• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geschillencommissie?

  • Onderwerp starter JWyndham
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor anoniem en Bullet:
Ziggo heeft deze ontvanger gecertificeerd, dus zich aan deze ontvanger verbonden. ziggo heeft daardoor ook de zorgplicht een signaal aan te bieden, dat door deze ontvanger juist wordt verwerkt.
De oorsprong van mijn ontvanger is niet relevant. Het apparaat is door een dealer gecontroleerd en perfect bevonden.
Vergeet een ding niet: omdat ziggo op haar website de ontvanger heeft gecertificeerd heb ik hem gekocht (nogmaals van wie is niet relevant).

Uiteraard is het mensenwerk, fouten kunnen gemaakt worden. Hier speelt echter 'de macht' van een groot bedrijf, waar een individuele klant niet voor telt. Ook anoniem heeft daar last van: "Dan zeg je het abonnement toch op". Gemakkelijk als je de enige kabelaanbieder bent. De klanten zijn te vroeg het HD tijdperk binnengeleid. Ziggo wil alleen maar omzet maken, maar deugt het product wel dat ze aanbieden?
Waar is de eerlijke voorlichting vanuit ziggo? Waar staat dat er problemen zijn met het verwerken van het signaal?

Dit soort zaken wordt allemaal in ogenschouw genomen door de geschillencommissie.
Wat kan de geschillencommissie voor mij betekenen?
Het mag duidelijk zijn dat ik niet behoorlijk HD kan ontvangen (trouwens alle HD zenders, dus niet alleen Ned 1,2, en 3 hebben hier een sync probleem). Met de HD ontvanger kan ik behoorlijk SD kijken. Maar ik had al een SD ontvanger.
De geschillencommissie zal ongetwijfeld een schadevergoeding toekennen voor de aanschaf van de HD ontvanger. Heeft ziggo in mijn geval geluk, want ik heb een zacht prijsje voor de ontvanger betaald.
Kijk ook eens naar de voorwaarden die ziggo zelf hanteert. Ook ziggo is gehouden aan een bepaalde termijn waarbinnen storingen moeten worden opgelost.
Is het technisch simpel? De problemen met NED 1,2 en 3 worden veroorzaakt door de bandbreedte. De problemen met Eurosport, NGC en History zijn in elk gebied anders.
Ziggo heeft dus nog heel veel werk te doen.

Het geloof dat ziggo een fatsoenlijk bedrijf is, ben ik al lang kwijt. De helpdesk is byzonder ondeskundig; de communicatie tussen de technische mensen en de helpdesk is miniem. Schriftelijk reageren wordt niet gedaan door ziggo (bang zich ergens op vast te leggen?), en ik durf zelfs te stellen dat zaken in opdracht van het management opzettelijk worden getraineerd, opdat ze buiten de aanmeldingstermijn van de geschillencommissie zullen vallen. De administratieve computersystemen werken voor geen meter (eerst SAP nu Oracle) en vaak is de informatie waar de medewerkers over beschikken achterhaald. Bovendien kan ik aan de geschillencommissie bewijzen dat door de helpdesk gelogen wordt tegen klanten.

Hoewel de procedure bij de geschillencommissie zeer simpel is, is er toch 1 nadeel. Collectieve klachten worden niet behandeld. alleen individuele klachten worden behandeling genomen. Maar stel je zelf de vraag: al zouden er maar 10 anderen zijn, die op deze wijze benadeeld zijn door ziggo, tegelijkertijd met dezelfde klacht komen, hoe zou er gereageerd worden.......Voor de geinteresseerden dit is de link: https://www.sgc.nl/

Kortom ik geloof niet dat ziggo iets wenst te doen aan het sync probleem en stap voor stap haar klanten wil forceren naar de aanschaf van een nieuwere ontvanger. Zelfs anoniem is daar al mee begonnen:" De ontvanger wordt niet meer gepromoot, de ontvanger wordt niet meer geproduceerd." Mijn reactie: ja en?
Houdt dat in dat het dan maar niet hoeft te werken?

De economische achtergrond kan ik goed begrijpen. Een organisatie vergelijkbaar met een Hedgefonds is eigenaar van ziggo geworden. Elke cent moet uit het bedrijf gewrongen worden (in dit verband is het interessant te zien hoe de investering op de balans wordt verwerkt); als dat ten koste gaat van de klanten dan moet dat maar.
Het is niet voor niets dat ziggo en upc gedwongen gaan worden aan andere providers toegang te geven.

Ik wens de mensen die werken bij ziggo veel sterkte toe, het is niet eenvoudig om daar te werken: Ontevreden klanten, ontevreden aandeelhouders en een slecht product.


Ik denk dat als je zo zeker bent van je zaak dat je dan niet hier moet zijn maar bij de geschillen commissie .

Verder als je een gebruikte samsung aangeschaft of kado gekregen hebt en die niet naar wens functioneerd zou ik persoonlijk niet de schuld bij ziggo neerleggen maar even het forum goed doorlezen en een nieuwe humax halen in de winkel
 
Voor anoniem en Bullet:
Ziggo heeft ...



....en een slecht product.

Tot de introductie ned1/2/3 HD waren er geen noemenswaardige problemen met de h360, er zijn zelfs gebruikers die pretenderen dat de kwaliteit van de 360 aanmerkelijk beter is dan de andere HD alternatieven. Sinds de introductie van N1/2/3 zijn er problemen gemeld door een aantal gebruikers met een H360 ontvanger. In deze situatie zou je ook kunnen stellen dat het signaal van de publieke omroep verdacht is. We hebben de omroep ook verzocht om het signaal aan te passen. De karakteristieken van het signaal ligt geheel bij content aanbieder en niet bij de distributeur. Aangezien er ook een percentage gebruikers is dat geen klachten ondervindt, terwijl ze dezelfde ontvanger gebruiken en hetzelfde signaal, ligt het minder voor de hand om de oorzaak alleen bij het signaal (dat ziggo alleen doorgeeft) danwel te ontvanger te zoeken.
Ik ben benieuwd op welke wijze je kunt uitsluiten dat het probleem niet aan je eigen ontvanger ligt, heb je deze laten testen ?

De uitspraak dat ziggo niets wenst te doen is nergens op gebaseert. We hebben enkele weken geleden gemeld dat we nieuwe software aan het testen zijn. Je vergeet maar even dat wij niet zitten te wachten op klachten en ontevreden klanten, het basis pakket van 0 euro is elke klacht direct een verliespost.
Het besluit om de 360 niet langer te produceren ligt geheel bij Samsung, De componenten die in 2005 ontwikkeld zijn worden immers niet meer geproduceerd. De fabrikanten besluiten altijd eenzijdig het moment van End Of Life.

Ten slotte mogen we de oorzaak van problemen mbt HD ontvangst niet generaliseren. Problemen met de geluid / beeldkwaliteit en evt lipsync kunnen veel verschillende oorzaken hebben, waarbij lokale omstandigheden ook een grote rol kunnen spelen. Er wordt bij ziggo verschillende frequenties gebruikt voor de doorgifte van de DTV kanalen waarbij lokale invloeden zoals DVB-T / C2000 en andere ethergebruikers interferentie kunnen veroorzaken. Nogmaals wij onderzoeken samen met Samsung naar een mogelijke oorzaak en hopen dat we een fix kunnen aanbieden de lipsync verbeterd.

Dat de oorzaak van lipsync niet altijd even evident is, mag ook blijken uit een artikel "Managing Audio Delays and Lipsync for HDTV"
https://www.ebu.ch/en/technical/trev/trev_2009-Q1_HD-Audio-Delays.pdf
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Collectieve klachten worden niet behandeld. alleen individuele klachten worden behandeling genomen.

Inderdaad, maar als er al over een specifieke klacht een uitspraak is gedaan kunnen anderen die dezelfde klacht hebben naar deze uitspraak verwijzen bij Ziggo. En als ze dan niet het gewenste resultaat krijgen kunnen ook zij op hun beurt een geschil starten met verwijzing naar deze eerdere uitspraak. Geanonimiseerde kopieën van Bindende Adviezen (want zo heet dat bij de Geschillencommissie) kunnen bij het secretariaat van de commissie worden opgevraagd.

:wink:


Ben
 
Tot de introductie ned1/2/3 HD waren er geen noemenswaardige problemen met de h360, er zijn zelfs gebruikers die pretenderen dat de kwaliteit van de 360 aanmerkelijk beter is dan de andere HD alternatieven.

*knip*

Dat de oorzaak van lipsync niet altijd even evident is, mag ook blijken uit een artikel "Managing Audio Delays and Lipsync for HDTV" https://www.ebu.ch/en/technical/trev/trev_home.html

Tja, Ik baal dat je gelijk hebt. Zolang Anoniem, dus Ziggo aangeeft het probleem te onderkennen, samen met zowel de content aanbieders alsmeede de decoder producent bezig is om een oplossing te zoeken vrees ik dat we gewoon moeten wachten.

Een geschillencommisie zou pas zin hebben wanneer het probleem niet zou worden onderkent...... En dat is simpel weg niet het feit...

Feiten van de aannaamen scheiden en een ieder komt tot de zelfde conclusie.
 
Spreek je ons nu aan op het signaal dat we bieden of op de kwaliteit van een ontvanger die je tweede hands hebt aangeschaft via je zwager. Verder promoten we de betreffende ontvanger niet meer omdat deze ontvanger niet meer wordt geproduceerd. Uiteraard betekent dit niet dat samsung niet verzocht hebben om te onderzoeken of het probleem op te lossen is. Als je vindt dat het HD pakket niet aan de verwachtingen voldoet dan kun je het toch ook opzeggen en om restitutie vragen. Hier kun je volgens gewoon voor terecht bij de helpdesk of de klachten afdeling.

Ondanks dat jullie de 360 niet meer promoten staat hij nog steeds op jullie site als zijnde gecertificeerd met een werkende link naar winkels. De Samsung 380 staat er echter niet eens bij.
 
Tot de introductie ned1/2/3 HD waren er geen noemenswaardige problemen met de h360, er zijn zelfs gebruikers die pretenderen dat de kwaliteit van de 360 aanmerkelijk beter is dan de andere HD alternatieven.
Dat de oorzaak van lipsync niet altijd even evident is, mag ook blijken uit een artikel "Managing Audio Delays and Lipsync for HDTV" https://www.ebu.ch/en/technical/trev/trev_home.html

Helaas heb ik al meerdere keren met de helpdek contact gehad in het verleden dat ik op HistoryHD last van lipsync problemen had. Elke keer was dit nieuw voor de desbetreffende persoon bij de HD en kwam het standaard reset/stroom eraf/kaartje eruit en erin verhaal weer tevoorschijn.

In het artikel staat nou niet echt ingewikkelde problematiek beschreven. Er staat dat het audiosignaal in de keten bij de BBC enkele frames uit de pas kan gaan lopen. Er staat ook dat het probleem makkelijk te vinden is omdat het altijd in stappen van in dit betoog 20ms plaatsvind.De vraag is dan alleen waar dit verschil in de keten optreed.
Bij mij is het veel meer dan 20 ms. Ook wordt het meer in de loop van een programma.

Het tweede gedeelte is wel interressant om voor Ziggo ook toe te gaan passen als extra service aan de klanten nl het regelmatig uitzenden van een test signaal zodat mensen éénmalig kunnen compenseren voor de vertraging in beeldbewerking van decoder en/of tv.
 
Nogmaals wij onderzoeken samen met Samsung naar een mogelijke oorzaak en hopen dat we een fix kunnen aanbieden de lipsync verbeterd.

Wij samsung gebruikers zitten niet te wachten op een fix welke de lipsync verbeterd, wij willen een fix die het oplost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan