• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo gaat CI+ ondersteunen

Status
Niet open voor verdere reacties.
:no:

Kan Ziggo niet eens ophouden met klantje pesten? Ik heb sinds een paar weken een Philips CI+ TV in huis staan en, op basis van de uitspraken van Dhr. Vos, een AlphaCrypt CAM gekocht. Net een paar dagen digitale TV van Ziggo afgesloten en nu moet ik opeens lezen dat de AlphaCrypt CAM wel eens sneller dan de beloofde 1,5/2 jaar op zwart kan gaan. Dit is echt te gek voor woorden, heeft Ziggo dan echt helemaal niks geleerd van het verleden?
Stel dat inderdaad de AlphaCrypt op zwart gaat als de CI+ CAM uitgegeven wordt dan zit ik mooi met iets waar ik geen bal aan heb aangezien de Philips TV's nog niet werken (hopelijk tegen die tijd wel maar Ziggo kennende denken die enkel aan hun eigen behoeftes en niet aan die van de klant). En nee, ik hoef niet nog een extra kastje, heb al genoeg stopcontacten, kabels, kastjes en afstandsbedieningen in huis liggen. Hou AUB de beloofde termijn van 1,5/2 jaar aan zodat iedereen rustig de tijd krijgt om over te stappen anders voorzie ik voor Ziggo weer een aantal uitnodigingen van Kassa, Radar en andere consumentenprogramma's...

Een zeer boze Ziggo-klant

PS: 't is dat ik niet eerder van 't bestaan van dit forum afwist anders was ik er niet eens aan begonnen waarschijnlijk. De gemiddelde consument zoekt nou eenmaal niet 't hele internet af voordat hij/zij een aankoop doet. Men verwacht zeker niet dat iets dat nú wel werkt over een paar weken misschien niet meer werkt. Denk eens wat meer aan de wensen van de klant ipv aan eigen belangen...

Dat is nog eens goed omschreven: "klantje pesten"

Want dat is waar Ziggo mee bezig is!
 
Bij goed ondernemerschap zouden die twee dingen synoniemen moeten zijn!
Ik denk niet dat er dan nog veel winstgevende ondernemingen zouden zijn ;)

Overigens ben ik van mening dat je tegenwoordig als klant zoveel informatie tot je beschikking hebt, dat je het op zijn minst aan jezelf verplicht bent om je te oriënteren voor je iets koopt. En met oriënteren bedoel ik dan niet naar een verkoper luisteren, want die denkt ook niet in jouw belang. Je hoeft natuurlijk niet ieder artikel te lezen dat er op internet over het door jou beoogde product te vinden is, maar je gaat toch ook niet tussen €500 en €3000 (ongeveer de pricerange voor een TV) uitgeven zonder dat je weet waar je het over hebt? En bij veel aankopen horen daar ook de randvoorwaarden bij, want die kunnen je op termijn vaak meer kopzorgen en kosten bezorgen dan het product zelf. (Dit forum is daar een toonbeeld van, de meesten zijn zeer tevreden met hun toestel, maar niet met de periferie, Ziggo)

Blijkbaar is de "gemiddelde consument" iemand met geld teveel dat 'ie kwijt moet en te lui om uit te zoeken waar 'ie dat het beste aan zou kunnen spenderen. Een buitenkansje voor iedere verkoper met een gladde babbel.
Maar goed, we dwalen weer af...
 
Ik denk niet dat er dan nog veel winstgevende ondernemingen zouden zijn ;)
Dat is een hele boute bewering. Dus winstmaken betekent automatisch: service tot de deur? Ik denk niet dat Ziggo het daarmee redt. Ik denk ook niet, dat dat Ziggo's bedoeling is. Maar of Ziggo volledig overziet waar het huidige avontuur naartoe leidt, betwijfel ik.
 
Ik denk niet dat er dan nog veel winstgevende ondernemingen zouden zijn ;)

...

Blijkbaar is de "gemiddelde consument" iemand met geld teveel dat 'ie kwijt moet en te lui om uit te zoeken waar 'ie dat het beste aan zou kunnen spenderen. Een buitenkansje voor iedere verkoper met een gladde babbel.
Maar goed, we dwalen weer af...

Natuurlijk kan een bedrijf winstgevend zijn door een balans te vinden tussen rekening houden met de klant én voldoende winst maken om te overleven...

...

Verder schaar ik mijzelf toch aardig onder de "gemiddelde consument" en kan ik mij niet vinden in deze omschrijving. Ik heb zeker geen geld teveel, heb er aardig voor moeten sparen en heb wekenlang alle info opgezocht over zowel de TV als aanverwante artikelen (waaronder AlphaCrypt). Waar het mij om gaat is dat Dhr. Vos eerst zegt dat deze nog wel een paar jaar blijft werken terwijl nu blijkt dat het einde ervan al nadert. Met andere woorden, alle info die ik heb opgezocht blijkt nu al van geen enkele waarde meer te zijn aangezien beloftes niet worden nagekomen en dat moet ik mezelf aan gaan rekenen? :? Dat hij meer doelde op AlphaCrypts in CI sloten had hij er op z'n minst bij moeten vertellen...

Verder ben ik zelf ook ooit verkoper geweest dus ik weet hoe het er aan toe gaat in die branche, daarom heb ik tijdens mijn zoektocht naar de juiste TV ook geen verkopers gesproken maar alles zelf van internet geplukt...
 
:no:

Kan Ziggo niet eens ophouden met klantje pesten? Ik heb sinds een paar weken een Philips CI+ TV in huis staan en, op basis van de uitspraken van Dhr. Vos, een AlphaCrypt CAM gekocht. Net een paar dagen digitale TV van Ziggo afgesloten en nu moet ik opeens lezen dat de AlphaCrypt CAM wel eens sneller dan de beloofde 1,5/2 jaar op zwart kan gaan. Dit is echt te gek voor woorden, heeft Ziggo dan echt helemaal niks geleerd van het verleden?
Stel dat inderdaad de AlphaCrypt op zwart gaat als de CI+ CAM uitgegeven wordt dan zit ik mooi met iets waar ik geen bal aan heb aangezien de Philips TV's nog niet werken (hopelijk tegen die tijd wel maar Ziggo kennende denken die enkel aan hun eigen behoeftes en niet aan die van de klant). En nee, ik hoef niet nog een extra kastje, heb al genoeg stopcontacten, kabels, kastjes en afstandsbedieningen in huis liggen. Hou AUB de beloofde termijn van 1,5/2 jaar aan zodat iedereen rustig de tijd krijgt om over te stappen anders voorzie ik voor Ziggo weer een aantal uitnodigingen van Kassa, Radar en andere consumentenprogramma's...

Een zeer boze Ziggo-klant

PS: 't is dat ik niet eerder van 't bestaan van dit forum afwist anders was ik er niet eens aan begonnen waarschijnlijk. De gemiddelde consument zoekt nou eenmaal niet 't hele internet af voordat hij/zij een aankoop doet. Men verwacht zeker niet dat iets dat nú wel werkt over een paar weken misschien niet meer werkt. Denk eens wat meer aan de wensen van de klant ipv aan eigen belangen...

Edit: Deze zin "...Philips TV's nog niet werken (hopelijk tegen die tijd wel maar Ziggo kennende..." lijkt te insinueren dat het de schuld is van Ziggo dat de TV's nog niet werken, maar ik bedoel er eerder mee dat Ziggo eerst zeker moet zijn dat de grote merken CI+ CAM's goed ondersteunen alvorens de oude manieren op zwart te gooien. Zelfs ondanks dat Ziggo geen ondersteuning biedt op AlphaCrypts... If it ain't broke, don't fix it... :wink:


Ik sta ook op het punt om een TV te kopen wat CI+ compatibel zal zijn.
Maar met de feiten in het achterhoofd en gezond verstand (en geduld) had je dit gewoon kunnen zien aankomen! Dat je nu Ziggo de schuld geeft is naar mijn mening omdat je niet kon wachten totdat alles gereed was! Je wist immers dat alles (CI+) eraan zat te komen, want je onderstreept de gesprekken van Dhr. Vos aan!

Ziggo heeft trouwens AlphaCrypt nooit ondersteunt, Dhr Vos heeft altijd indirect verteld, het is mooi meegenomen wanneer het wel werkt!

Ik zou je kaart terug brengen naar de winkelier met de mededeling dat hij aan jouw geen compatibel kaart heeft verkocht en dat je wenst een Ziggo CI+ compatibel kaart ervoor terug wilt krijgen! Als dat niet gaat, dan zou ik hem te koop aanbieden op de marktplaats. Want er zijn vast zat mensen die hem willen kopen ivm het bouwen van een home media center.

Good luck, en hopen dat die CI+ kaartjes betaalbaar worden.


Voor diegene die de interview nog niet hebben gezien: klik
 
@Sokulom,

Schijnt dat ze onder de 100 euro gaan kosten. Denk zelf een euro of 80-90.
 
:no:
Net een paar dagen digitale TV van Ziggo afgesloten en nu moet ik opeens lezen dat de AlphaCrypt CAM wel eens sneller dan de beloofde 1,5/2 jaar op zwart kan gaan. Dit is echt te gek voor woorden, heeft Ziggo dan echt helemaal niks geleerd van het verleden?

Gezien de voortdurende vertraging van de invoering van CI+, en het vrijgeven van de lijst met gecertificeerde ontvangers, zou je nog wel eens 1,5 to 2 jaar met je Alphacrypt kaart vooruit kunnen. :cool:
 
:no:

Kan Ziggo niet eens ophouden met klantje pesten? Ik heb sinds een paar weken een Philips CI+ TV in huis staan en, op basis van de uitspraken van Dhr. Vos, een AlphaCrypt CAM gekocht. Net een paar dagen digitale TV van Ziggo afgesloten en nu moet ik opeens lezen dat de AlphaCrypt CAM wel eens sneller dan de beloofde 1,5/2 jaar op zwart kan gaan. Dit is echt te gek voor woorden, heeft Ziggo dan echt helemaal niks geleerd van het verleden?
Stel dat inderdaad de AlphaCrypt op zwart gaat als de CI+ CAM uitgegeven wordt dan zit ik mooi met iets waar ik geen bal aan heb aangezien de Philips TV's nog niet werken (hopelijk tegen die tijd wel maar Ziggo kennende denken die enkel aan hun eigen behoeftes en niet aan die van de klant). En nee, ik hoef niet nog een extra kastje, heb al genoeg stopcontacten, kabels, kastjes en afstandsbedieningen in huis liggen. Hou AUB de beloofde termijn van 1,5/2 jaar aan zodat iedereen rustig de tijd krijgt om over te stappen anders voorzie ik voor Ziggo weer een aantal uitnodigingen van Kassa, Radar en andere consumentenprogramma's...

Een zeer boze Ziggo-klant

PS: 't is dat ik niet eerder van 't bestaan van dit forum afwist anders was ik er niet eens aan begonnen waarschijnlijk. De gemiddelde consument zoekt nou eenmaal niet 't hele internet af voordat hij/zij een aankoop doet. Men verwacht zeker niet dat iets dat nú wel werkt over een paar weken misschien niet meer werkt. Denk eens wat meer aan de wensen van de klant ipv aan eigen belangen...

Edit: Deze zin "...Philips TV's nog niet werken (hopelijk tegen die tijd wel maar Ziggo kennende..." lijkt te insinueren dat het de schuld is van Ziggo dat de TV's nog niet werken, maar ik bedoel er eerder mee dat Ziggo eerst zeker moet zijn dat de grote merken CI+ CAM's goed ondersteunen alvorens de oude manieren op zwart te gooien. Zelfs ondanks dat Ziggo geen ondersteuning biedt op AlphaCrypts... If it ain't broke, don't fix it... :wink:

wat bedoel je met philips tv niet werken ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan