• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Het Ubee modem en de downloadsnelheid met nieuwsgroepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

HeavyD

Forum Gebruiker
Berichten
18
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Het Ubee modem en de downloadsnelheid betreffende nieuwsgroepen

Beste mensen

Sinds ik het Ubee modem heb aangesloten zijn mijn downloadsnelheden met betrekking tot nieuwsgroepen bedroevend laag (+/- 20Mb/s) Het is net een golfslagbad op mijn speed display unit van Newsleecher. Even voor alle duidelijkheid:

Ik heb het Alles-in-1 Extra abonnement.
Ik maak gebruik van een payserver. (Het Giganews Diamond abonnement)
Het downloaden via http gaat wel met 48Mb/s.

Een snelheidsmeting:



Als ik de Arris modem aansluit dan haal ik wel de volledige snelheid met nieuwgroepen. Menigmaal de modems verwisseld om hier zeker van te zijn.

Ik ben niet technisch aangelegd wat betreft modems maar kan de Ubee modem dit op een of andere manier niet verwerken?
 
Gebruik de Ziggo newsserver plus een aanvullende. Heb ook Ai1-Extra en Ubee en zie inderdaad dat usenet download (met AltBinz) zo rond de 20Mbps hangt.

Zou die Ubee stiekum een snelheidslimiet voor NNTP verkeer hebben? :shock:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Natuurlijk heeft een modem geen traffic shaping, hooguit de manier waarop het omgaat met het aantal verbindingen en de downstreams verschilt tussen de verschillende modems. Maar mensen, hou aub eens op al die indianenverhalen de wereld in te helpen over knijpen van verkeer etc :roll:
 
Dat word ook niet beweerd door mij (althans nog niet) maar dat haalt niet weg dat ik nog steeds met een probleem zit. En volgens mij heeft dat probleem nogmaals te maken met het Ubee modem.

Van wat ik in zovere heb gelezen ben ik niet de enigste. Er zijn meerdere mensen op dit forum "en op die van tweakers" die hier last van hebben. Vandaar deze tread. Ik hoop van deze mensen ook iets te horen om hier nogmaals mee aan te tonen dat dit probleem niet enkel bij TV Smurf en mij voordoet.
 
Hier nog iemand met dezelfde problemen. Speedtests met het Ubee modem zijn perfect, het downloaden van een 1024MB bin-bestand ook perfect op 48mbit, maar downloaden van (pay)-nieuwsservers is belabberd. Kom vaak niet hoger dan tussen de 25 en 35 mbit. Als ik mijn Arris modem aansluit (die heb ik gelukkig nog) is het downloaden van de (pay)nieuwsserver weer optimaal en constant op 48mbit. Op Tweakers staan er ook al velen die hetzelfde probleem hebben. Het Ubee modem is in dit geval dus de schuldige. Ik denk dat een firmware-update uitkomst zal moeten bieden. En ik raad daarom ook iedereen aan dit bij Ziggo als klacht neer te leggen!
 
Nog even ter aanvulling : dit heeft NIETS met afknijpen of wat dan ook te maken. Het Ubee modem heeft overduidelijk problemen met multi-threading verkeer.
 
Hier hetzelfde probleem. Snelheid bij payserver (Eweka) is niet stabiel en varieert tussen 2,5 en 4 MB/s. Voorheen een strakke 2,3 MB/s dus je zou nu toch het dubbele mogen verwachten aangezien Eweka begrensd is op 40 Mb/s.
 
Speedtests met het Ubee modem zijn perfect, het downloaden van een 1024MB bin-bestand ook perfect op 48mbit, maar downloaden van (pay)-nieuwsservers is belabberd. Kom vaak niet hoger dan tussen de 25 en 35 mbit.

Heb het modem net in huis, speedtesten gaan inderdaad prima, een 1024MB bestand komt met gemiddeld 5800KB binnen.

Mijn nieuwsserver abonnement is op dit moment nog 20mb, echter haal ik daar mee zo'n 2,7MB per seconde mee (zal zo rond de 25mbit zijn). Dat is dus in dit geval een stuk hoger dan het abonnement zou moeten toestaan.

Ik heb vandaag het abonnement van 20mbit naar 60mbit laten overzetten, zodra ik daar bevestiging van krijg dat het actief is kom ik er vanzelf achter of het Ubee modem daar problemen mee heeft. Dus zodra mijn nieuwe abo actief is zal ik het resultaat hier melden.
 
LoL, thnx heavy voor je attentie :thumb up:

Onder het mom van join the club, ook ik heb te maken met deze ongein.

Hoe komen jullie trouwens aan zowel een ubee als een Arris?

Ik heb hier de monteur gehad die heeft de Arris die ik in 1e instantie kreeg meegenomen (deed niks) zowel als nog 2 die het niet wilde doen en ik heb nu een Ubee.
Maat van mij had eerst ook arris, heeft gebeld en kreeg een Ubee die hing bij c.a. 20Mbit en heeft nu weer een Arris die het perfect doet.
Maar ook hij heeft zijn oude modem mee moeten geven.

Ik denk dat we maar eens Ziggo moeten confronteren met dit gebeuren en ik zal op mijn beurt een Arris moeten gaan scoren dunkt mij.
 
LoL, thnx heavy voor je attentie :thumb up:

Onder het mom van join the club, ook ik heb te maken met deze ongein.

Hoe komen jullie trouwens aan zowel een ubee als een Arris?

Ik heb hier de monteur gehad die heeft de Arris die ik in 1e instantie kreeg meegenomen (deed niks) zowel als nog 2 die het niet wilde doen en ik heb nu een Ubee.
Maat van mij had eerst ook arris, heeft gebeld en kreeg een Ubee die hing bij c.a. 20Mbit en heeft nu weer een Arris die het perfect doet.
Maar ook hij heeft zijn oude modem mee moeten geven.

Ik denk dat we maar eens Ziggo moeten confronteren met dit gebeuren en ik zal op mijn beurt een Arris moeten gaan scoren dunkt mij.
Ik heb op sommige dagen wel eens 6 Arris modems hier gehad. Ik heb nu nog 1 Arris modem staan die wacht op een firmware update iets wat al 2 maanden beloofd wordt als in volgende week komt ie er meneer.
Ik durf wel te zeggen dat het aan de modem ligt. Ik heb een maand abo afgesloten voor een 120mbit newsserver (een NL newsserver) en vertoond letterlijk maar dan ook letterlijk dezelfde kuren als mijn Astraweb account welke trouwens zijn europese servers ook gewoon in NL heeft staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan