• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax HDPVR-iHDR5050-C HD Twin Tuner PVR

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmm.. Zou het niet zo zijn dat als er 1080p wordt ontvangen, hij dat laat zien? Maar toch naar 1080i omzet?
 
Nee, zo is het niet! Er wordt gewoon niet uitgezonden in 1080p. Dit zou gewoonweg (nog) teveel bandbreedte kosten.
 
Een paar verse vragen:

- Als ik FTP naar de Humax zie ik een file 0.ts die > 4GB is - weet iemand wat voor file dat is ?
- Ik heb een folder aangemaakt op de Video partitie maar kan niks naar die folder verplaatsen, ik kan de folder ook niet verwijderen. Weet iemand hoe dat zit ?
- Is signaal sterkte ook een inidicatie van de kwaliteit ? mijn kwaliteit staat op 100, maar sterkte is slechts 41.

Thanks - Iwan
 
Van mij mag je rustig doorkeuvelen over deze eventuele mogelijkheden, ze gaan echter nooit komen.

Maar goed dat is voor mij ook niet het argument om het niet de humax te kopen. Op dit moment koop ik hem niet omdat wat hij echt wel voor bedoeld is (opnemen van tv) nog kompleet ouderwets werkt op basis van tijd ipv echt op EPG data.

Net nog weer een discussie gehad met een collega. Dat het eigenlijk raar is dat wat normaal gesproken een hele goeie marketing machine heeft (MS) eigenlijk het Media Center verhaal niet goed van de grond krijgt.

En dat is gewoon zo raar. want laten we wel wezen. alle features die mensen willen in de bug/wish list thread zit gewoon (bijna) allemaal in de media center (of eenvoudig er bij te installeren)

Ik wacht wel even op Windows 7 media center voor ook support voor HD (opname)
 
Ftp f

ik heb de vraag al eens eerder gesteld,maar wil het nogmaals proberen

Ik zou graag de Humax FTP aansluiting willen gebruiken.
ik zou het liefste mijn laptop direct aan de Humax willen hangen,dit omdat mijn Router op een behoorlijke afstand van de decoder staat.

ik heb al een paar antwoorden gezien,maar het gaat alleen over een aansluiting direct op de router

oa deze:
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=14066&page=112
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=151551&postcount=1118

dit heb ik ook gedaan, en k krijg dit ook zonder problemen aan de gang,
ik krijg ook alles op de computer te zien, en kan het ook op de computer afspelen.
Zelfs het draadloos binnenhalen van de bestanden gaat prima, alleen is dit wel een langdurige kwestie.
alleen wil ik dit niet, reden is dat ik de bedrading gewoon niet goed naar de router krijg, en de router naar de humax is niet echt een optie

nu heb ik mijn laptop via een cross cable aangesloten, en heb de instellingen neergezet zoals hier beschreven

https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=151447&postcount=1096

en deze instelling kwam ook direct in de decoder toen in het via een hele lange losse kabel had aangesloten.

maar als ik een laptop via een cross cable aan de decoder aansluit ziet de laptop niets bij ftp://192.168.1.2

wie kan mij uitleggen wat ik moet doen.

bedankt !!
 
Nee, zo is het niet! Er wordt gewoon niet uitgezonden in 1080p. Dit zou gewoonweg (nog) teveel bandbreedte kosten.

Ondanks het (nog) niet bestaan van 1080p content via de kabel zou een 'goede' ingebouwde 1080p scaler/deinterlacer wel degelijk nuttig zijn!

Als je nu in de stand 'original' wisselt van een SD naar HD kanaal (of vice-versa) dan moet de HDMI verbinding opnieuw syncen en dat gaat ten koste van de zap snelheid.

Dat is weer op te lossen door de stand '1080i' te kiezen maar de conversie van 576i/720p naar 1080i is nou niet bepaald super te noemen.

Uiteindelijk wil je toch een 1080p signaal.

BTW Het beste beeld krijg ik door de component uitgang van de Humax te gebruiken en dat signaal (mijn receiver kan geen HDMI upscalen) door de receiver om te laten zetten naar HDMI 1080p.
 
Humax maakt natuurlijk gebruik van een standaard display. Wil natuurlijk niet zeggen dat alle symbolen die je ziet ook gebruikt worden.

Dat je snelheidsmeter van je auto 250 km aan kan geven wil niet zeggen dat je dit ook haalt, om even een beeldspraak te gebruiken.
Waarom zouden ze in het standaard-display dan een 1080p symbool plaatsen, als deze nergens voor gebruikt gaat worden. Vindt de vergelijking niet zo overeenkomstig eigenlijk :rolleyes::-P. Ik denk dat, ooit, wanneer er wordt uitgezonden in 1080p het apparaat hier d.m.v een firmware update gereed voor kan worden gemaakt.
Alhoewel ik niet weet of het apparaat snel genoeg is om die 1080p te verwerken.
 
Waarom zouden ze in het standaard-display dan een 1080p symbool plaatsen, als deze nergens voor gebruikt gaat worden. Vindt de vergelijking niet zo overeenkomstig eigenlijk :rolleyes::-P. Ik denk dat, ooit, wanneer er wordt uitgezonden in 1080p het apparaat hier d.m.v een firmware update gereed voor kan worden gemaakt.
Alhoewel ik niet weet of het apparaat snel genoeg is om die 1080p te verwerken.
Omdat er misschien apparaten zijn die dit wel ondersteunen en die gebruik maken van dezelfde display. Verder laat ik het hierbij aangezien de beste stuurlui aan wel staan....:thankyou:
 
Waarom zouden ze in het standaard-display dan een 1080p symbool plaatsen, als deze nergens voor gebruikt gaat worden. Vindt de vergelijking niet zo overeenkomstig eigenlijk :rolleyes::-P. Ik denk dat, ooit, wanneer er wordt uitgezonden in 1080p het apparaat hier d.m.v een firmware update gereed voor kan worden gemaakt.
Alhoewel ik niet weet of het apparaat snel genoeg is om die 1080p te verwerken.
Deze Humax word niet alleen voor de Nederlandse markt gemaakt maar voor vele landen. In Nederland staat alles op het gebied van HD nog in de puberschoenen :-P
 
Deze Humax word niet alleen voor de Nederlandse markt gemaakt maar voor vele landen. In Nederland staat alles op het gebied van HD nog in de puberschoenen :-P

Er is geen enkele plaats ter wereld waar 1080P uitgezonden wordt.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan