• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Na Smit module update melding toestel niet gecertificeerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

tafkap72

Hoi,

Tijdje terug ging mijn inverterboard van mijn Philips 37pfl9604/h12 defect. Toen een andere TV gekocht (met uiteindelijk een quantis module omdat de Smit niet meer werkte in de nieuwe TV). Nu heb ik de TV gerepareerd en staat deze op de slaapkamer, maar nu krijg ik als ik de CAM in de TV steek de melding toestel certificaat verlopen? Hoe is dit nu mogelijk en hoe is dat op te lossen? Iemand een idee?

Groeten Michel
 
Hoi,

Tijdje terug ging mijn inverterboard van mijn Philips 37pfl9604/h12 defect. Toen een andere TV gekocht (met uiteindelijk een quantis module omdat de Smit niet meer werkte in de nieuwe TV). Nu heb ik de TV gerepareerd en staat deze op de slaapkamer, maar nu krijg ik als ik de CAM in de TV steek de melding toestel certificaat verlopen? Hoe is dit nu mogelijk en hoe is dat op te lossen? Iemand een idee?

Groeten Michel
Als ik zoek op de Ziggo site naar de 37PFL9604/H12 krijg ik deze melding:

Het toestel dat u zoekt is niet gevonden of is niet gecertificeerd.
 
Tss, hij heeft altijd gewerkt. Het kan toch niet zo zijn dat televisies van nog geen 5 jaar oud niet meer ondersteund zijn?
 
Die werkt, het is net of hij met de oude module niet door het authenticatie proces komt. Hij blijft heel lang op het authenticatiescherm hangen.
 
Nou ja, dan doe je ene nieuwe module in je tv in de slaapkamer en je hebt beeld ! Probleem opgelost.
 
en werkt het andersom ook niet. de ci beneden proberen...??
 
Nee, want na de software update op de oude module crashte deze om de 2 minuten op de nieuwe TV. Vandaar dat daar de nieuwe module voor aangeschaft was, zodat we probleemloos op de nieuwe TV konden kijken. Het is een kip en ei verhaal lijkt het. De nieuwe software op de oude module werkt niet naar behoren, maar ik zou niet weten of je dat ook kunt (laten) herstellen.
 
ik zou eerst de tv eens helemaal opnieuw instellen alsof het een nieuwe tv is.

dan bij een goede zaak de module eens laten controleren.
neem je de tv mee, dan kun je wellicht eens wat modules vergelijken en een fout ontdekken. een zaak met goede service zal je zeker willen helpen.
wellicht bij gebreken de importeur eens naar laten kijken.misschien dat die opnieuw de software er op kunnen zetten.

is de cam goed, dan het probleem eens bij de reparateur en/of philips leggen.
je mag aannemen dat je een apparaat terug krijgt wat goed is gerepareerd.

tv blijft gewoon een digi-tv die hoort te werken. gecertificeerd of niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan