• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Phishing mail namens Ziggo....?

Status
Niet open voor verdere reacties.

NetJak

Forum Gebruiker
Berichten
631
Ik wordt gek van bijna wekelijkse phishingmails die van Ziggo afkomstig lijken te zijn. Haast niet van echt te onderscheiden, Krijgen jullie die ook?
De helft van de links verwijst naar mailplus.nl (de hier blauw getoonde in de originele mail ook!) en de andere helft naar ziggo.nl. En zeg nou niet dat dit een echte mail is. Waarom staat er dan beste Ziggo klant i.p.v. mijn correcte naam? En klopt het dat reguliere Ziggo mail ook onder Mailplus wordt verstuurd? Ja, dat klopt zie de facturen. Waarom? Waarom zou Ziggo een andere adres dan Ziggo gebruiken? Waarom maken ze zichzelf verdacht?


Pas vandaag nog uw
e-mailinstellingen aan

Beste Ziggo klant,

Vindt u het ook zo vervelend als u geen e-mail kunt verzenden of ontvangen? Dat willen wij uiteraard voorkomen. Daarom is actie van uw kant nodig. Binnenkort kunt u helaas geen gebruik meer maken van Ziggo Mail met de e-mailinstellingen van de oude @home-server. We vragen u daarom vandaag nog uw e-mailinstellingen aan te passen. Heeft u dit al gedaan? Dan hoeft u niets meer te doen.

Hoe past u uw instellingen aan? Stap voor stap uitleg
Wij kunnen ons voorstellen dat u niet zit te wachten op het moeten doen van allerlei aanpassingen. Gelukkig is het een snelle en eenvoudige aanpassing en helpen wij u op weg met onze stappenplannen.

Gebruikt u meerdere apparaten waarop u uw e-mail ontvangt? Of leest u uw Ziggo e-mail via Gmail of Hotmail? Controleer daar dan ook de instellingen. Hiervoor kunt u per e-mailadres het stappenplan doorlopen. Zorg dat u deze aanpassingen snel doet, zodat u blijft e-mailen zoals u gewend bent. Verder gaan er geen e-mails verloren. Ook uw e-mailadres blijft gewoon hetzelfde.

Heeft u geen stappenplan nodig om uw e-mailinstellingen te wijzigen? Gebruik dan deze instellingen.

Heeft u nog een vraag?
Wij staan op www.ziggo.nl/klantenservice dag en nacht voor u klaar. U vindt er handige oplossingen op maat en slimme stappenplannen voor bijvoorbeeld installaties. Heeft u daarna nog een vraag of heeft u liever telefonisch contact? Bel gratis 1200 vanaf uw vaste telefoonaansluiting van Ziggo of 0900 - 1884 (normaal tarief). Bekijk onze openingstijden op www.ziggo.nl/contact.



Met vriendelijke groet,

Erica Blom-Groenink
Directeur Klantenservice
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarschijnlijk krijg je deze mailtjes omdat je nog steeds gebruik maakt van mail.home.nl. Verder maakt Ziggo gebruikt van mailplus voor mailings, dat je daardoor van die rare links krijgt is inderdaad verwarrend.
 
Alleen ik maak geen gebruik van de home.nl server en ik heet ook niet Beste Klant....
 
email

ik heb ook vanmorgen de ze mail ontvangen ! ik heb hem meteen verwijdert om dat dit veel op een vedachte mail lijkt !
gewoon negeren !:pompom::schater:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan