• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Loewe Art 42 sl full-hd+ 100 decodeer probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
G

GRtrac

Ik heb twee weken geleden een Loewe art 42 sl full-hd+ 100 aangeschaft. Ben erg tevreden over de TV maar heb wel een probleem.

Deze TV heeft een CI+ CAM module en een harde schijf. Mijn probleem is tweeledig:
1. Bij overschakelen van tv op audio en de tv in de stand-by stand geschakeld, valt audio na een minuut of twee weg. Dit hoort niet het geval te zijn. Als ik het beeld aan laat staan is er geen probleem met het wegvallen van audio.
2. Een gecodeerd opgenomen programma hoort ’s nachts gedecodeerd te worden (TV in stand-by). Dit decoderen wordt niet volledig uitgevoerd. Er wordt wel een nieuw bestand aangemaakt maar is niet af te spelen en lijkt ook niet van correcte speelduur te zijn, in plaats van 1:10u slechts 0:33u.
Verder werkt de tv naar behoren en ben erg tevreden over beeldkwaliteit. Ik ontvang het signaal van Ziggo en heb een Z1 abonnement met aanvullend HD pakket. Ontvangstsignaal is ongeveer 80%. EPG geeft ook alle zenders weer.

De twee zaken lijken met elkaar verband te houden. Wordt het Ziggo signaal misschien afgesloten en teruggenomen? Bij het inschakelen van de TV moet altijd even naar de kanalen gezocht worden. Dit duurt meestal een halve minuut. Neemt Ziggo misschien kanalen terug om ergens anders capaciteit te vergroten? Ik ben een leek dus ik weet niet hoe het precies in elkaar steekt. Zou zo maar kunnen.

Wie heeft hetzelfde probleem (gehad) en weet een oplossing? De leverancier van de TV weet nog geen oplossing te geven. Hij neemt wel contact op met Ziggo en Loewe.
Loewe is nog niet officieel gecertificeerd door Ziggo betreffende CI+ CAM.

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Ik heb twee weken geleden een Loewe art 42 sl full-hd+ 100 aangeschaft. Ben erg tevreden over de TV maar heb wel een probleem.

Deze TV heeft een CI+ CAM module en een harde schijf. Mijn probleem is tweeledig:
1. Bij overschakelen van tv op audio en de tv in de stand-by stand geschakeld, valt audio na een minuut of twee weg. Dit hoort niet het geval te zijn. Als ik het beeld aan laat staan is er geen probleem met het wegvallen van audio.
2. Een gecodeerd opgenomen programma hoort ’s nachts gedecodeerd te worden (TV in stand-by). Dit decoderen wordt niet volledig uitgevoerd. Er wordt wel een nieuw bestand aangemaakt maar is niet af te spelen en lijkt ook niet van correcte speelduur te zijn, in plaats van 1:10u slechts 0:33u.
Verder werkt de tv naar behoren en ben erg tevreden over beeldkwaliteit. Ik ontvang het signaal van Ziggo en heb een Z1 abonnement met aanvullend HD pakket. Ontvangstsignaal is ongeveer 80%. EPG geeft ook alle zenders weer.

De twee zaken lijken met elkaar verband te houden. Wordt het Ziggo signaal misschien afgesloten en teruggenomen? Bij het inschakelen van de TV moet altijd even naar de kanalen gezocht worden. Dit duurt meestal een halve minuut. Neemt Ziggo misschien kanalen terug om ergens anders capaciteit te vergroten? Ik ben een leek dus ik weet niet hoe het precies in elkaar steekt. Zou zo maar kunnen.

Wie heeft hetzelfde probleem (gehad) en weet een oplossing? De leverancier van de TV weet nog geen oplossing te geven. Hij neemt wel contact op met Ziggo en Loewe.
Loewe is nog niet officieel gecertificeerd door Ziggo betreffende CI+ CAM.

Alvast bedankt voor de reacties.

We hebben de hardware testen uitgevoerd en zullen starten met de verschillende functionele testen zodra Loewe ons hiervoor samples aanbied. Hiervoor zullen ze waarschijnlijk nog een aantal aanpassingen uit moeten voeren in de software. Het heeft geen zin hiervoor contact op te nemen. Zodra we wat nieuws te melden hebben zullen we hier doen. Als je als tester wilt meedoen mag je me tzt een PM sturen, voor zover Loewe instemt met externe testers.
 
Punt 1 is nog onduidelijk....
Heb je de externe ontvanger op radio of de tv op radio?
Als je de TV op radio hebt staan kun je het beeld uitzetten met de rode knop.(alleen als de ontvangst intern is)
Bij een externe onvanger kan dit niet en is het volgens mij logisch dat het geluid wegvalt als je de TV uit zet.
Decoderen zou ik niet weten....
Het zou kunnen zijn dat er een software update voor is.
Hiervoor moet je weer naar de dealer terug.
 
Het radiosignaal gaat via de TV. Ik druk inderdaad op de rode knop. Hiermee sluit de TV af en speelt de radio door voor slechts een minuut of twee. Ik begrijp inmiddels van Ziggo dat ik een maand of twee minstens geduld moet hebben. Loewe zit in de testfase.
De laatste softwareversie is geinstalleerd.
Bedankt voor de reacties.
 
Ik heb twee weken geleden een Loewe art 42 sl full-hd+ 100 aangeschaft. Ben erg tevreden over de TV maar heb wel een probleem.

Deze TV heeft een CI+ CAM module en een harde schijf.
Ik kan op de diverse Loewe websites en in de handleidingen van deze TV nog niet terugvinden dat deze TV inderdaad over een CI+ slot beschikt. Overal wordt nog gesproken over een standaard DVB CI slot. Staat er in jouw handleiding wel expliciet vermeldt dat er een CI+ slot inzit?
 
Ik begrijp inmiddels van Ziggo dat ik een maand of twee minstens geduld moet hebben. Loewe zit in de testfase.
Nu maar hopen dat jouw TV na die twee maanden nog steeds dezelfde functionaliteit en flexibiliteit qua signaalbronnen bezit als bij de aanvang van het Ziggo "certificering" traject. Ik vrees dat straks zal blijken dat een deel van de kanalen zoekopties spoorloos verdwijnt op het moment dat je aangeeft in Nederland te wonen en dat ook het door elkaar gebruiken van analoge en digitale kanalen van diverse DVB-C, DVB-T en DVB-S signaal bronnen tot het verleden behoort. Dit nog afgezien van het eventueel niet meer mogen sorteren, hernummeren en verwijderen van kanalen uit de basislijst. Allemaal zaken die Loewe al prima voor elkaar had bij de uitvoeringen met standaard DVB CI slot en DVB-C, DVB-T en DVB-S tuners.

En laten we niet vergeten dat een DR+ uitvoering van Loewe TV's in feite een geïntegreerde PVR aanboord hebben waarvoor je bij de aanschaf extra betaald hebt. Het zal dus interessant zijn om te zien of je die PVR functionaliteit van je TV straks nog mag gebruiken van Ziggo. Ik blijf de ontwikkelingen omtrent de Loewe TV's met CI+ slot daarom nauwlettend volgen aangezien Loewe met de ondersteuning van digitale TV in haar TV toestellen in feite al een paar generaties voorligt op de overige fabrikanten. Sony schijnt volgend jaar met de eerste multi-tuner uitvoeringen te komen wat Loewe al sinds 2005 doet. En aangezien Loewe zeer nauw samenwerkt met Sharp geven de CI+ ontwikkelingen bij Loewe ook direct een goed beeld van hetgeen Sharp eventueel nog te wachten staat.
 
Geen digitale uitzendingen meer op Sharp LC46 HD-1E

Sinds vandaag geen digitale uitzendingen meer op tv te ontvangen. Heb sinds januari 2008 een Sharp LC46 HD1E met ingebouwde harddisk en de 2 CI sloten van Alphacrypt 3.12 van Mascom en Casema (Ziggo) Smartcard voorzien. Analoog signaal wel ok. Direct maar even naar Duitse Sharp site en een nieuwe update DVB en TV software gedownload en via usb geinstalleerd. En er is weer beeld en ook zijn nu de CA modules via de tv in te stellen. Helaas nog steeds niet digitaal opnemen en kijken van 2 verschillende zenders. De radiozenders geven geen probleem door het beeld uit te schakelen (ook met rode knop bij Sharp).
 
Ik kan op de diverse Loewe websites en in de handleidingen van deze TV nog niet terugvinden dat deze TV inderdaad over een CI+ slot beschikt. Overal wordt nog gesproken over een standaard DVB CI slot. Staat er in jouw handleiding wel expliciet vermeldt dat er een CI+ slot inzit?

Sinds zeer recent beschikt dit type van Loewe over een CI+ slot. We gaan het zien de komende maanden. Ik zal een update geven zodra er meer bekend is.
 
Hoi GRtrac,

Ik was aan het overwegen om mijn huidige Loewe Connect te verkopen en een Art SL met CI+ te kopen. Maar als het zo is dat je met CI+ niet meer 's nachts kunt decoderen vind ik toch wel een groot nadeel. Het is maar te hopen dat dat bij de officiele certificering weer goed komt..... (anders is het een beetje een kat-in-de-zak).

Geldt dit voor alle zenders&programma's? En, hoe doe je nu de decodering van de programma's dan?

Zijn er ook anderen met een Loewe CI+ die andere of gelijkaardige ervaringen hebben?



Ik heb twee weken geleden een Loewe art 42 sl full-hd+ 100 aangeschaft. Ben erg tevreden over de TV maar heb wel een probleem.

Deze TV heeft een CI+ CAM module en een harde schijf. Mijn probleem is tweeledig:
1. Bij overschakelen van tv op audio en de tv in de stand-by stand geschakeld, valt audio na een minuut of twee weg. Dit hoort niet het geval te zijn. Als ik het beeld aan laat staan is er geen probleem met het wegvallen van audio.
2. Een gecodeerd opgenomen programma hoort ’s nachts gedecodeerd te worden (TV in stand-by). Dit decoderen wordt niet volledig uitgevoerd. Er wordt wel een nieuw bestand aangemaakt maar is niet af te spelen en lijkt ook niet van correcte speelduur te zijn, in plaats van 1:10u slechts 0:33u.
Verder werkt de tv naar behoren en ben erg tevreden over beeldkwaliteit. Ik ontvang het signaal van Ziggo en heb een Z1 abonnement met aanvullend HD pakket. Ontvangstsignaal is ongeveer 80%. EPG geeft ook alle zenders weer.

De twee zaken lijken met elkaar verband te houden. Wordt het Ziggo signaal misschien afgesloten en teruggenomen? Bij het inschakelen van de TV moet altijd even naar de kanalen gezocht worden. Dit duurt meestal een halve minuut. Neemt Ziggo misschien kanalen terug om ergens anders capaciteit te vergroten? Ik ben een leek dus ik weet niet hoe het precies in elkaar steekt. Zou zo maar kunnen.

Wie heeft hetzelfde probleem (gehad) en weet een oplossing? De leverancier van de TV weet nog geen oplossing te geven. Hij neemt wel contact op met Ziggo en Loewe.
Loewe is nog niet officieel gecertificeerd door Ziggo betreffende CI+ CAM.

Alvast bedankt voor de reacties.
 
Hallo Jedimaster64,

Ik kan inderdaad momenteel niets opnemen zonder er gelijktijdig naar te kijken. Daarvoor heb ik dit toestel uitteraard niet gekocht. Ik hoop dat het goedkomt met Ziggo. Anders heb ik er goed vertrouwen in dat er wat met Loewe/verkoper valt te regelen. Momenteel heb ik dus niets aan de harde schijf voor het opnemen van programma's. Dit is bij alle zenders zo.

Groet,
GRtrac
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan