• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Software update

Status
Niet open voor verdere reacties.
Omdat ik al van het begin af aan (inmiddels 6 maanden) regelmatig storing heb op alle kanalen (blokjes in beeld, beeld hangt, geluid glitched, ook radio stoort (Surround Radio switched tussen surround en stereo)) en ik regelmatig moet overschakelen naar analoog signaal (ik kijk nu al 3 dagen analoog) dacht ik vandaag de software-update te kunnen doen maar keer op keer haalt de download het eind van de streep niet.

Zojuist zowaar t/m deel 16 van de 17 gekomen maar daarna weer de melding dat de update onderbroken is en sluit de Humax weer af om met de oude software verder te gaan. En dit heb ik op diverse kanalen geprobeerd maar zonder resultaat.

Ik heb de Humax direct op de uitgang aangesloten met een korte Hirschmann kabel met metalen connectoren. Mijn TV zit met een kwaliteits SCART kabel aan mijn Humax maar het blijft huilen. Heb ik hiervoor een decoder van 130 euro gekocht?

Hoe krijg ik de nieuwe software eindelijk op mijn Humax IR-FOX C en zal dat eindelijk mijn storing verhelpen?
 
Ik zou het signaal op je AOP laten controleren door Ziggo. De storing door jou omschreven komt door een slecht signaal en heeft niets met de decoder te maken. Op het forum is hier het nodige over te lezen.
 
Ik heb ook een kleine bug in met de nieuwe software ontdekt.
Als je in de EPG via de blauwe knop naar het zoekscherm gaat en je deze weer verlaat via de exit knop dan staat het beeld stil. Je moet nogmaals op de blauwe knop drukken om het beeld weer te laten lopen.
Ook vind ik het niet fijn dat je nu het beeld door de epg heen ziet, had liever gezien dat het beeld in een klein venstertje te zien is en niet door de epg heen.
 
Ik heb ook een kleine bug in met de nieuwe software ontdekt.
Als je in de EPG via de blauwe knop naar het zoekscherm gaat en je deze weer verlaat via de exit knop dan staat het beeld stil. Je moet nogmaals op de blauwe knop drukken om het beeld weer te laten lopen.
klopt was me ook al opgevallen. het beeld word dus ook stilgezet in EPG als je die blauwe knop(freeze/zoekfunctie) gebruikt

Ook vind ik het niet fijn dat je nu het beeld door de epg heen ziet, had liever gezien dat het beeld in een klein venstertje te zien is en niet door de epg heen.
Ik heb doorzichtigheid van menu op uit staan en dan zie je practisch geen beeld/bewegingen door menu heen. Maar zou inderdaad beter zijn als er een soort preview venstertje was zoals dat bij de meeste decoders is. Zelfs de oudere decoders(nokia en panasonic) hebben dit ook.
 
Ik heb doorzichtigheid van menu op uit staan en dan zie je practisch geen beeld/bewegingen door menu heen. Maar zou inderdaad beter zijn als er een soort preview venstertje was zoals dat bij de meeste decoders is. Zelfs de oudere decoders(nokia en panasonic) hebben dit ook.
Dit had ik eerst ook gedaan maar het nadeel hiervan is weer dat bij de zenders die alleen teletext ondertiteling hebben de balk dan ook helemaal zwart is.
 
Dit had ik eerst ook gedaan maar het nadeel hiervan is weer dat bij de zenders die alleen teletext ondertiteling hebben de balk dan ook helemaal zwart is.
als ik een zender met dat soort ondertiteling bekijk zet ik die even op transparant, is wel een gedoe maar ja. Mischien komt hiervoor nog wel een oplossing.
 

Reeds eerder een succesvolle update uitgevoerd.

Menu-Installatie:
1. zenders zoeken
2. software update
2. fabrieksinstellingen herstellen.

Het probleem is nu dat 2 software wel verschijnt in het menu maar niet benaderbaar is.
Bij het scrollen gaat het kader automatisch van 1 naar 3
Hoe kan ik de software updatefunctie herstellen?

Vr. gr.
Internetter.
 
Als hij grayed-out (grijs) is, is er simpelweg geen update beschikbaar.
 
Zojuist de sticky gevonden over hoe je software te updaten en die is nu aan de gang. Waar ik me over verbaasde is, dat er geen automatische update functie op de Humax IR-FOX C zit?
Je moet dus zelf om de zoveel tijd via het menu de softwareupdate uitvoeren? Kan iemand daar wat zinnigs over vertellen? :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan