• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo Telefonie

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

Deleted member 62964

Beste Ziggo gebruikers,

Heb recentelijk alles in 1 basis bij Ziggo afgesloten, en vrij vlot daarna had ik alles al binnen en alles aangesloten. Internet doet het, televisie doet het, telefonie alleen niet.

Ik heb al info opgezocht links en rechts over resets met en zonder kabel 2 uur wachten met en zonder kabel, maar het Tel 1 lampje blijft knipperen en ik krijg nog steeds geen kiestoon.

Helpdesk bellen wordt hiermee dus ook lastig.. Mijn vraag dus wat kan ik doen om dit op te lossen??

Met vriendelijke groet,
Jim
 
Je kunt iemand van het webcare team pm-en of hij jou kan helpen.
 
Gedaan

Heb al een contactformulier opgestuurd of bedoelde je iets anders??

Is er naast wachten op Ziggo, iets wat ik zelf nog kan doen??

EDIT: webcare Zojuist gemaild.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb het velgende net in een andere post gezet maar bij deze wil ik het je hier ook even laten weten:

hier geld hetzelfde probleem, 29-09-2010 is de monteur hier geweest om alles in 1 extra aan te sluiten.
Het internet en tv gedeelte werkt naadloos perfect.

Het telefoniegedeelte werkt echter nog steeds niet, het is nu 3-10-2010.
Wij zijn niet bereikbaar per telefoon, kunnen niet bellen of gebeld worden, en de KPN heeft de lijn afgesloten op de dag dat de monteur kwam (slechte zaak van kpn).

ook de storingsdienst gebeld van ziggo over dit telefonieprobleem, ook ik kreeg te horen dat er een grote landelijke storing is met alle nieuwe klanten die tevens telefonie nemen. deze storing is nu op de dag van vandaag al 20 dagen gaande bij ziggo (info van interne medewerkers:-) )

Ben zeer benieuwd wanneer deze storing nu eindelijk wordt opgelost, zo moeilijk kan het voor zo'n groot bedrijf toch niet zijn om alle modems een MTA ip adres te geven zodat men eindelijk kan bellen?

20 dagen storing waar elke dag nieuwe klanten bijkomen........ en die ook deze storing ervaren..... lijkt me toch iets wat je SNEL wilt oplossen?



met andere woorden.... alle nieuwe klanten met telefonie kunnen voorlopig niet bellen of gebeld worden via de ziggo lijn. het systeem van ziggo ligt in storing waardoor het telefoniegedeelte niet geactiveerd wordt in jouw modem. het modem krijgt geen zogenaamd MTA-ip adres.

en read my lips... deze storing is nu al 20 dagen gaande, wie weet hoelang dit nog gaat duren....
 
Ha Sizzler,

Ontzettend bedankt voor je antwoord.. Hier kan ik tenminste iets mee.
Heb gister met helpdesk aan de lijn gehangen werd er niet veel wijzer van die man zei alleen dat het een storing was die met enkele dagen weg zou zijn...
Site gaf aan dat er niks was...
Maar als ik het zo hoor vrees ik het ergste... We zullen maar over moeten stappen op skype... (internet telefonie)

Micr0
 
Hallo allemaal,

Zojuist gezien dat tel1 lampje niet meer knipperd... We hebben ons eerste telefoonnummer ook al kunnen bellen... Hier kan denk ik nu wel een slotje op.
Bedankt allemaal voor de hulp!

Micr0
 
Ha Sizzler,

Ontzettend bedankt voor je antwoord.. Hier kan ik tenminste iets mee.
Heb gister met helpdesk aan de lijn gehangen werd er niet veel wijzer van die man zei alleen dat het een storing was die met enkele dagen weg zou zijn...
Site gaf aan dat er niks was...
Maar als ik het zo hoor vrees ik het ergste... We zullen maar over moeten stappen op skype... (internet telefonie)

Micr0

even wat extra info, kwam net thuis en dacht ok laat ik me modem en basisstation van telefoon is uit de stroom halen om te zien of het probleem was opgelost.
en jawel hoor, eindelijk kunnen wij nu bellen en gebeld worden. dus als je nieuwe klant bent met telefonie dan doe even hetzelfde en kijk of het nu werkt

dus modem en telefoonbasistation uit de stroom, 5 sec wachten, dan modem in de stroom, helemaal laten opstarten en dan pas telefoonstation weer in de stroom hangen.
 
dus modem en telefoonbasistation uit de stroom, 5 sec wachten, dan modem in de stroom, helemaal laten opstarten en dan pas telefoonstation weer in de stroom hangen.
TIP:
Wil je in zo geval (resetten) zeker weten dat het goed gaat, apparaten in elk geval 30sec spanningsloos laten. Als je het kort doet (5sec of minder) heb je kans dat nog niet alles spanningsloos is of is geweest (door elco's die nog moeten ontladen) en de reset niet het beoogde effect heeft doordat het apparaat niet volledig word gereset.
 
En voor de Ubee geldt dat pas een echte reset wordt uitgevoerd door het reset knopje met een paperclip o.i.d. ingedrukt te houden tot alleen het powerlampje brandt. Zelfs de logs zijn dan gewist :oyeah:
 
Bij ons deed de modem het zelfs zonder reset, maar iig mooi dat voor iedereen weer werkt :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan