• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

D-link router achter Ubee EVW 321b

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

mailpim

Beste,

Wellicht voor sommige een simpele vraag maar ik kom er niet uit.

- Ubee EVW 321b Wi-Fi modem.
- D-link DIR-655 router.
- Afstand 75 mtr (ja je leest het goed, oude school namelijk)
- Router functie Ubee ingeschakeld.
- READYNAS DUO aangesloten op het Ubee modem op LAN 1

Als ik verbonden ben (bekabeld of draadloos) met het Ubee modem kan ik de NAS prima benaderen.
Ben ik verbonden met de D-Link router dan kan ik de NAS niet vinden.
Het gaat mij om de interne verbinding. Ik hoef de NAS namelijk niet van buitenaf te benaderen.

Wie kan mij hiermee helpen?

Thanks!
 
Als die D-link echt routeert, dan is het natuurlijk logisch dat je de Nas niet kunt benaderen.
Dat is net zoiets als proberen op de pc van de buren te komen.

Pc's achter de d-link zitten in een ander netwerk dan pc's achter de ubee.
Je zult je netwerkconfiguratie anders moeten maken.
Bijvoorbeeld door de d-link niet als router te gebruiken.
 
...
Je zult je netwerkconfiguratie anders moeten maken.
Bijvoorbeeld door de d-link niet als router te gebruiken.

Oke, duidelijk. Maar hoe pas ik dit aan? Zou je mij daar misschien iets meer mee kunnen helpen?
 
D-link inmiddels ingesteld als access point aan de hand van deze stappen. https://forums.dlink.com/index.php?topic=40856.0

Het werkt nu als een zonnetje.

blijft één vreemd ding over, ik kan mijn router interface niet meer benaderen:cry: Blijft bijzaak want hij is correct ingesteld. Als iemand een oplossing hiervoor weet, dan hoor ik dit graag :)
 
D-link inmiddels ingesteld als access point aan de hand van deze stappen. https://forums.dlink.com/index.php?topic=40856.0

Het werkt nu als een zonnetje.

blijft één vreemd ding over, ik kan mijn router interface niet meer benaderen:cry: Blijft bijzaak want hij is correct ingesteld. Als iemand een oplossing hiervoor weet, dan hoor ik dit graag :)
Dan heb je toch niet het gehele stappenplan gevolgd, want daarin staat toch duidelijk vermeld: "Change the LAN IP address to an available address on your network. The LAN ports on the router cannot accept a DHCP address from your other router". Dit betekent dat je het AP een vast IP adress moet geven in de range van je netwerk, maar buiten het bereik van je DHCP server. Je AP zal vervolgens aan je DHCP server melden dat hij er is en dat hij een bepaald IP adres gebruikt. Je router neem dit voor kennisgeving aan, omdat dit buiten zijn DCHP range zit en dus geen IP-conflict kan veroorzaken. En daardoor zou je hem weer via het IP adres moeten kunnen benaderen. Bij mij werkt het wel op deze manier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan