• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

AT5: uitgerekt beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnX

Forum Gebruiker
Berichten
284
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Wanneer ik naar AT5 schakel, heb ik een 4:3 beeldverhouding, waarbij ik een verticaal uitgerekt beeld heb. Nu heb ik op mijn afstandsbediening toevallig een knopje waarmee ik beeldcompressie kan inschakelen, dus ik kan het beeld op die manier wel goed krijgen (met boven en onder een zwarte balk), maar hoort het beeld niet bij voorbaat al meteen goed te zijn? Hebben anderen dit ook? Ik heb géén breedbeeld-tv.
 
Zelfde probleem is hier ook, AT5 zend permanent anamorph uit alleen geeft Ziggo het door met de beeldverhouding 4:3. De ontvanger zet dit dan niet weer om naar gewoon 4:3 beeld(met de balken) zoals het wel bij de rest van de breedbeeldzenders wel gebeurd. Dat gebeurd alleen maar als men digitaal de beeldverhouding 16:9 doorgeeft.

Heb even net getest, mijn ontvanger zegt normaal bij een breedbeeld uitzending ook dat de uitzendverhouding 16:9 zijn, nu komt er gewoon 4:3 in beeld.
 
Hier lopen al meer topics over in het forum, het signaal schijnt door AT5 zelf fout doorgegeven te worden. Andere kabelaars hebben hetzelfde probleem met AT5.
 
Hier lopen al meer topics over in het forum

Ik heb gezocht op "AT5", maar vind niets, zelfs mijn eigen bericht niet.

het signaal schijnt door AT5 zelf fout doorgegeven te worden. Andere kabelaars hebben hetzelfde probleem met AT5.

Vreemd dat het zo lang duurt voordat het wordt rechtgezet. Dit is al weken zo. In ieder geval bedankt voor je reaktie.
 
Ik zie dat het beeld inmiddels weer normaal is. 't Is fantastisch. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan