• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax HDPVR-iHDR5050-C HD Twin Tuner PVR

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nieuwe vraag :
Als ik de humax aan sluit op de muur in de coax ingang dan heb ik een probleem want dan heb ik boven geen tv meer ; ik heb nu een 2-weg splitter. Kan ik strak met de humax ook weer de 2-weg splitter blijven gebruiken en dan digitaal signaal naar de tv via de humax en analoog
naar de tv boven ? .:frons:
 
De Humax IRHD5050-C geeft gelukkig volledig HD 720p/1080i via component weer, althans dat heeft anoniem medegedeeld.

Zal het ook mogelijk zijn je DVD-speler via scart op de 5050c aan te sluiten en deze dan via HDMI weer te geven op je TV? Of wellicht je vcr op de 5050c aansluiten en zodoende VHS-tapes opnemen.
 
Nieuwe vraag :
Als ik de humax aan sluit op de muur in de coax ingang dan heb ik een probleem want dan heb ik boven geen tv meer ; ik heb nu een 2-weg splitter. Kan ik strak met de humax ook weer de 2-weg splitter blijven gebruiken en dan digitaal signaal naar de tv via de humax en analoog
naar de tv boven ? .:frons:

Ik zou de humax aansluiten op de muur en op de rf-uit van de humax de kabel naar boven aansluiten.
Via de rf-uit van de humax worden alle analoge zenders gewoon doorgegeven.

Als je via de humax kijkt, dan heb je geen coax aansluiting op de tv beneden meer nodig.
Je zult de tv waarschijnljk met hdmi aansluiten op de humax.

Mocht je toch de tv beneden via coax willen aansluiten, zet dan de splitter op de rf-uit van de humax.
 
Ik ben eigenlijk aan het wachten totdat Ziggo deze Humax 5050 ook gaat leveren.
Ik heb nu de Cisco, sinds gisteren, maar heb er alleen maar problemen mee. Heb al onderhand zeker 3 uur aan de telefoon in totaal gehangen om het probleem opgelost te krijgen, maar nog steeds niks!!!

Zolang je hem nog geen 7 dagen hebt zou ik de Cisco morgen maar snel retour zenden dan wel terug brengen. Heb ik ook gedaan en geen seconde spijt van gehad, Wat een drama die Cisco.
 
Zolang je hem nog geen 7 dagen hebt zou ik de Cisco morgen maar snel retour zenden dan wel terug brengen. Heb ik ook gedaan en geen seconde spijt van gehad, Wat een drama die Cisco.

Ik "had" een zwak hart voor Ciso maar als ik de reacties lees....
 
Ik "had" een zwak hart voor Ciso maar als ik de reacties lees....
Als je de cisco 'alleen' wil gebruiken als HighDef pvr, dan is het best een goed apparaat.
Maar hij kan maar 1 opname-tegelijk maken en heeft een 160 GB disk.
De humax kan 2 opnames tegelijk en heeft een 320 GB disk. Beide kosten € 399 (adviesprijs), dus mbt pvr-mogelijkheden lijkt me de keus voor de humax niet zo moeilijk.
Als je iTV en VOD wilt hebben, dan kun je niet echt vergelijken en zul je de cisco moeten kiezen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zolang je hem nog geen 7 dagen hebt zou ik de Cisco morgen maar snel retour zenden dan wel terug brengen. Heb ik ook gedaan en geen seconde spijt van gehad, Wat een drama die Cisco.

Ik heb de Cisco teruggestuurd naar Ziggo. Ik heb nagekeken via TrackTrace en zag dat hij gisteren door Ziggo ontvangen is.
Dus daar ben ik vanaf.
Ik heb de Humax besteld via een site waar ik er, met verzendkosten, €359,- voor betaald heb. Waarschijnlijk zal ik hem dan wel pas eind volgende week binnenkrijgen, omdat de levering vertraging had opgelopen.

Maar is het trouwens zo dat je op de Humax geen Interactieve TV en Video On Demand kunt gebruiken?
1 geluk, gisteren keek ik een programma van RTL 4, X-Factor, terug via de laptop, aangesloten op de tv, en het beeld was echt perfect. Nog beter als m'n analoge signaal. Maar toen ik via SBS 6, De Nieuwe Uri Geller terugkeek, daar was het beeld best dramatisch van.
Dus zo nodig heb ik die iTV en VOD niet nodig.
Maar is die dienst alleen maar beschikbaar als je de Cisco origineel van Ziggo koopt?
 
Maar is het trouwens zo dat je op de Humax geen Interactieve TV en Video On Demand kunt gebruiken?
Op de humax is iTV en VOD niet mogelijk
Maar is die dienst alleen maar beschikbaar als je de Cisco origineel van Ziggo koopt?
Nee, ook op een cisco van bijvoorbeeld mediamarkt is iTV en VOD mogelijk. Het is een extra pakket dat je op je smartcard kunt zetten. Maar alleen de cisco ondersteund dit pakket.
Net als je een hdtv pakket kunt afnemen en je een hdtv decoder moet hebben om er naar te kijken. Op een sd-decoder heb je daar niets aan.
 
Ik zat net eens te kijken op myhumax.nl en daar zag ik staan dat de ondersteunde maximale resolutie 1080i is, en niet 1080p. Dan is de 5050c toch geen full HD decoder?
1080i is toch bijna hetzelfde als 720p?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan