• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen internet Sittard sinds 21:45

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gateway - DHCP - LAN Static DNS 1 en LAN Static DNS 2 - Apply

Waarom 2 van dezelfde firma gebruiken? Op de Ubee kun je zelfs 3 dns servers instellen. b.v. die van Ziggo, OpenDNS en Google. Als er dan één een storing heeft, pakt hij een compleet andere.

Ik ben de afgelopen uren toch ook flink gesurfd, maar heb niets van een storing gemerkt. Ik hoor nu net op het journaal dat Ziggo last heeft van een ddos aanval.

Misschien dat alleen de Ziggo website en dns servers aangevallen worden? Ik gebruik altijd al de OpenDNS servers omdat die te customisen zijn.
 
Waarom 2 van dezelfde firma gebruiken? Op de Ubee kun je zelfs 3 dns servers instellen. b.v. die van Ziggo, OpenDNS en Google. Als er dan één een storing heeft, pakt hij een compleet andere.

Ik ben de afgelopen uren toch ook flink gesurfd, maar heb niets van een storing gemerkt. Ik hoor nu net op het journaal dat Ziggo last heeft van een ddos aanval.

Misschien dat alleen de Ziggo website en dns servers aangevallen worden? Ik gebruik altijd al de OpenDNS servers omdat die te customisen zijn.

Heb je de IP-cijfertjes? Goed idee om er 3 verschillende in te zetten!

Cheers
 
Google DNS

8.8.8.8
8.8.4.4

OpenDNS

208.67.222.222
208.67.220.220

Ziggo DNS

212.54.44.54
212.54.40.25

Kies uit elk rijtje 1 en vul die in. In principe pakt de cliënt steeds de 1e uit het lijstje. Reageert die niet, dan pakt hij de volgende.

Die van Ziggo werkt alleen binnen het ziggo netwerk, maar die andere twee werken –bijna– wereldwijd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Internet werkt bij mijn niet meer, ook de site van Ziggo niet te bereiken. Weer een aanval?
 
Er werkt maar heel weinig hier. Maar deze site nog wel.:pompom:

Gisteren was alles weg.
 
Hier ook weer hetzelfde, geen mail geen internet, niets...

Word tijd voor een schade vergoeding (korting factuur)

op storingspagina

19-08-2015
Signaalstoring bij Ziggo

Sorry, door een storing is je internetverbinding langzamer dan normaal, valt de verbinding weg of kraakt je telefoonlijn. Wij begrijpen dat dit vervelend is en lossen het zo snel mogelijk op.

Storing opgelost en werkt niet alles zoals je gewend bent? Start het modem dan opnieuw op.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook geen homedrive.ziggo.nl dus, ben ik achter gekomen.
Maar weer even wachten, lost zichzelf op voor ons.
 
Wordt wel vervelend zo, weer de DNS zo te zien.
 
Gateway - DHCP - LAN Static DNS 1 en LAN Static DNS 2 - Apply



Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Moet er dan ook nog iets opnieuw opstarten? Want dit heb ik nu ingesteld en het werkt nog niet? Ik heb wel nog een router achter de ubee, moet de router dan ook opnieuw opgestart? (waarom probeer ik dat niet? Omdat iemand via de chromecast, die uiteraard geen last heeft van de dns..., naar uitzending gemist zit te kijken....)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan