• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Via je ip is je adres te zien !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
2,5 km of 15 km of 10 km...??
Dat is in mijn opinie uitstekend. Je verwacht toch niet dat die zou je laat zien jou huis, jou tel. nummer en naam van jou vriend of vriendin :wink:?
 
2,5 km of 15 km of 10 km...??
Dat is in mijn opinie uitstekend. Je verwacht toch niet dat die zou je laat zien jou huis, jou tel. nummer en naam van jou vriend of vriendin :wink:?


Hier nog erger, zat op een afstand van 10KM / NU 169.4 km sniffff

Ben op eens een Hagenees ......:censored:........
 
Hier nog erger, zat op een afstand van 10KM / NU 169.4 km sniffff

Ben op eens een Hagenees ......:censored:........

Ja, omdat er geen enkele officiele database bestaat van geografische gegevens. De meeste van die sites doen het dus met ongecontroleerde gegevens. Daar kan Ziggo of andere ISP's niets aan doen. De waarde van al die geo-lokaties is dus eigenlijk nul omdat je er nooit van op aan kan.
 
Ja, omdat er geen enkele officiele database bestaat van geografische gegevens. De meeste van die sites doen het dus met ongecontroleerde gegevens. Daar kan ziggo of andere ISP's niets aan doen. De waarde van al die geo-lokaties is dus eigenlijk nul omdat je er nooit van op aan kan.

Ik ben eigenlijk niet mee eens. ISP geven meestal IP ranges (eigenlijk zijn verplicht om dat te geven) waar bepalde gebied hoort erbij. Dat kon je makkelijk zien op Whois site's (whois.ripe.net., whois.arin.net ezv...):

82.75.0.0 - 82.75.83.255 (@Home Hengelo Headend block )
82.75.128.0 - 82.75.219.255 (@Home Enschede Headend).
213.51.104.0 - 213.51.105.255 (@Home Benelux Hengelo Headend block)

Het is logisch dat iemaand die woont in Enschede heeft IP die bij Enschedese IP ranges hoort, iemaand die woont in Hengelo IP die bij Hengelose IP ranges hoort ezv.... Door laatste wijzigingen van Ziggo is er rommeltje onstaan met IP addressen en gebieden. Ik ben benieuwd hoe zou dat opgelost zijn.

Van Wikipedia:
https://en.wikipedia.org/wiki/WHOIS
Presently ICANN is undertaking a study to determine the uses and abuses of WHOIS information. Other studies that are ongoing concern the accuracy of WHOIS information, and the effectiveness of the processes for reporting inaccurate public WHOIS information.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nou heb net even gekeken, als ik dat moet lopen dan ben ik er morgen wel.
Kom uit op weggetje langs het kanaal een gigantisch eind van mijn woning.

En als ze mij moeten hebben voor iets dan zijn er zeker mensen mij voor geweest. :cool:
 
Ik woon schijnbaar in amersfoort, best wel snugger systeem dus. Het kan blijkbaar in de toekomst kijken want ik weet zelf nog niet dat ik daar woon. :shock:

Geo-Location Information
Country:Netherlands
nl.png
State/Region:09 City:Amersfoort Latitude:52.15 Longitude:5.3833
Ik heb nieuws voor dat systeem, het is een flink stukje fietsen vanaf mijn huisadres (zo'n 100 km):oyeah:
 
Tja. Hij heeft bij mij de stad goed (Utrecht).

Wel zo ongeveer aan de andere kant van de stad alleen.

IP geotagging is voor één ding overigens wel bruikbaar, het land van afkomst is redelijk betrouwbaar. En daar maken sites zoals Hulu.com (zeg maar de Amerikaanse Uitzending Gemist) helaas dankbaar gebruik van om niet US IP-adressen te blokken. Ook de BBC site is daar helaas redelijk effectief in, je kan daar zelfs geen trailers bekijken als je geen Brits IP adres hebt.
Valt natuurlijk ook wel weer te omzeilen met een IP spoofer....

En in combinatie met gegevens van WiFi points, GSM masten en ingebouwde GPS is locatie awareness op mobile devices wel akelig nauwkeurig. Met GPS natuurlijk helemaal (tot op 5 meter geloof ik), maar zonder GPS maar met GSM/WiFi locatie toch ook al heel redelijk.

En voor de meer paranoïden onder ons: zou maar uitkijken dat je partner niet dit heeft geactiveerd op je phone:
https://www.google.com/latitude/intro.html
 
IP adressen en lokatie is dan ook geen exacte wetenschap. Het geeft hooguit een gebied (land, provincie, evt gemeente) waar dit adres is uitgedeeld.
 
Ik ben eigenlijk niet mee eens. ISP geven meestal IP ranges (eigenlijk zijn verplicht om dat te geven) waar bepalde gebied hoort erbij. Dat kon je makkelijk zien op Whois site's (whois.ripe.net., whois.arin.net ezv...):

82.75.0.0 - 82.75.83.255 (@Home Hengelo Headend block )
82.75.128.0 - 82.75.219.255 (@Home Enschede Headend).
213.51.104.0 - 213.51.105.255 (@Home Benelux Hengelo Headend block)

Het is logisch dat iemaand die woont in Enschede heeft IP die bij Enschedese IP ranges hoort, iemaand die woont in Hengelo IP die bij Hengelose IP ranges hoort ezv.... Door laatste wijzigingen van Ziggo is er rommeltje onstaan met IP addressen en gebieden. Ik ben benieuwd hoe zou dat opgelost zijn.https://en.wikipedia.org/wiki/WHOIS

Kan zijn, maar een provider moet in staat zijn om de ip-ranges aan te passen naar wens en noodzaak. Het is nu een groot Ziggo, dus kan men de ip-ranges opnieuw gaan indelen als dat nodig mocht zijn.

En dan nog, al word het keurig per regio ingedeeld (leuk als er eens een migratie oid gaat plaatsvinden), dan nog kan je niet zien waar iemand woont. Leuk als je kan zien dat je bv in Utrecht woont, maar Utrecht is toch best groot... Je kan geen exacte geografische locatie aan een ip hangen als het om dergelijke netwerken gaat aangezien er gebruik word gemaakt van dynamische ip toewijzing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan