• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

1e lijn opzeggen, 2e lijn houden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
O

om1

Hoi,

zit hier met en "interessant" probleem. Ik heb A-i-1 extra met 2 telefoonlijnen, met nummers A en B. Door omstandigheden wil ik eigenlijk van de extra lijn af, maar nummer B, dat op de 2e lijn zit behouden. Via de website kan dat niet (je kan alleen de extra lijn (met nummer B) opzeggen, en het antwoord op een vraag via het contact formulier bevestigde dat je alleen de 2e lijn kan opzeggen.

Ik ben niet echt tevreden met dit antwoord en vraag ik me af of er misschien toch een mogelijkheid is. Is er iemand met kennis van de achterliggende systemen die misschien weet of ik de situatie kan bereiken, waarbij ik 1 telefoonlijn overhou met nummer B?

Wellicht is er een administratieve truuk mogelijk waardoor de twee nummers verwisselen zodat nummer B op lijn 1 en nummer A op lijn 2 terechtkomt. Daarnou zou ik dan lijn 2 kunnen opzeggen...
 
Hoi,

zit hier met en "interessant" probleem. Ik heb A-i-1 extra met 2 telefoonlijnen, met nummers A en B. Door omstandigheden wil ik eigenlijk van de extra lijn af, maar nummer B, dat op de 2e lijn zit behouden. Via de website kan dat niet (je kan alleen de extra lijn (met nummer B) opzeggen, en het antwoord op een vraag via het contact formulier bevestigde dat je alleen de 2e lijn kan opzeggen.

Ik ben niet echt tevreden met dit antwoord en vraag ik me af of er misschien toch een mogelijkheid is. Is er iemand met kennis van de achterliggende systemen die misschien weet of ik de situatie kan bereiken, waarbij ik 1 telefoonlijn overhou met nummer B?

Wellicht is er een administratieve truuk mogelijk waardoor de twee nummers verwisselen zodat nummer B op lijn 1 en nummer A op lijn 2 terechtkomt. Daarnou zou ik dan lijn 2 kunnen opzeggen...

Ik weet niet of het systeem van Ziggo het kan, daarmee ben ik niet bekend, maar ben wel enigzins bekend met het systeem van een van de concurrenten, en bij hun (en hun systeem) was het mogelijk om een dergelijke truc uit te halen.

Ik zal er gelijk wel de notitie bijplaatsen dat het zeer omslachtig was, en een zeker risico met zich mee bracht. Ergens een klein foutje tijdens het proces hield in dat beide nummers losgekoppeld werden. En als het dan een geporteerd KPN nummer betreft gaat deze onherroepelijk terug naar KPN.

Maar nogmaals, dit was een ander provider dan Ziggo, met ongetwijfeld andere systemen voor dergelijke processen, wellicht dat het bij Ziggo makkelijker kan en mogelijk is.
 
Nou, de eerste reactie van Ziggo via email was dus: "het kan niet"...

Ik ben ook bang dat het eerder "te moeilijk" is, want ik geloof niet dat het echt onmogelijk is.

Misschien moet ik maar weer eens bellen en dan volhouden totdat ik een deskundige aan de lijn krijg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou, de eerste reactie van Ziggo via email was dus: "het kan niet"...

Ik ben ook bang dat het eerder "te moeilijk" is, want ik geloof niet dat het echt onmogelijk is.

Misschien moet ik maar weer eens bellen en dan volhouden totdat ik een deskundige aan de lijn krijg.
Als het bij Ziggo net zo'n lastig en storingsgevoelig proces is als bij mijn voormalig werkgever, dan is het ook nog de vraag hoeveel het jou waard is, en hoeveel risico wil je lopen.

Als men aangeeft dat het een groot risico met zich meebrengt dan is het aan jou om een GO of NO GO te geven. Ga je ermee door, dan moet je het ook accepteren als het misgaat en je het nummer toch kwijt bent.
 
Het is technisch mogelijk om zo'n wijziging in het systeem te zetten, MAAR!
* je zal zéér duidelijk moeten uitleggen wat je wil en je ervan vergewissen dat de medewerker het begrepen heeft
* het is zéér omslachtig en de kans dat het misgaat is groot

Volgens mij is het mogelijk dat de lijnen als het ware worden omgewisseld, dus dat nummer A op lijn 2 komt te zitten en nummer B op lijn 1. Dan kan je lijn 2 (en dus nummer A) opzeggen. Dat is volgens mij de makkelijkste manier. Maar hiervoor zal je wel moeten bellen én moeten zorgen dat je bij de thd uitkomt (keuzemenu optie 'storing telefonie').
 
Excalibur en Isis, bedankt. Ik ga maar eens nadenken of ik het de moeite en het risico waard vind. En dan eventueel moed verzamelen en het regelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan