• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Grotere HD, welke type werkt goed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, dat kopiëren naar de pc is geen probleem, maar hoe krijg ik de files van de pc op de disk? Dat Media Linker werkt toch maar één kant op (van humax naar pc)?

Juist ! Je hebt 't begrepen...........

Zoals ik al zei : That's it :mrgreen:


Meer kun je niet doen, terug naar Humax gaat niet.
 
leuk idee, ik heb een suggestie: kan iemand een visual (foto's) handleiding van een harde schijf vervanging voor andere bezoekers maken?
en maak het een sticky topic :wink:
 
Hallo, ik ben van plan om een grotere HD in mijn Humax te zetten, nu heb ik diverse flora afgezocht, ik kom niet echt tot een duidelijk beeld welke HD's goed werken in de Humax.

Wie heeft de HUMAX werken met een HD van 500GB?
Wat is het type van de HD en hoe installeer ik hem?

onderstaand werkt perfect

artikelnr.
omschrijving
prijs
ST3750840ACE
Seagate DB35 Series ST3750840ACE - Vaste schijf - 750 GB - intern - 3.5" - ATA-100 - 7200 tpm -buffer: 8 MB
Geleverd

€ 99,16
Subtotaal:
€ 99,16
BTW 19%:
€ 18,84
Totaalbedrag:
€ 118,00
 
ST3750840ACE heb ik voor 102 euro gekocht bij gsmhut. Was in een week geregeld, en gewoon leverbaar. Gisteren ontvangen en vandaag ingebouwd. 5 schroeven en de Humax is open. De harde schijf ziet er precies zo uit, is alleen 25 mm dik ipv de standaard 160gb, deze was 20 mm dik. Op de harde schijf zit in de humax een demp kussentje geplakt. Als je deze er voorzichtig afhaalt dan kun je hem zo weer op de nieuwe schijf plakken. De schijf zit trouwens van onderen vastgeschroefd, en niet zo als bij pc's met schroefjes opzij. Daarom moet je het raam waarin deze vastzit losschroeven. De schijf zit met blauwe rubbertjes in het raam (4 schroefjes ook) , ik neem aan als geluidsdemping.
Voeding en ide kabel aansluiten en schroefjes weer terugplaatsen.
Na het aansluiten zag de humax de schijf nog niet. Daarom een factory reset gedaan. Daarna vroeg ie of de harde schijf geformatteerd moest worden. Duurde minder dan 3 seconden. Daarna wel even de zenders opnieuw laten zoeken. Iets van 730 gigabyte beschikbaar, ik neem aan goed voor zeker 300 uur. Met de kerst op komst alvast wat films geprogrammeerd, in totaal 17 timer regels. Yoepie! Heel wat betere kwaliteit dan de brakkige divx films natuurlijk, de opnames van deze ontvanger.
 
onderstaand werkt perfect

artikelnr.
omschrijving
prijs
ST3750840ACE
Seagate DB35 Series ST3750840ACE - Vaste schijf - 750 GB - intern - 3.5" - ATA-100 - 7200 tpm -buffer: 8 MB
Geleverd

€ 99,16
Subtotaal:

€ 99,16
BTW 19%:
€ 18,84
Totaalbedrag:

€ 118,00
Waar heb je deze gekocht?? Wil de mijne ook tzt vervangen.
 
Waar heb je deze gekocht?? Wil de mijne ook tzt vervangen.

ST3750840ACE van Seagate heb ik op internet in heel Nederland niet meer kunnen vinden.

Via Google.de heb ik er nog een gevonden bij www.nordpc.com in Duitsland. Deze is nu onderweg en ik betaalde er vorige week "slechts" Euro 99,90 plus Euro 15,- verzendkosten voor. Volgens mij hebben ze nu door daar dat ze een van de weinigen nog zijn in Duitsland die deze nog op voorraad heeft want de prijs die vandaag op de website staat is Euro 119,- EXCL verzendkosten (Dus totaal al Euro 134,-).

Succes met zoeken... en laat even horen waar je nog wat gevonden hebt.
 
Heb begin van de week mijn nieuwe 750 GB Harddisk (ST3750840ACE) ingebouwd. Werkt perfect. Geen problemen met ombouwen. Een kind kan de was doen.

Helaas iets misgegaan met de originele toen ik hem in mijn PC wilde aansluiten om de opnames te copieren (STOMMITEIT ..!!!! Voeding van HD opgeblazen..... #$^%^*%^^&)

Ben nu op zoek naar een "controllerboard" of complete originele 160GB Harddisk (ST3160212ACE dus).

Wie heeft deze ombouw ook gedaan en de originele 160GB "over".

Peter.
 
Ik heb er hier nog een liggen (vervangen voor een Caviar wegens een teveel aan herrie van de Seagate). Productie code 98E012-510.
 
Peter, voordat je je originele disk nogmaals in je pc wilt stoppen:
Houd er wel rekening mee dat je de opnames niet van de ene naar de andere harddisk kunt kopieeren! Dat gaat gewoon niet werken.
Het bestandssysteem dat in de Humax gebruikt wordt is niet gebaseerd op enig standaard bestands-systeem, de disk wordt dan ook geheel niet herkend door je pc, ook niet met gebruik van allerlei disk-utilities.

Als je toch iets zou willen bewaren van je opnames op de originele disk, is de enige optie die je hebt, overzetten naar een pc via USB en vervolgens op DVD zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan