Forum pagina's laden erg traag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik beheer zelf een vbulletin forum en gebruik daarvoor datastore caching in combinatie met xcache, dit geeft een enorme snelheids verbetering.

https://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=141005

Er is normaal geen traagheidsprobleem hoor, forum werkt snel ook als het druk is met 500+ users, maar dit kwam af en toe voor en op dat moment zie ik de load op de server ook omhoogschieten, dus vermoedelijk gebeurt er dan iets anders op de server buiten ons forum om. Het wordt in elk geval in de gaten gehouden en gekeken of te zien is waar het probleem vandaan komt.
 
Er is normaal geen traagheidsprobleem hoor, forum werkt snel ook als het druk is met 500+ users, maar dit kwam af en toe voor en op dat moment zie ik de load op de server ook omhoogschieten, dus vermoedelijk gebeurt er dan iets anders op de server buiten ons forum om. Het wordt in elk geval in de gaten gehouden en gekeken of te zien is waar het probleem vandaan komt.


Ik heb er geen last van.....
Maar goed, ik ga via Ziggo Groningen (in groningen) het internet op...
 
Ik heb er geen last van.....
Maar goed, ik ga via Ziggo Groningen (in groningen) het internet op...
Het is ook maar een paar keer voorgekomen en dan nog niet eens constant. Dus zo'n enorm probleem is het nu ook weer niet. Kans dat je het merkte is niet groot.
 
Volgens mij zitten de problemen ergens bij jullie provider Prolocation. Gisteravond na ongeveer een uur of half twaalf was ziggo-gebruikers.nl helemaal niet meer bereikbaar. Tracert kwam toen niet verder dan rc02-netholding-gige-1.prolocation.net. Vandaag kom ik wel tot en met de web20.prolocation.net server.

Code:
>tracert ziggo-gebruikers.nl

Tracing route to ziggo-gebruikers.nl [94.228.131.61]
over a maximum of 30 hops:

  1     2 ms     1 ms     3 ms  192.168.2.1
  2     9 ms     9 ms     9 ms  195.190.250.158
  3     9 ms    17 ms    10 ms  iawxsrt-dc2-bb21-ge-2-0-0.320.wxs.nl [213.75.1.1
7]
  4    12 ms    19 ms    19 ms  195.121.0.66
  5    14 ms    19 ms    19 ms  Welcome.at.BD1.as24730.nl [81.173.3.45]
  6    10 ms    10 ms    10 ms  Welcome.at.M40-2.as24730.nl [81.173.123.206]
  7    13 ms    12 ms    11 ms  rc02-netholding-gige-1.prolocation.net [94.228.1
28.25]
  8    13 ms    12 ms    12 ms  web20.prolocation.net [94.228.131.61]

Trace complete.
 
Er was gisteravond onderhoud en daarom was de route onderbroken, dat was dus geen storing. De periodieke traagheid die je gezien hebt zit op de server, maar dat had ik al geschreven een aantal berichten terug....
 
Ik denk dat het weer tijd wordt om een verzoek in te dienen bij het hosting bedrijf om een reset uit te voeren van de server waarop het forum en de CMS draait. De webpagina's laden namelijk weer erg traag.
 
Ik denk dat het weer tijd wordt om een verzoek in te dienen bij het hosting bedrijf om een reset uit te voeren van de server waarop het forum en de CMS draait. De webpagina's laden namelijk weer erg traag.

Nou hier niet, dus kan het niet aan de server liggen
 
Nou hier niet, dus kan het niet aan de server liggen
Misschien hangen er nog oude sessies van mij op die server? Na de vorige reset op 30 juni 's nachts geen traagheidsproblemen meer ervaren tot de laatste paar dagen. Sommige pagina's hebben meer dan een minuut nodig totdat alle data binnen is wat via de status balk te volgen is middels het bekende waiting for... Geen problemen met de andere forums en websites die ik bezoek.
 
Misschien hangen er nog oude sessies van mij op die server? Na de vorige reset op 30 juni 's nachts geen traagheidsproblemen meer ervaren tot de laatste paar dagen. Sommige pagina's hebben meer dan een minuut nodig totdat alle data binnen is wat via de status balk te volgen is middels het bekende waiting for... Geen problemen met de andere forums en websites die ik bezoek.

De pagina's verschijnen hier altijd binnen een of 2 seconden. Als de server erg druk is bij veel bezoekers op dat moment misschien een keer 3 seconden, maar nooit meer. Sessies hangen van jou kan niet, elke keer als jij de browser opnieuw start begint er een nieuwe sessie.

Wat wel kan is dat je pagina's bekijkt met content die wij niet zelf hosten. Bijvoorbeeld een post van iemand waar plaatjes in staan die bij speedtest.net of op een plaatjeshosting site staan. Na het vullen van het scherm door deze site blijft de browser dan wachten op het externe plaatje bijvoorbeeld.
 
Wat wel kan is dat je pagina's bekijkt met content die wij niet zelf hosten. Bijvoorbeeld een post van iemand waar plaatjes in staan die bij speedtest.net of op een plaatjeshosting site staan. Na het vullen van het scherm door deze site blijft de browser dan wachten op het externe plaatje bijvoorbeeld.
Nee, dat is het niet. Als ik namelijk op een link klik om een topic te openen dan duurt het af en toe al enige tijd voordat uberhaupt de opbouw van die topic pagina begint waarbij dus al die tijd de voorgaande pagina met die geklikte link blijft staan en als dan de boel eindelijk begint te laden dan laden alle componenten van die pagina traat wat te volgen is via de status balk. Ook het opbouwen van de pagina waar ik deze reactie type ging net traag waarbij ik dus één voor één de smiley's aan de rechterkant van het scherm zie binnen druppelen. En alle componenten die voor de opbouw van deze reactie pagina nodig zijn komen volgens mij vanaf de hosting server.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan