• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo CI+ CAM check handleiding

Status
Niet open voor verdere reacties.
vervormd signaal

Hallo anoniem,

Ben gisteren naar de winkel geweest en heb mijn CAM geruild.
Ik kreeg namelijk helemaal niet meer de vraag naar authenticatie e.d.
Nu na plaatsing van de nieuwe CAM en de hele procedure blijkt het voor als nog te werken vandaag. Hoop dat het morgen ook nog zo is. Zo niet dan zal ik de gegevens doorgeven. Voor nu bedankt en hopelijk is het opgelost..
 
tv valt uit met ci module

Help,

Ik heb vorige week bij mm een samsung ue40d6530 tv gekocht.
Werkt perfect, en ontvang ned 1HD probleemloos.

Nu heb ik ook een ci+ module en smartcard bij Ziggo besteld.
Activeren via internet lukte al niet lekker, maar met ziggo gebeld en dat was in orde.
Op het moment dat ik de module in de tv stop reageerd de tv traag, en valt hij vaak uit, om daarna direct weer op te starten. Zodra de ci+ module er weer uit is, werkt de tv weer goed.

Bij alle andere zenders krijg ik de melding "gedecodeerd"

Ik heb ziggo gevraagd om een nieuwe ci module te sturen, maar die zeggen dat ik eerst terug moet gaan naar de winkel of samsung.

Iemand ervaring met bovenstaand probleem?

Update, kaart & Module getest bij vriend, ben er nu 100 % zeker van dat het de module is. Na telefoontje met ziggo, sturen ze een nieuwe CI+ module op. Hopelijk werk deze wel. Ik laat het weten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb namelijk ook het zelfde probleem!
mijn samsung UE40D5000 geeft na instalatie (gecodeerd signaal)
hij ziet dus de kaart niet!
Iemand nog sugestie's

Frans.:oops:
 
Nederland 1 HD doet het wel, neem ik aan?

Haal de gehele module even uit de televisie en plaats deze weer terug (let ook op dat de module stevig aangedrukt dient te worden). Werkt dit niet, voer dan de installatie opnieuw uit. Tijdens de installatie dient de module niet in de televisie te zitten.
 
ik heb namelijk ook het zelfde probleem!
mijn samsung UE40D5000 geeft na instalatie (gecodeerd signaal)
hij ziet dus de kaart niet!
Iemand nog sugestie's

Frans.:oops:

In de eerste posting vindt je een handleiding waarmee je een aantal punten kunt testen. Laat maar weten hoever je komt en wat evt. de status informatie is om je verder te kunnen helpen
 
Samsung LED UED5000WXXN TV

Ik heb de zelfde Samsung ook de UED5000WXXN. Ik had dus ook een Smit CI+ Cam gehad + mijn bestaande kaart die dus werkte want had mijn oude decoder nog en kon hem daarop testen. Ik kreeg hem dus niet aan de gang en heb hem terug gestuurd. Deze week een nieuwe besteld (ander bedrijf) en die had voor 10 euro meer een nieuwe kaart dus ook gelijk gedaan. Weer overal zitten lezen en aan de hand van de hier gevonden handleidingen een schone start gemaakt. Oh vond nog wel intussen bij Samsung een firmware upgrade dus die eerst geinstalled en toen mijn TV gereset. Na schone install (Cam eruit) had ik alleen de digitale kanalen ingescand en had gelijk NL1 HD gewacht to dat ik zeker wist dat de klok goed gelijk liep TV uit (Standby want ken niet uit) Module erin nog geen kaart erin en ging gelijk goed door ze authorisatie even gewacht en de kaart erin die uiteraard nx deed want moest hem activeren nog bij Ziggo Bij Ziggo ingelogd en naar mijn gegevens en naar nieuwe Smartcard activeren nummer ingevoerd en klaar. (tenminste dat dacht ik) Na vele malen ff geswitched naar een gecodeerd kanaal maar dus helemaal nx. Na toch meer als de 45 min. die er voor staan mocht het fout gedaan zijn (want doe je t in 1 x goed zou hij binnen 5 min. moeten werken maar dat is uiteraard niet voor mij weg gelegd. Nou kun je dus een nieuwe aangemelde smartcard de 1e 2 weken niet in je gegevens terug vinden om hem online te resetten ( en aangezien ik alles s'nachts deed) heb ik na een 3 x de kaart opnieuw ingevoerd daar qua nummer en opnieuw geactiveerd omdat ik dus de foutmelding E16 (uit me hoofd) gecodeerd beeld houden. TV inmiddels ook op dezelfde manier als de andere keren opnieuw geinstalleerd maar bleef het houden. Authorisatie geen probleem maar op gecodeerd kanaal fout melding ook als ik keek bij de interface. Toen dacht die kaart word gewoon niet geactiveerd. Ik heb toen kaart erin laten zitten uiteraard de kaart via de telefoon geactiveerd en voila binnen zeg 3 a 4 minuten gelijk beeld. En toen ik bij mijn gegevens keek bij Ziggo stond mijn geactiveerde kaart wel bij mijn gegevens (dus als mijn 2e nieuwe kaart) en tot nu toe doet hij het perfect. Ik hoop dat mensen wat aan mijn verhaal hebben en wie weet. (oh nog 1 ding ik ging ook al twijfelen aan mijn TV zijn serienr. vanwege de oude handleiding waar ze erop wijzen dat een serienr. met WXXN niet werkt (mijne dus) en een PXXN wel. Maar ik toch zeker wist dat hij Ziggo geschikt is dus CI+ want speciaal op gelet toen ik hem kocht en hij is nu een dik 1/2 jaar oud dus die werken gewoon.) Nou succes eventueel !!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan