• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Welke wireless router

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziggo Linksys WRT54G NOT COMPATIBLE!!! PART 1

I have had bad experience with Ziggo (Casema). The complaint letter I've sent goes as follows:

I have a complaint about using my Linksys wireless router (model wrt54g v5 AND wrt54g v7) because I had to reset the router on a daily or more basis. I was told by one of your representatives on the phone that there was something wrong with my wireless router so I purchased another Linksys router, hence going from linksys model wrt54g v5 to wrt54g v7. AGAIN I had to reset it do a daily basis. I also changed all the cabling at home to ensure using undamaged cable but nothing helped. I came across a tweakers forum (https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1198321) and found out that this has been a problem since 2007 and has never been sovled, even with the new firmwares of Linksys. For these reasons, I demand a list of compatible wireless routers which work with your services. I need to purchase a new wireless router for the 3rd time and want to ensure a compatible router.

Thank you!

------------------------------------------------------------------

The response that I got from them was this:

Via de website heeft u een vraag gesteld over "PC2625 - Klacht - Internet - Storing: Verbinding en ontvangst".

We've heard that Linksys has released yet another firmware upgrade this week. If you use this version, the problem should be resolved. We cannot give you a list of reliable routers because we officially do not support them, let alone guarantee their proper functionality with our network. All routers using the international DHCP standard should work, but as noted, we do not support them.


Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat altijd voor u klaar op 0900-1884 (€ 0,10 p/min). U bereikt ons op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Natuurlijk kunt u altijd terecht op www.ziggo.nl voor het laatste nieuws, het weer, entertainment en nog veel meer.

Met vriendelijke groet,

Spronsen, Johnny van
Afdeling Klantenservice
Ziggo B.V.
 
Ziggo Linksys WRT54G NOT COMPATIBLE!!! PART 2

I checked the Linksys site for new firmware, as Ziggo had said there was new firmware released about a week ago, but once I checked, they lied!

Voor deze redenen, kan ik jullie vragen wat voor wireless routers jullie gebruiken die werken met Ziggo (Casema)?

Bedankt!
 
Linksys en Casema werkt ook in mijn ervaring om de een of andere manier niet lekker. Heb altijd Linksys gehad met UPC, maar sinds ik in Casema gebied woon (sinds juni vorig jaar) is het doffe ellende.

Heb daarom nu een D-Link DIR-635 en die werkt als een zonnetje.

Heb voor deze gekozen vanwege het feit dat deze erg snel Wireless N combineerd met een groot bereik en een hele hoge WAN/LAN throughput volgens testen (zoals deze test, wel van al weer even geleden, maar heb de D-Link nu ook al weer een paar maanden).

Ander groot nadeel van Linksys (waar ik pas achter kwam toen ik andere routers dan Linksys ben gaan bekijken) is dat je bij de Linksys geen IP adressen kan koppelen aan een MAC adres. En dit is een erg handige functionaliteit omdat je zo zonder gehannes met instellen van vaste IP adressen in Windows toch intern vaste IP adressen voor alle PCs kan hebben. En daar wordt ik met drie desktop PCs, één laptop PC, een Playstation 3, een Wii, een Playstation Portable, een Nokia N95 en een wireless printer die allemaal het netwerk op moeten kunnen erg vrolijk van. Zeker omdat ik veel met portforwarding voor P2P en server software werk.
Bijna alle andere merken hebben (iig in de duurdere modellen) deze functionaliteit wel. Iig de genoemde D-Link.

Voor mij nooit meer een Linksys. Ook met Sitecom heb ik slechte ervaringen, maar dat is al weer enkele jaren terug (en destijds met UPC).
 
I checked the Linksys site for new firmware, as Ziggo had said there was new firmware released about a week ago, but once I checked, they lied!

Voor deze redenen, kan ik jullie vragen wat voor wireless routers jullie gebruiken die werken met Ziggo (Casema)?

Bedankt!
welke versie router heb je?
onderkant router, stickertje, V xx
 
Linksys wrt54g v. 7. Ik heb de 7.007 beta firmware all geprobeerd, en nog steeds problemen...

Ik heb ook een Linksys wrt54g v5.x, maar ben de tweede cijfer na de 5 vergeten. Zit ergens deep in kast. Alle twee zijn hopeloos nu...

Jheroen, wat sort router gebruik jij?
 
Hier draait een door @Home gerebrande en ondersteunde Netgear WGR614v6 met firmware V2.0.14ESS_2.0.14 (ESS = Essent kabelcom = oude naam voor een aantal @Home diensten).

Zie deze router niet meer terug op de Ziggo site. Wel jammer, want sinds mijn laatste firmwareupgrade draait deze perfect.
 
Heb ook problemen (gehad) met LinkSys router (v5.x) (Casema gebied). Dagelijks resetten (zie andere threat). DHCP Renew,Release hielp ook nooit. Nieuwe firmware er in gezet, maar dat hielp ook niet. Is ook belachelijk dat je als consument nieuwe firmware voor zo'n doosje moet installeren. Nieuwe linksys firmware lukte nog wel, maar ik ben te stom om uit de DD WRT site de juiste update te selecteren. En sinds gisteren is het gedaan met de Linksys. Ik zoek dus ook een andere en zou wat tips wel waarderen. Liefst niet te duur, ik heb weinig eisen qua configuratie. Hooguit goed bereik voor wireless.
 
Ik heb zelf, na alleen maar problemen te hebben gehad met Linksys, een D-Link DIR-655 aangeschaft. Draait al weken zonder enige problemen. Hij is wat duurder, maar is dan ook 1 van de weinige routers die de uiteindelijke wireless N standaard gegarandeerd gaat ondersteunen (door firmware updates).

Verder levenslange garantie, zeer regelmatige firmware updates, uitgebreide features, 1000mbps switchpoorten (belangrijk als je HD beeldmateriaal wil streamen op je netwerk tussen verschillende apparaten!) en waarschijnlijk het belangrijkst: superstabiel! Heb hem nu een week of 7 en ik heb nog geen enkele keer uitval van internet gehad. De router is nog 0 keer gereset na de 1e configuratie. Zeer tevreden dus!
 
Heb ook problemen (gehad) met LinkSys router (v5.x) (Casema gebied). Dagelijks resetten (zie andere threat). DHCP Renew,Release hielp ook nooit. Nieuwe firmware er in gezet, maar dat hielp ook niet. Is ook belachelijk dat je als consument nieuwe firmware voor zo'n doosje moet installeren. Nieuwe linksys firmware lukte nog wel, maar ik ben te stom om uit de DD WRT site de juiste update te selecteren. En sinds gisteren is het gedaan met de Linksys. Ik zoek dus ook een andere en zou wat tips wel waarderen. Liefst niet te duur, ik heb weinig eisen qua configuratie. Hooguit goed bereik voor wireless.

Ja de DHCP renew probleem en niet genoeg onboard memory (en tuurlijk Ziggo) is de probleem met de Linksys wrt54g router. Zelf als je via de router setting de dhcp vernieuwd, dan lukt het af en toe ook niet. Ik heb een on/off switch voor de router nu zitten, dus de router resets de dhcp elke keer het aan gaat. Heb nu al twee weken geen probleem, en heb op tweakers ook gelezen dat sommige ook een timer gebruiken. Ik vind deze oplossing erg slecht... maar het bespaart wel energy, maar de on/off gedoe, of het gezond is voor any router, dat is een andere verhaal.

Bedankt voor de reacties van welke routers jullie gebruiken!

Evan
 
Ik heb zelf, na alleen maar problemen te hebben gehad met Linksys, een D-Link DIR-655 aangeschaft. Draait al weken zonder enige problemen. Hij is wat duurder, maar is dan ook 1 van de weinige routers die de uiteindelijke wireless N standaard gegarandeerd gaat ondersteunen (door firmware updates).

Verder levenslange garantie, zeer regelmatige firmware updates, uitgebreide features, 1000mbps switchpoorten (belangrijk als je HD beeldmateriaal wil streamen op je netwerk tussen verschillende apparaten!) en waarschijnlijk het belangrijkst: superstabiel! Heb hem nu een week of 7 en ik heb nog geen enkele keer uitval van internet gehad. De router is nog 0 keer gereset na de 1e configuratie. Zeer tevreden dus!


Bedankt voor de tip. Is echter wel 140 euro's... Moet ik nog even over nadenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan