• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Smartcards inleveren bij opzegging?

Status
Niet open voor verdere reacties.
K

knorde

Hoi,

Ik heb vandaag 2 retourdozen ontvangen om mijn modem en de horizon box terug te sturen naar aanleiding van een overstap naar een andere provider.

Er wordt in de brief met geen woord gepraat over de smartcards.
Moet je die inleveren of mag je die houden / weggooien.
Heeft eventueel een kennis nog wat aan de smartcards die er nu wat tekort komen?

Gr. Kees.
 
Ik denk dat de smartcards nu waardeloos zijn. Je hoeft ze niet terug te sturen maar ze worden gedeactiveerd en ik denk dat ze niet door anderen nog gebruikt kunnen worden. Als je zelf in de toekomst terug komt, zul je ze ook niet meer kunnen gebruiken. Dan zit je dus aan het huursysteem vast.
 
Je hoeft ze niet terug te sturen maar ze worden gedeactiveerd en ik denk dat ze niet door anderen nog gebruikt kunnen worden.

Dat weet je pas als iemand met een Ziggo abo oude stijl deze probeert te registreren. Daarover heb ik hier en op het andere forum nog niets gelezen.
 
Maar als ik het goed begrijp hoef je ze dus niet in te leveren / naar hun op te sturen?

Er staat namelijk op dat het eigendom van ziggo / @home blijft (2 van de 5 zijn nog uit de @home tijd).
Ik heb het wel gewoon zelf gekocht overigens en volgens mij ooit bij 1 ontvanger gratis erbij gehad.
 
Die smartcards zijn jouw eigendom dus die hoef je niet terug te sturen.
 
Re

Hoi,

Ik heb vandaag 2 retourdozen ontvangen om mijn modem en de horizon box terug te sturen naar aanleiding van een overstap naar een andere provider.

Er wordt in de brief met geen woord gepraat over de smartcards.
Moet je die inleveren of mag je die houden / weggooien.
Heeft eventueel een kennis nog wat aan de smartcards die er nu wat tekort komen?

Gr. Kees.


Als je nog in Mijn Ziggo kunt komen de smartcards afmelden, dan kan een ander Ziggo lid ze weer activeren.
 
Ik denk dat de smartcards nu waardeloos zijn. Je hoeft ze niet terug te sturen maar ze worden gedeactiveerd en ik denk dat ze niet door anderen nog gebruikt kunnen worden. Als je zelf in de toekomst terug komt, zul je ze ook niet meer kunnen gebruiken. Dan zit je dus aan het huursysteem vast.

Dit is niet geheel juist.
Zoals Parel aangeeft moet je ze deactiveren. Dit kan ook telefonisch. Vervolgens kan je ze overdoen naar iemand anders en die kan ze weer activeren. Zo krijgt de kaart een tweede leven. (eigen ervaring)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan