• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Klacht indienen over 090x-nummers

Status
Niet open voor verdere reacties.
0900 is sowieso onzin en veelal diefstal. Wat is er mis met een gewoon nummer PUNT geen discussie mogelijk (FEIT)
 
Het is denk ik niet zo zeer een methode om te verdienen.
10 cent per minuut is 6 euro per uur,er vanuitgaand dat iemand continue in gesprek blijft en die helpdesk medewerker kost veel meer per uur.
Het is gewoon een psychologische drempel wat mensen moet weerhouden om te bellen voor elk wissewasje.
Dus het is beter voor de efficientie en bereikbaarheid van de helpdesk.

Oh er zit een rimpeltje in het beeld.
Bij een 0800 nummer: Bellen !! zijn ze nu helemaal van de pot gerukt ?
Bij een 0900 nummer: Ik kijk het nog even aan,misschien gaat het over.

Een 0900 nummer kost ook geld voor een operator,dus enorme winst maken ze er niet mee,een deel ervan gaat ook nog eens naar de maatschappij waarmee je belt,bijv KPN.
Het is puur om te voorkomen dat iedereen gaat bellen als er ook maar iets mis is,
 
0800 prachtig iedereen belt maar wat raak voor ieder wissewasje -> gevolg: Ziggo niet bereikbaar en iedereen weer op de kast -> gevolg: Ziggo moet meer mankracht aantrekken om de telefoon te kunnen blijven beantwoorden -> gevolg: Deze mensen kosten geld (veel geld) ->


Gevolg: Jouw abonnement gaat duurder kosten om die kosten te drukken!!

Ik vind de huidige situatie dus prima :giveup:

Als dit waar zou zijn dan betekend het dat als het duurder is om te bellen mensen minder problemen zouden hebben en dit is gewoon weg niet waar.

Het is een methode om mensen af te houden van een probleem te melden. In het verleden heb ik vaker storingen (1 tot 2 keer per jaar)doorgeven toen het nog multikabel was en geen problemen daar mee gehad kwa kosten.

Maar ik ga nu echt niet bellen , ik heb 3 emailtjes gestuurt over het digitale verassings pakket (TV)wat gewoon geblokeert staat bij mij en uiteindelijk nog steeds niet verholpen is.

Ik moet gokken dat na de 3e email dan wel iemand aan de telefoon krijg die wel weet wat hij moet doen.

Uiteindelijk kan het mij weinig boeien en na 2 maanden ofzo niemand die me nog terug gemailed heeft om te vragen of het probleem al verholpen is e.d. .

Dus het gene wat je bewerk stelt is niet hetgene wat jij (of ziggo) voor ogen heeft.
 
Als dit waar zou zijn dan betekend het dat als het duurder is om te bellen mensen minder problemen zouden hebben en dit is gewoon weg niet waar.


Nee je begrijpt me hier verkeerd.
De hoeveelheid serieuze problemen hebben geen moer met de prijs vandoen, maar de hoeveelheid telefoontjes bij de klantenservice wel degelijk!!!

In het verleden nog voor het multikabeltijdperk is er een 0800 nummer geweest, deze MOEST naar een 0900 nummer omdat mensen over ieder wissewasje belden (Dus ook alles wat niet wordt ondersteund) en daarmee dus de lijn bezet hielden voor mensen met wel een serieus probleem!
 
Bij multikabel kon je ook emailen. Dat is ook al verleden tijd nu heb je een klachten formulier. Bied niet erg veelzijdig contact omdat het antwoorden niet aanwezig is(op het antwoord van de helpdesk). Wordt je al verwezen naar de telefoon.

Uiteindelijk is er een probleem tussen Ziggo en de klant hoe dan ook. Het niet op een laagdrempelig niveau kunnen uitleggen in de basis van het begeleidend materiaal wat Ziggo verschaft is dus uiteindelijk wie zijn schuld?

Je kan helaas niet iedereen verplichten om heel veel handlediingen door te lezen. Ik heb zelf dus ook wel gemerkt dat sommige dingen gewoon erg moeilijk zijn voor Ziggo, daarom "extra" geld vragen voor ondersteuning vind ik overdreven.
 
Bij multikabel kon je ook emailen. Dat is ook al verleden tijd nu heb je een klachten formulier. Bied niet erg veelzijdig contact omdat het antwoorden niet aanwezig is(op het antwoord van de helpdesk). Wordt je al verwezen naar de telefoon.

Uiteindelijk is er een probleem tussen Ziggo en de klant hoe dan ook. Het niet op een laagdrempelig niveau kunnen uitleggen in de basis van het begeleidend materiaal wat Ziggo verschaft is dus uiteindelijk wie zijn schuld?

Je kan helaas niet iedereen verplichten om heel veel handlediingen door te lezen. Ik heb zelf dus ook wel gemerkt dat sommige dingen gewoon erg moeilijk zijn voor Ziggo, daarom "extra" geld vragen voor ondersteuning vind ik overdreven.

Je kan mensen niet verplichten om de handleiding te lezen, maar mensen zouden dat toch wel eens mogen doen. Ik heb destijds nog bij de gratis helpdesk van @home gewerkt, en dat was een ramp. Dikke wachtrijen en mensen belden voor de meest onbenullige dingen.

Ik ben natuurlijk geen voorstander van de 1,nogwat per minuut die telefoon providers rekenen voor de mobiele telefoon, maar iets als lokaal tarief of 35 cent per gesprek is best redelijk en scheelt al heel wat om de 'ruis' er uit te halen.
 
Je kan mensen niet verplichten om de handleiding te lezen, maar mensen zouden dat toch wel eens mogen doen. Ik heb destijds nog bij de gratis helpdesk van @home gewerkt, en dat was een ramp. Dikke wachtrijen en mensen belden voor de meest onbenullige dingen.

Ik ben natuurlijk geen voorstander van de 1,nogwat per minuut die telefoon providers rekenen voor de mobiele telefoon, maar iets als lokaal tarief of 35 cent per gesprek is best redelijk en scheelt al heel wat om de 'ruis' er uit te halen.

100% met je eens, en je hebt dezelfde ervaring als die er bij Multikabel toentertijd was...

Uiteindelijk is er een probleem tussen Ziggo en de klant hoe dan ook. Het niet op een laagdrempelig niveau kunnen uitleggen in de basis van het begeleidend materiaal wat Ziggo verschaft is dus uiteindelijk wie zijn schuld?

De telefoontjes bestaan wel uit wat meer hoor.... dat is juist het probleem
 
Een heel belangrijk punt waar men vaak aan voorbijgaat in dit soort discussies, is dat het simpelweg nodig is een drempel te behouden alvorens de klant gaat bellen.

0800 prachtig iedereen belt maar wat raak voor ieder wissewasje -> gevolg: Ziggo niet bereikbaar en iedereen weer op de kast -> gevolg: Ziggo moet meer mankracht aantrekken om de telefoon te kunnen blijven beantwoorden -> gevolg: Deze mensen kosten geld (veel geld) ->


Gevolg: Jouw abonnement gaat duurder kosten om die kosten te drukken!!

Ik vind de huidige situatie dus prima :giveup:

een drempel...
als men zorgt dat mensen niet zo vaak of veel hoeven te bellen, is die drempel helemaal niet nodig, xs4all hanteerd al jaren gewoon lokaal tarief.
ik vind dit meer een " provider correct" argument wat jij hier geeft.

ik heb 2 jaar bij xs4all gezeten en heb in die 2 jaar hooguit 2x de HD daar hoeven bellen en maximaal 3x een klein storinkje gehad wat binnen een uur verholpen was.
administratief heb ik daar nog nooit een probleem gehad.

bij ZIGGO moet ik al minimaal 1 a2x per maand bellen vanwege de fouten in de facturen, en dan heb ik het nog niet eens over de storingen gehad.
en ja ik krijg regelmatig zelfs 2 verschillende facturen per maand<--

het argument wat ik dan vaak naar mijn hoofd krijg is " wat is nou 10% klachten op 3 miljoen klanten"
als men bij ZIGGO het systeem eens in orde brengt en zorgt dat men niet zo langs elkaar heen werkt bij de HD, dan hoeven mensen niet zo vaak te bellen, en is die zogenaamde drempel ook niet nodig.
kwestie van prioriteiten stellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan