• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wegzakkende snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

s1l3nc0r

Ik heb het snelste abbo (120 MBit) en een Ubee modem.

Als ik mijn pc aanzet en ik ga iets downloaden, haal ik snelheden tussen de 9 en 12 MB per seconde, wat acceptabel is.

Echter, na verloop van tijd (na een aantal GB gedownload te hebben), zakt de snelheid enorm in. Naar zo'n 900 kb/s tot 2 MB/s. Het maakt hierbij dan ook niet uit of ik van een nieuwsgroep download of bijvoorbeeld van rapidshare of een torrent.
Mijn pingsnelheid loopt dan ook enorm op, naar zo'n 500 à 550 milliseconden.
Heb gisteren met de helpdesk gebeld, en die hebben het signaal gemeten en wat (standaard) tests gedaan. Daarbij gaven ze toe dat 500 milliseconden icm 1 MB/s onacceptabel is. Heb een telefoonnummer gekregen van ServicePlus, die zouden meer signaal kunnen nakijken.

Aangezien het feit dat ik begin met een goede snelheid en die vervolgens structureel inkakt na een aantal GB dataverkeer, begin ik het idee te krijgen dat de lijn wordt afgeknepen.

Zijn er meer mensen die hier soortgelijke ervaringen mee hebben ?
 
nee, dat zal wel de laatste abbo zijn die ze afknijpen want mensen die alles in een extra afnemen doen dat echt niet om de extra tv zenders.
 
Ik heb volgens mij dezelfde problemen die jij beschrijft.
Als ik ga downloaden van de newsserver of via VPN een verbinding met het werk heb en daar meer data intensieve handelingen doe, dan lopen mijn pingtijden gigantisch op. Soms zelfs zover dat ik timeouts krijg met bv. google.com

Ik laat deze met ping -t op de achtergrond meelopen en start vervolgens de speedtest van Ziggo. Het gedrag blijft steeds hetzelfde.

Vandaag is een monteur geweest en die heeft de kabel vanuit het huis en vanuit de wijkkast doorgemeten. Hier waren geen problemen te zien. Wel was de las van de kabel goed te zien, maar het signaal was sterk. Volgens hem kon het hier niet aan liggen.
Het modem heeft hij toen vervangen (Cisco zonder Wifi), maar de problemen bleven hetzelfde.

Een collega van hem zij toen dat dit bekend gedrag was van dit modem als er veel verkeer over heen ging. Dan begon deze moeilijk te doen. Met name als meerdere verbindingen tegelijk veel data doen downloaden (zoals bijvoorbeeld van de newsserver).

In mijn voorbeeld gebruik ik 4 - 10 verbindingen met de newsserver, maar volgens mij trek ik echt niet mijn maximale upload vol (wat een oorzaak kan zijn volgens mij).

De monteur nam het terug naar Ziggo en die zouden mij gaan bellen.

Ik heb overigens een alles-in-een plus (40mBit).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan