• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Welke TV te kiezen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Antoniya001

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een 40" LCD/LED tv maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil het volgende :

Een 40" LCD/LED tv met :

Een optische of coaxiale audio uitgang die zowel DTS als Dolby Digital kan doorsturen. (liefst Dolby true HD and DTS HD)
CI+ (duh)
Full HD 1080p (24p 100of200Hz)

DNLE (oid) LAN/netwerk aansluiting die het volgende ondersteund :
-avi
-vob
-dat
-mkv (heel belangerijk)
-wmv
-divx/xvid
-mov
-mpg

( -iso en -ifo zou heel mooi zijn. maar dat is redelijk makkelijk om te zetten in mkv)

MPEG1/2/4
WMV9
H.264/x264? (5.1 high profile indien mogelijk (4.1 high profile als minimum)
VC-1

Bestaat dit of niet ? De samsungs lijken ok maar hebben helaas geen DTS uitvoer (of in ieder geval kan ik het niet vinden in de handleiding) Ik heb in de afgelopen jaren al mijn DVDs en Video-CDs en BD op de server gezet samen met mijn eigen familie filmpjes (HD). meeste in mkv formaat.

Iemand met ervaring ??

Ik hoop eigenlijk om alles in 1 apparaat te kunnen stoppen zodat alleen nog mijn server aan staat en ik niet ook de computer aan hoef te zetten om lekker een fimpje te kijken. Ik heb weinig zin om al mijn films (heel veel met DTS jammer genoeg) om te zetten aangezien mijn film bibliotheek in de 4TB begint te lopen. Wat nogal wat tijd in beslag gaat nemen.

Ar
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een Samsung LE40B650 (100Hz, onderkant rond design, GEEN RODE streepjes meer!!) of een LE40B750 (200Hz, strak rechthoekig desing, OOK GEEN RODE streepjes meer).

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363597/0


De twee modellen zijn beide LCD, maar LED is vrijwel geen haar beter dan deze twee modellen. De kleur weergave, de beleving is gewoon fantastisch. Mocht je een CRT liefhebber zijn, dan kon je nu wel eens van gedachte veranderen.
Wil je LED, dan betaal je daarvoor, de beeld is naar MIJN mening niet veel beter voor wat je betaald. Weggegooid geld.
(LED is niets meer dan dat de fluor kathode is vervangen voor LED, het is niet dat de ACHTERWAND gevuld is met LED verlichting, nee! Gewoon weer LED verlichting aan de zijkant)


Pas op wanneer je voor een Sony gaat, DLNA video support is marginaal (ondersteunt oa geen .MKV, DIVX, etc, etc. Samsung wel).


edit: info toegevoegd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een Samsung LE40B650 (100Hz, onderkant rond design, GEEN RODE streepjes meer!!) of een LE40B750 (200Hz, strak rechthoekig desing, OOK GEEN RODE streepjes meer).

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363597/0


De twee modellen zijn beide LCD, maar LED is vrijwel geen haar beter dan deze twee modellen. De kleur weergave, de beleving is gewoon fantastisch. Mocht je een CRT liefhebber zijn, dan kon je nu wel eens van gedachte veranderen.
Wil je LED, dan betaal je daarvoor, de beeld is naar MIJN mening niet veel beter voor wat je betaald. Weggegooid geld.
(LED is niets meer dan dat de fluor kathode is vervangen voor LED, het is niet dat de ACHTERWAND gevuld is met LED verlichting, nee! Gewoon weer LED verlichting aan de zijkant)


Pas op wanneer je voor een Sony gaat, DLNA video support is marginaal (ondersteunt oa geen .MKV, DIVX, etc, etc. Samsung wel).


edit: info toegevoegd.

Beide tv's hebben een digitale tuner maar zijn deze ook HD? En wil je zeggen dat ze alle bestanden probleemloos afspelen?

Zou me weer een mediaspeler schelen. :)
 
De samsungs hebben geen DTS toch ? Dus qua MKV ondersteuning vallen die dan af.

Ik hoopte dat er een tv was die het wel allemaal kon

Ar
 
Ik denk dat je nog even moet wachten op de nieuwe TV's van Panasonic. De huidige hebben namelijk zowel Dolby 5.1 als DTS via de SPDIF uitgang. Philips en Sony doen volgens mij alleen Dolby 5.1. Samsung weet ik niet. Of er bij Panasonic ook support komt voor True HD en DTS HD vraag ik mij af. Helaas hebben de 2009 TV's van Panasonic nog geen CI+.
 
Sony speelt geen .MKV files.... en zo heeft het systeem nog meer bezwaren. En het beeld van de Sumsung overtreft die van de Sony ruim!


Ene, de Samsung is Full HD:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32590071

Klopt dat het geen DTS afspeelt, dat is wel jammer. Maar via TOS-link geeft hij DTS wel door aan je eind versterker.

Voor DTS/Dolby 5.1/Tru HD/... op deze wijze PC-disk-->tv-->Home Theater set, moeten volgens mij de geluids-chips in je tv in staat zijn alles te ondersteunen.
Ik denk dat je fabrikant dan snel duidelijk (beperkt) is als je daar nog CI+ bij telt.
Of nog een jaartje of zo wachten.
 
Gewoon een mooie televisie kopen en daar een mediastreamer (Xtreamer, Popcorn Hour etc.) op aansluiten.
Voordeel is ook dat je dan ook meteen veel meer keuze in televisies hebt. ;)
 
En het beeld van de Sumsung overtreft die van de Sony ruim!
En waar baseer jij dit op ? De showroom stand van samsung die thuis 9 van de 10 x er niet uit ziet. Te rood te veel contrast etc. Wat in de showroom er wel gelikt uit ziet. Vaak is het ook een persoonlijke voorkeur welk beeld jij mooi vind.
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/20.0.016; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan