• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bitrate Publieke Zenders Verlaagt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
volgens mij ligt op de sat de bitrate rond de 3,5MB zoals vroeger ook de rtl's binnenkomen. Kan me vergissen.

@home gebruikt in iedergeval DVB-T zie:
https://tvhomenl.xsbb.nl/viewtopic.php?f=35&t=702441
laatste post

Kun jij bitrate's meten? wat is bij jouw het gemiddelde?
Onder de 1,5 kan zeker, als het beeld stilstaat en weinig details bevat(programmaoverzicht)maar dan kom je toch wel een beetje in de zone youtube/uitzendinggemist filmpje . . .
of misschien wordt er wel aan de bitrate geknepen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kun jij bitrate's meten? wat is bij jouw het gemiddelde?
Onder de 1,5 kan zeker, als het beeld stilstaat en weinig details bevat(programmaoverzicht)maar dan kom je toch wel een beetje in de zone youtube/uitzendinggemist filmpje . . .
of misschien wordt er wel aan de bitrate geknepen?
Ik kan de bitrate/kwaliteit bekijken van de DVB opnames die door mijn Siemens PVR gemaakt zijn.
Gemiddelde is de bitrate bij de VRT zenders tussen de 2 ~3 Mbit.
Variable bitrate kan natuurlijk prima werken (mooi op de duitse ARD/ZDF te zien) maar we hebben hier gewoon te maken met structureel zulke lage bitrates dat er gewoon geen fatsoenlijk (sport) plaatje mee is te maken. :cry:
 
de vrt zend overegens met een bitrate van gemiddeld 2,8mb uit via dvb-t(=de Ziggo feed) zie:
Volgens mij gebruiken ze hier (Multikabel/Casema) gewoon het VRT signaal van de SAT.
Ik heb de de bitrate bij de belgische zenders tot onder de 1,5 Mbit zien dalen hier. :shock:

Ik heb nog eens even gekeken en aan de audio bitrate te zien (MPEG-1, Layer2, 48000Hz, jstereo, 128kbps) lijkt het erop dat we we hier inderdaad het DVB-T signaal binnen krijgen bij Multikabel/Casema.
Via SAT is de audio 192kbps lees ik.
 
oké, zoiets als 2-3mb had ik al in m'n gedachten.
Nu je het toch over het geluid, viel me laatst toen ik het geluid wat harder had staan, beetje klonkt als een iets te zwaar gecompresseerde mp3, analoog was dit niet. Niet echt een punt, valt normaal niet op maar toch.

Het vervelendste van alles vind ik nog wel de analoge kijkers vanaf november. VRT stopt dan met analoge uitzendingen via de ether(waar ziggo nu nog gebruik van maakt) en we(als we zo doorgaan) ook op analoog met het dvb-t signaal te maken. Maar daar komen dan nog analoge storingen bovenop, en dat blaast de boel uiteraard flink op. Ook het ontbreken van pal+(wat nu nog is) maakt het feest helemaal compleet.

DVB-t was een mooie tussenoplossing, maar tussen nu en november wordt het tijd voor wat beters.

Eurosport is misschien nog wel erger, gezien daar alleenmaar sport word uitgezonden, en dat in combinatie met een lage bitrate . . . . .
 
Ik had het over de analoge kabel:wink: daar word nog het PAL+ signaal doorgegeven.

wordt er ondertussen al gewerkt aan een glasvezelverbinding met de vrt/eurosport?
 
Ik heb nog eens even gekeken en aan de audio bitrate te zien (MPEG-1, Layer2, 48000Hz, jstereo, 128kbps) lijkt het erop dat we we hier inderdaad het DVB-T signaal binnen krijgen bij Multikabel/Casema.
Via SAT is de audio 192kbps lees ik.

Bijna een half jaar verder wordt de vrt nog altijd in (te) lage bitrate doorgegeven. Nu wordt analoog ook het dvb-t signaal doorgegeven, ziet er niet uit(wazig), maar het analoge signaal vanuit belgie wordt op 3nov afgeschaft dus dat kan niet meer door gegeven worden. (al hoop ik dat dat nog een jaartje uitgesteld wordt, maar dat zal wel niet)

Nu worden in belgië de DVB-t netwerk compleet omgegooit. Er worden vanaf 3nov nog enkel K22 en K25 gebruikt voor dvb-t. (zie: https://digitaaltvkijken.be/dtv/nl/news_detail.asp?NewsId=508)

Weet iemand of daarmee ook de bitrate omhoog gaat? 2,5MB is toch echt erg weinig voor slechts 2 zenders op dat netwerk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan