vaststellen of het een meetprobleem is (wat ook vaak genoeg voorkomt) of een configuratie of bekabelingsprobleem.
 
Hmzz. Weet niet welke gebied ik zat of zit. Ik heb zoon zwart dun euro Dingetje.

En ja er zit een Netgear Router vast aan me modem.

Welke snelheden zou ik moeten hebben dan volgens jouw..

Heb net weer zoon test gedaan
488533362.png


Je zat in casema gebied? Wat dus nu ziggo is...
De server kies je zelf dus is maar net wat je wil, ik kies zelf gewoon altijd het gele sterretje...

Enne denk toch dat je een eurodocis 2 modem hebt anders kwam je niet zover op het ziggo netwerk...

Maar het belangrijkste, als je alles-in-1 extra hebt is je snelheid wel wat laag of zit er nog een wireless router ofzo tussen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan