• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuwbouwwoning: Levering pakket en aanmeldingsbrief

  • Onderwerp starter HetBiggie
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
H

HetBiggie

Hoi allemaal,

Volg al een tijdje dit forum, al veel van opgestoken, maar nu toch geregistreerd omdat ik nog met een vraag zit waar ik het antwoord niet op heb kunnen vinden hier.

Even de situatie:
Per 1 juli krijg ik de sleutel van mijn nieuwbouwwoning. Ik wil nu een AIE-plus pakket aanvragen bij Ziggo. Via internet, zodat ik mijn tel.nr. kan laten meenemen en mijn ADSL door Ziggo wordt opgezegd.
Als ik het nu aanvraag, lijkt mij dat dit per 1 augustus wel geregeld kan zijn (gezien de opzeggings- en leveringstermijnen). Het installatiepakket wil ik op een alternatief adres laten bezorgen, omdat ik voor 1 juli sowieso op mijn nieuwe adres niet binnenkan. Bij de aanvraagprocedure kun je kiezen voor bezorging op een alternatief adres, dat heb ik al gezien. Prima keus voor mij dus! Dat levert volgens mij dan ook geen probleem op. Maar Ziggo geeft aan dat de bevestigingsbrief met info over de aanvraag binnen een week op de deurmat valt. Komt deze brief dan binnen op het adres waar ik het AIE pakket voor aanvraag, of ook op het alternatieve adres? Als dat namelijk op het nieuwbouwadres is, kon dat wel eens problematisch worden met de postbezorging.

Is er iemand die het antwoord hierop weet, of misschien zelf ervaring hiermee heeft?
 
Het lijkt mij dat deze dan ook naar het alternatieve adres word gestuurd. Maar dit weet ik niet zeker ik zou als ik jouw was even bellen met de Helpdesk. Tevens even goed opletten dat je je aanvraag wel al kunt doen! Aangezien het om een nieuwbouw woning gaat zal Ziggo pas een aanvraag op het adres kunnen accepteren zodra deze technische gereed is gemeld door de aannemer.
 
Volgens mij op het aanvraagadres. Je kan voor de zekerheid gewoon bellen. Je hebt neem ik aan de postcodecheck al wel gedaan.
 
Hmm, de opties die ik krijg bij de helpdesk slaan werkelijk nergens op... Heb de vraag maar even via het Online Contactformulier gesteld (en gelijk aangegeven dat ze die vraag/mail NIET als bestelling moeten zien, je weet maar nooit... :-P). Hoop dat ze me snel duidelijkheid kunnen geven.

Als het goed is zou ik al e.e.a. aan moeten kunnen vragen. Ik heb de postcodecheck gedaan en dan kan ik gewoon voor alle pakketten kiezen. Ik ga er dus vooralsnog van uit dat het geen problemen geeft als ik nu al zou gaan bestellen. Krijg natuurlijk eenmalig aansluitkosten van € 29,95 bij de bestelling, maar daar lig ik niet wakker van.
 
Had je kunnen vertellen dat de meeste afdelingen gewoon sluiten in het weekend. TD en Sales zijn wel open dus de bestelling plaatsen had ook zo gekund.
 
Ah, zo. Daarom waren er zo weinig opties beschikbaar. Vond het al zo vreemd dat er op de Ziggo-website stond aangegeven dat de helpdesk tot 22.00u. open was vanavond. Wel open, maar beperkt.

Volgens de website is de afdeling verkoop open tot 18.00u., niet tot 22.00u. Maar ik denk dat ik toch maar online bestel i.p.v. telefonisch, i.v.m. het laten opzeggen van ADSL door Ziggo en het overnemen van mijn KPN tel.nummer. Natuurlijk kan dat ook wel via tel. bestelling, maar ik heb het liever zwart op wit, zodat er achteraf nooit welles/nietes-spelletjes gaan ontstaan.
Overigens wil dat niet zeggen dat ik geen vertrouwen heb in Ziggo. Heb er nog nooit problemen mee gehad en mijn ouders zijn ook al jaren tot volle tevredenheid @Home/Ziggo-klant.
 
Hey hallo

ik heb een antwoord op je vraag, bij mij is het namelijk wel fout gegaan.

het afnameadres is je post adres dus ook de post met activatiecodes etc. komt op je afnameadres aan. ik heb 2 maart besteld en 3 maart is er naar het schijnt een brief met die codes enz. naar mijn nieuwe adres gegaan(terwijl ik pas 7 april heb getekend) dus ik zit nu nog altijd zonder codes.

En heb niet te veel vertrouwen in een alternatief adres want ook dat is bij mij mis gegaan. ik zit nu al 8 weken te wachten op mijn decoder,router,modem en smartcard. en ook bij 3 vrieden van mij is het fout gegaan.

gr. pieter

Hoi allemaal,

Volg al een tijdje dit forum, al veel van opgestoken, maar nu toch geregistreerd omdat ik nog met een vraag zit waar ik het antwoord niet op heb kunnen vinden hier.

Even de situatie:
Per 1 juli krijg ik de sleutel van mijn nieuwbouwwoning. Ik wil nu een AIE-plus pakket aanvragen bij Ziggo. Via internet, zodat ik mijn tel.nr. kan laten meenemen en mijn ADSL door Ziggo wordt opgezegd.
Als ik het nu aanvraag, lijkt mij dat dit per 1 augustus wel geregeld kan zijn (gezien de opzeggings- en leveringstermijnen). Het installatiepakket wil ik op een alternatief adres laten bezorgen, omdat ik voor 1 juli sowieso op mijn nieuwe adres niet binnenkan. Bij de aanvraagprocedure kun je kiezen voor bezorging op een alternatief adres, dat heb ik al gezien. Prima keus voor mij dus! Dat levert volgens mij dan ook geen probleem op. Maar Ziggo geeft aan dat de bevestigingsbrief met info over de aanvraag binnen een week op de deurmat valt. Komt deze brief dan binnen op het adres waar ik het AIE pakket voor aanvraag, of ook op het alternatieve adres? Als dat namelijk op het nieuwbouwadres is, kon dat wel eens problematisch worden met de postbezorging.

Is er iemand die het antwoord hierop weet, of misschien zelf ervaring hiermee heeft?
 
Postadres en bezorgadres zijn dan inderdaad twee verschillende dingen. En je hebt gelijk, Sales sluit om 18:00 uur.
 
Hey hallo

het afnameadres is je post adres dus ook de post met activatiecodes etc. komt op je afnameadres aan. ik heb 2 maart besteld en 3 maart is er naar het schijnt een brief met die codes enz. naar mijn nieuwe adres gegaan(terwijl ik pas 7 april heb getekend) dus ik zit nu nog altijd zonder codes.

En heb niet te veel vertrouwen in een alternatief adres want ook dat is bij mij mis gegaan. ik zit nu al 8 weken te wachten op mijn decoder,router,modem en smartcard. en ook bij 3 vrieden van mij is het fout gegaan.

gr. pieter

Ai, da's vervelend om te horen! Hoop dat het snel goed komt! Weet niet of je hierover al contact hebt gehad met Ziggo? En zo ja, hoe hebben die dan gereageerd?

Ik ga eerst maar eens een brief naar mijn nieuwe woning sturen, bij wijze van test. Als die netjes door TNT Post bezorgd wordt, ga ik denk ik toch maar bestellen, anders zit ik wel erg lang zonder internet. Aangezien ik nog geen sleutel heb betekent dat dan een keertje overdag naar binnen sneaken als de werklui aan het klussen zijn... :cool:

Op zich wel begrijpelijk dat de bevestiging/activatie naar het afnameadres gaan, maar ik vind het uitermate vreemd dat het pakket zelf dan niet op het alternatieve adres bezorgd wordt. Waarom dan die keus bieden?


En je hebt gelijk, Sales sluit om 18:00 uur.

Dat hoor ik altijd graag, dat ik gelijk heb... :wink:
Maar iedereen kan zich vergissen. Neem je niks kwalijk hoor, heb al heel veel van je mogen opsteken op dit forum!
 
Ik heb al vreselijk vaak gebeld, maar daar word je echt niks wijzer van. Ik heb daarbij ook al 2 of 3(ik ben de tel kwijt) klachten gestuurd, maar steeds het zelfde antwoord. 'we hopen dat u de spullen binnen 14 dagen in huis heeft'!

vrijdag (2 weken geleden) heb ik echt dik een uur aan de telefoon gehangen en dacht eindelijk( na een paar keer doorverbonden te zijn) de juiste man gevonden te hebben. Hij is er achter gekomen wat er nou precies gebeurt is(wat de keren er voor niemand lukte). maar al met al is aankomende zaterdag toch al weer 2 weken geleden, en ik heb nu nog steeds niets!

Ik zit er ook aan te denken om weer een klacht in te dienen en een brief rechtstreeks naar de directie van de klantenservice te sturen, ik ben ten einde raad:cry:.

succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan