• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo gaat CI+ ondersteunen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan met mijn Samsung DCB-P850R in de favorietenlijsten wel mijn eigen nummering ingeven.
Ik heb ze nu op 1 t/m 64 geloof ik. En dan kan ik nog tussenliggende nummers overslaan.


Tommy.

Dat is bekend, maar dat is het issue niet. Je kunt de Ziggo kanaalnummers die jouw gecertificeerde ontvanger gebruikt niet wijzigen.
 
Dat is bekend, maar dat is het issue niet. Je kunt de Ziggo kanaalnummers die jouw gecertificeerde ontvanger gebruikt niet wijzigen.


Ik kan ze wel wijzigen.
Als ik naar 9 zap gaat hij naar TMF, en als ik naar 10 zap gaat hij naar MTV, enz.


Tommy
 
Maar gebruik je dan niet je eigen favorietenlijstje?


Ik heb 2 favorietenlijsten.

1 voor mij en m'n vrouw met alle zenders, 1 t/m 64 (ned1, ned2, ned3, rtl4,rtl5, rtl7, sbs6, net5 enz)
En 1 voor mijn dochter met alleen de vijf zenders die zij mag zien,
en deze zitten op 1 t/m 5 (ned1, ned3, nickelodeon, jetix, ketnet)


Tommy
 
volgens mij is dit op 3/4 van deze forumbezoekers van toepassing.:-P

misschien dat anoniem een update kan geven?

sony - bijna klaar?
LG - nieuwe problemen?
philips - verder dan halverwege? verwacht klaar?
samsung bijna klaar?

Wij starten de komende week de laatste ronde duurtesten met LG (met fixes) + Samsung (met fixes) + Sony (nog niet met finale software).
We voeren de duurtesten met twee CI+ CAM modellen (manufacturers) uit t.w. SMiT en Neotion.
 
Nog even een aanvulling, ter overweging. In de Sony TV's kun je de kanaalnummers naar eigen inzicht aanpassen. Dat betekent dus dat je alle zenders handmatig op de Ziggo volgorde kunt krijgen als je dat nou persé wil, maar je kunt ook zinniger indelingen maken, die beter aansluiten bij je eigen kijk- en luistergewoontes. Baggerkanalen, zoals Ziggo TV, Zenderoverzicht, Etalagekanaal, en ShopZo|Suus hebben een veel te prominent kanaalnummer, en deze kun je dus naar achteren verplaatsen, of compleet verwijderen. Andere kanalen, die voor jou belangrijk zijn, kun je dan weer een lager kanaalnummer toekennen. Als je bijvoorbeeld een verstokte BBC kijker bent, dan kun je er voor kiezen BBC1 t/m BBC4 direct achter de landelijke Nederlandse (en eventueel Vlaamse) zenders te plaatsen.

Maar nu komt het: in alle door Ziggo gecertificeerde ontvangers is het zo dat de kanaalnummers niet door de gebruiker zijn te veranderen. Ik heb het nu dus even niet over favorietenlijstjes (die de Sony toestellen ook hebben) maar echt over de kanaalnummers. Stel je nu eens voor dat Ziggo via het kabelnetwerk een firmware update voor Sony toestellen gaat verspreiden waardoor deze toestellen bij een automatische kanaalscan wel de volledige Ziggo LCN gaan respecteren, maar waardoor je niet meer zelf de kanaalnummers kunt aanpassen of baggerkanalen kunt verwijderen. Zou jij dan blij zijn met zo'n firmware update? Ik niet.

Concrete vraag aan anoniem: zal Ziggo bij de certificatie van de CI+ TV-toestellen de eis gaan stellen dat de kanaalnummers zoals het toestel die hanteert niet (meer) door de gebruiker zijn aan te passen, ja of nee?

De basislijst kan niet aangepast worden, elke vorm van favorietenlijst(en) (meerdere verschijningsvormen) daarentegen wel, binnen de mogelijkheden die de fabrikant biedt. Hier leggen wij geen beperkingen op.
 
De basislijst kan niet aangepast worden, elke vorm van favorietenlijst(en) (meerdere verschijningsvormen) daarentegen wel, binnen de mogelijkheden die de fabrikant biedt. Hier leggen wij geen beperkingen op.

Dit is tenminste een antwoord, maar nog niet helemaal het antwoord dat ik wil hebben. Als de 'basislijst' niet kan worden aangepast in de door Ziggo te certificeren CI+ TV-toestellen, dan betekent dit dus dat Ziggo inderdaad restricties gaat eisen op de bestaande functionaliteit van (sommige) CI+ TV-toestellen. In de Sony CI+ toestellen van de W5500 serie zoals die momenteel in de handel zijn is de basislijst namelijk wel naar eigen inzicht aan te passen. Ik interpreteer dit antwoord van anoniem dus zo dat dit na een firmware update met een door Ziggo gecertificeerde firmware niet meer het geval zal (kunnen) zijn. Verlies van functionaliteit dus (zoals ik al vermoedde).
 
Dit is tenminste een antwoord, maar nog niet helemaal het antwoord dat ik wil hebben. Als de 'basislijst' niet kan worden aangepast in de door Ziggo te certificeren CI+ TV-toestellen, dan betekent dit dus dat Ziggo inderdaad restricties gaat eisen op de bestaande functionaliteit van (sommige) CI+ TV-toestellen. In de Sony CI+ toestellen van de W5500 serie zoals die momenteel in de handel zijn is de basislijst namelijk wel naar eigen inzicht aan te passen. Ik interpreteer dit antwoord van anoniem dus zo dat dit na een firmware update met een door Ziggo gecertificeerde firmware niet meer het geval zal (kunnen) zijn. Verlies van functionaliteit dus (zoals ik al vermoedde).

Ik weet niet of betreffende TV-toestellen ge-upgrade worden. Als dit wel het geval is dan kan dit betekenen de lijst niet meer aan te passen is.
Ik weet zelf niet precies hoe dit geimplementeerd is in de test samples. Ik zal hier de komende dagen naar kijken. Ik kan het niet vergelijken met versie die nu verkocht worden, omdat ik daar niet over beschik.
 
Ik weet niet of betreffende TV-toestellen ge-upgrade worden. Als dit wel het geval is dan kan dit betekenen de lijst niet meer aan te passen is.

Inderdaad, dat is ook mijn conclusie.
Ik weet zelf niet precies hoe dit geimplementeerd is in de test samples. Ik zal hier de komende dagen naar kijken. Ik kan het niet vergelijken met versie die nu verkocht worden, omdat ik daar niet over beschik.

Als je dat zou willen doen en de bevindingen dan hier zou willen melden, graag.

Bij de momenteel in de handel zijnde Sony CI+ toestellen uit de W5500 serie is het zo dat altijd een extra handeling vereist is om een favorietenlijst te bereiken, dat de volgorde van de zenders in een favorietenlijst altijd gecorreleerd is aan de kanaalnummers van de betreffende zenders in de basislijst, en dat de normale +/- toetsen op de afstandsbediening niet te gebruiken zijn om zenders uit een favorietenlijst te selecteren.

Het elimineren van de - bestaande - mogelijkheid om de basislijst geheel naar eigen inzicht aan te passen zou dan ook een wezenlijke reductie van de functionaliteit van deze toestellen inhouden, waar werkelijk niemand op zit te wachten, en die de toestellen voor bepaalde toepassingen zelfs onbruikbaar zouden kunnen maken.
 
Wij starten de komende week de laatste ronde duurtesten met LG (met fixes) + Samsung (met fixes) + Sony (nog niet met finale software).
We voeren de duurtesten met twee CI+ CAM modellen (manufacturers) uit t.w. SMiT en Neotion.

Ik mis toch nog een update over Philips...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan