• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

WAN adres niet te bereiken

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

richardp!

weet iemand de oplossing voor mijn probleem.
als ik vanaf een extern adres probeer mijn netwerk te benaderen stokt het bij ergens bij Ziggo.
mijn externe IP adres is het WAN adres op mijn router,
ook als ik op bijvoorbeeld mijnip.nl kijk geeft hij deze weer.
volgens de servicedesk van Ziggo staat alles goed maar toch komt ik met geen enkel protocol bij mijn router uit.
 
instelling in je router die dat tegen houd misschien ? Bepaald poort gebruiken misschien.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
Wel mits je doe open zet qua poorten, ik kan ook via extern mijn netwerk bereiken.
 
Je router mag ook niet bereikbaar zijn van buitenaf.
ROFL!!!

Sorry, maar ik wil toch echt inloggen op mijn FTP server. Gaat toch ook via mijn router??????

Beetje rare reactie Mesa.
Mozilla/5.0 (iPhone; U; CPU iPhone OS 3_1_2 like Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/528.18 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile/7D11 Safari/528.16
 
Wat Mesa waarschijnljik wil aangeven is dat een router verkeer routeeert en geen server is welke services aanbied. (ICMP - ping vaak wel maar kan door de interne firewall welke veel routers bezitten uit staan).
Indien je bijvoorbeeld op een PC achter de router een service zoals FTP wilt opzetten zul je in de router port forwarding moeten toepassen zodat ongevraagd verkeer van buiten af naar de PC wordt doorgeleid.

Richardp, welke service wil je binnen je LAN voor buiten af bereikbaar maken ?
 
het gaat om RDP poort 3389,
na de servicedesk flink aangepakt te hebben,
werd mij wederom verteld dat het niet aan Ziggo lag, maar gelijk daarna werkte het wel ineens.

apart maar het zij zo!!!
toch allen bedankt voor de reacties
 
En toch heeft het niet aan Ziggo gelegen.

Jou WAN ip-adres is altijd vanaf buiten te benaderen. Of je ook iets bereikt of kunt openen heeft alles te maken met de instellingen van je router (port-forwarding). Heb je geen port-forwarding ingesteld, eindig je nergens en zul je niets kunnen bereiken. Heb je wel wat ingesteld, kun je de service daarachter benaderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan