• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

webspace en inbox grootte

Status
Niet open voor verdere reacties.
D

dingetje!

Waar kan ik zien hoeveel webspace en inbox ruimte ik heb op mijn account?
 
Niemand die dit mij kan vertellen?
 
Op de Ziggo website, onder klantensevice heeft Tess mij verteld:
Hoeveel ruimte je hebt om een eigen homepage te maken hangt af van je abonnement. Bij Alles-in-1Basis heb je 25 MB, Internet Z1 heb je 50MB, bij Alles-in-1 Plus 100 MB, bij Internet Z2 100MB, bij Internet Z3 250MB, bij Alles-in-1 Extra 250 MB en bij Internet Z3i 500 MB.
 
En over de inbox zei Tess:
De capaciteit van je mailbox is afhankelijk van je abonnement. Bij Internet Z1 ontvang je 50mb, bij Internet Z2 ontvang je 100mb en bij Internet Z3 ontvang 250mb. Verwijder van tijd tot tijd e-mail om genoeg ruimte over te houden.
 
Bedankt voor de reactie, heel leuk van Tess, maar waar kan ik die limieten zien?

Bij @home zag je bij je webspace hoeveel ruimte je in gebruik had, dit mis ik bij de ziggo webspace. Of kijk ik verkeerd?

En die mailbox? Moet ik mezelf een paar grote mails gaan sturen om erachter te komen?
 
Voor e-mail:

@Home adres: linkerkant van de pagina na het inloggen op webmail.
@ziggo adres: onder 'mappen' in webmail zie je rechtsonder de gebruikte MB's

Voor webspace kan ik het ook zo snel niet vinden. Ik krijg wel een melding dat deze bijna vol is (was ondertussen):



Er is wel achter te komen, maar dat is bewerkelijk (de bestands en mapgroottes opzoeken met Windows Verkenner (netwerklokaties) of een FTP programma, en deze zelf optellen.
 
Voor email inderdaad gemist, bedankt. Ik constateer dat mijn mailbox dus nog niet is aangepast naar hetgeen ik volgens mijn abo alles-in-1 extra recht op heb. Volgens de ziggo web site 250 MB per adres.

Voor de web space geldt hetzelfde, dus 250 Mb. Hier is onduidelijk of dit ook per sub account is. Ik vermoed van wel.

Lijkt me toch een kleinigheid om de disk quota en het gebruik daarvan zichtbaar te maken in "Mijn Ziggo" onder web space?
Bij deze dus een feature request voor de ziggo medewerkers die dit lezen :mrgreen:
 
Voor email inderdaad gemist, bedankt. Ik constateer dat mijn mailbox dus nog niet is aangepast naar hetgeen ik volgens mijn abo alles-in-1 extra recht op heb. Volgens de ziggo web site 250 MB per adres.

Voor de web space geldt hetzelfde, dus 250 Mb. Hier is onduidelijk of dit ook per sub account is. Ik vermoed van wel.

Nou, dat denk ik toch niet. Ziggo is wel goed, maar niet gek :). Die 250 MB is voor je hoofdaccount en al je subaccounts. Als je bijv. voor één subaccount die 250 MB gebruikt, heb je voor je hoofdaccount en al je andere subaccounts niets meer over, hoeveel je er ook hebt.

Lijkt me toch een kleinigheid om de disk quota en het gebruik daarvan zichtbaar te maken in "Mijn Ziggo" onder web space?
Bij deze dus een feature request voor de ziggo medewerkers die dit lezen :mrgreen:

[EDIT]
Je kunt natuurlijk ook de eigenschappen van de map Publiek bekijken, nadat je bent ingelogd op je webspace (mits er een Verkennerscherm opduikt). Maar inderdaad merkwaardig dat Ziggo die optie niet biedt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor email inderdaad gemist, bedankt. Ik constateer dat mijn mailbox dus nog niet is aangepast naar hetgeen ik volgens mijn abo alles-in-1 extra recht op heb. Volgens de ziggo web site 250 MB per adres.

Het @Home mailplatform is nog niet gemigreerd naar het nieuwe Ziggo mailplatform. Dit zal in feb-mrt gebeuren. Pas dan krijg je de nieuwe limieten.

Je kunt natuurlijk ook de eigenschappen van de map Publiek bekijken, nadat je bent ingelogd op je webspace (mits er een Verkennerscherm opduikt). Maar inderdaad merkwaardig dat Ziggo die optie niet biedt.

Helaas wordt de grootte van de map niet in de eigenschappen genoemd. Voor de submappen kun je dit wel doen. Vervolgens dus de grootte van de submappen optellen bij de bestanden in de root-directory, en ook de Privé map niet vergeten. Bewerkelijk, maar het is momenteel de enige manier.
 
Helaas wordt de grootte van de map niet in de eigenschappen genoemd. Voor de submappen kun je dit wel doen. Vervolgens dus de grootte van de submappen optellen bij de bestanden in de root-directory, en ook de Privé map niet vergeten. Bewerkelijk, maar het is momenteel de enige manier.

Hmm, vreemd, bij mij werkt dit wel. Je kunt natuurlijk ook de homepagemap op je harde schijf als referentie nemen, mits deze goed gesynchroniseerd is met je publieke map.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan