• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Samsung DCB-H360R reageert niet meer op afstandsbediening

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

ScotPjotr

Wie oh wie heeft er een tip om dit probleem op te lossen.

Al bijna vanaf het begin 'bevroor' de receiver dagelijks, op te lossen door de knop op de achterkant uit & aan te zetten. Zou niet nodig moeten zijn bij een nieuw apparaat van eur200+ maar ja het beeld was zo mooi.

Sinds vorige week reageert het apparaat helemaal niet meer op de afstandsbediening, ook niet op de Harmony 525. Heb reeds geprobeerd om
- stekker er een nacht uit te laten
- factory default settings te laden (gaat niet, kan zonder de afstandsbediening geen PIN ingeven)

Wie weet hoe de Samsung gereset kan worden (geen info op de verschillende Samsung websites) of hoe dit probleem op te lossen ?

Bij voorbaat dank !!
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Niet werkende AB, ook niet met mijn Harmony.

Ik had nog garantie op mijn model, dus ben terug gegaan naar de winkel.
Bij mij is een printplaat vervangen welke de IR signalen verwerkt, en nu werkt mijn AB weer perfect.
 
kinvrash,

Daar was ik al bang voor - heb deze via marktplaats gekocht dus geen rekening etc... iemand handig met een soldeerbout ?

:cry:
 
Precies hetzelfde gehad hier.
Had geen garantie meer, Samsung vertelde mij hem maar op te sturen naar Selectro.
Als het dan een fout was van Samsung (bv. veelvoorkomend probleem), zou ik niks hoeven te betalen.
Ik moest mooi €55,- betalen, hoewel ik toch ook op een aantal andere fora mensen hierover gehoord heb.
 
Bassie,

Die 55 euri heb ik er wel voor over (liever dan een nieuwe kopen). Heb al een paar keer geprobeerd Samsung te bellen & mailen maar tot nu toe zonder resultaat. Je antwoord geeft me echter hoop dus ikbliijf het proberen ! Dank je .

ScotPjotr
 
Wie oh wie heeft er een tip om dit probleem op te lossen.

Al bijna vanaf het begin 'bevroor' de receiver dagelijks, op te lossen door de knop op de achterkant uit & aan te zetten. Zou niet nodig moeten zijn bij een nieuw apparaat van eur200+ maar ja het beeld was zo mooi.

Sinds vorige week reageert het apparaat helemaal niet meer op de afstandsbediening, ook niet op de Harmony 525. Heb reeds geprobeerd om
- stekker er een nacht uit te laten
- factory default settings te laden (gaat niet, kan zonder de afstandsbediening geen PIN ingeven)

Wie weet hoe de Samsung gereset kan worden (geen info op de verschillende Samsung websites) of hoe dit probleem op te lossen ?

Bij voorbaat dank !!

hallo, door een batt uit de remotecontrol (Afst bed) te halen en weer terug te plaatsen kun je de afstand bediening resetten. Zou niet moeten maar het is niet anders met die dingen. Heb zelf erg veel last van dit probleem en alle andere problemen op dit forum. Er is maar een advies.....,koop een Umax iPVR-9200C en je bent de gelukkigste mens van de wereld. Ziggo is en blijft de grote boosdoener van alle ellende en bezorgt Samsung ook nog eens een slechte naam. Ze geven het niet toe maar de bandbreedte hebben ze gekrompen en de DCB-H360R is gevoelig voor een zwakker sinaal. Umax kent dit probleem niet. Heb ze beide en natuurlijk omgewisseld en een en de zelfde smarcard gebruikt,de ellende blijft zich alleen voordoen met de Samsung....jammer. Beeld en geluid van de Umax zijn trouwens veeeeel beter,dat voordeel heb je ook nog.
Bij een nieuw apparaat nooit beginnen met Updaten van firmware ed. Als het goed werkt alles laten voor wat het is.
Gr, Koni46
 
Koni46,
Dank - maar die Umax iPVR-9200C is toch niet HD ?
 
Koni46,
Dank - maar die Umax iPVR-9200C is toch niet HD ?

Nee dat klopt Potr en dat is best jammer. De HD van 160 G en het zeer eenvoudig opnemen van alle digitale programma's maken dit voor mij goed.
er is echter een nieuw model op de markt (Humax IRHD-5000 C)zonder HD. Schijnt ook geweldig te zijn maar ik kan er nog niet veel over vinden. Zijn nog te kort op de markt.

Gisteren 19 nov hebben ze van Ziggo weer enkele aanpassingen gedaan voor betere ontvangst schijnt maar ik heb nog niets nieuws kunnen ontdekken in mijn ontvangst met mijn Samsung kastje. Ben bang dat ik eerdaags toch maar eens €150 uit moet geven voor een Humax IRHD-5000 C. Kijk ik sávonds op bed ook ontspannen TV.
Gr, koni46
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan