• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

HDTV (NED 1, 2 en 3)- beeld vertraging

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

JGP

Sinds kort is dus HDTV aanwezig op Ned 1, 2 en 3. Nu heb ik ivm Interactieve TV ook een Cisco.
Wanneer ik overschakel op deze netten krijg ik in eerste instantie volledig geluid, maar ongeveer 1 sec. een stilstaand beeld waarna de uitzending verder gaat lopen zonder problemen. Dit is natuurlijk redelijk storend.

Bekende advies van Ziggo, terug naar fabrieksinstellingen en zonodig alle bekabeling uitproberen door vervanging. Het eerste heb ik dan maar gedaan, maar weer alles van de meterkast vervangen en onder mijn huis door voor de bekabeling is zoals gebruikelijk overdreven.

Heeft iemand een serieuze suggestie?
 
De Cisco doet dit bij alle HD zenders. Ik denk dat hij op dat moment nog een buffer aan het opbouwen is. Aangezien HD een veel hogere bitrate heeft dan SD heb je er alleen bij HD last van.
 
Dus je enige probleem is een pauze van 1 seconde na het zappen? Lijkt me nu niet bepaald een groot issue dan.

Zal idd met het bufferen te maken hebben die inherent is aan de gebruikte compressie. Bij HD kanalen duurt dat idd langer dan bij SD kanalen.
Is tevens de reden waarom zappen bij digitale kanalen nooit zo snel zal worden als bij analoge kanalen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een pauze van 1 sec bij het zappen.... ahem, als je even langs alle kanalen wil gaan, gaat dit wel redelijk irriteren.
 
Een pauze van 1 sec bij het zappen.... ahem, als je even langs alle kanalen wil gaan, gaat dit wel redelijk irriteren.

Is ten eerste alleen bij HD kanalem zo lang. Ten tweede: digitaal is langzamer zappen. Is weinig aan te doen, alternatief is analoog blijven kijken.
 
Digitaal zappen is langzamer, maar van alle digitale zappers is de Cisco wel het allerlangzaamst.

Probleem bij de Cisco, is niet de iets langere interval, maar de onvoorspelbare en altijd langere interval. Soms is het 1 sec, soms is het 3 seconden (zapping is like a box of chocolates, you never know what youre gonna get). Dit is niet alleen met NLHD1 2 en 3, maar ook door de SD zenders. Soms lijkt het iets beter te zijn, maar als je met een gerust gevoel achterover zakt om even lekker te zappen gaat het weer mis.....

Daarnaast is de Cisco niet alleen traag met zappen, maar is het programeren en door menu's heen gaan al helemaal een kriem. Nadat ik +/- 1 week vooruit in de EPG zit wil ik 2 opnames programmeren, waarna ik beide 1 keer op RECORD drukken crash, doorzichtige interface en gebeurt even niets, pas na +/- 1.5 minuten reageert de box weer en zit ik live TV te kijken. Om de 2e opname te programmeren ben ik min 2 minuten bezig om op dezelfde plek te komen in de EPG (en dan loop ik weer de kans op een vastloper).

Tevens heb ik gisteren de Humax 5050c gehaald, en tot mijn verasssing is deze razendsnel met zappen en door menu's heen gaan. Het kan dus wel!
 
Digitaal zappen is langzamer, maar van alle digitale zappers is de Cisco wel het allerlangzaamst.

Probleem bij de Cisco, is niet de iets langere interval, maar de onvoorspelbare en altijd langere interval. Soms is het 1 sec, soms is het 3 seconden (zapping is like a box of chocolates, you never know what youre gonna get). Dit is niet alleen met NLHD1 2 en 3, maar ook door de SD zenders. Soms lijkt het iets beter te zijn, maar als je met een gerust gevoel achterover zakt om even lekker te zappen gaat het weer mis.....

Daarnaast is de Cisco niet alleen traag met zappen, maar is het programeren en door menu's heen gaan al helemaal een kriem. Nadat ik +/- 1 week vooruit in de EPG zit wil ik 2 opnames programmeren, waarna ik beide 1 keer op RECORD drukken crash, doorzichtige interface en gebeurt even niets, pas na +/- 1.5 minuten reageert de box weer en zit ik live TV te kijken. Om de 2e opname te programmeren ben ik min 2 minuten bezig om op dezelfde plek te komen in de EPG (en dan loop ik weer de kans op een vastloper).

Tevens heb ik gisteren de Humax 5050c gehaald, en tot mijn verasssing is deze razendsnel met zappen en door menu's heen gaan. Het kan dus wel!

Juist, lijkt mij duidelijk een Cisco probleem. De firmware is duidelijk (nog) niet optimaal. Ook de opzet van de menu's in het interactieve gedeelte zorgt voor de nodige zap vertraging.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan