• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Gaat Ziggo proberen het gebruik van de Alphacrypt te saboteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Linkje naar bron?

Zat er in trouwens. Maar key word is natuurlijk dat 'op enig moment'. Als dat over drie jaar of zo pas is, is alle nu gekochte apparatuur economisch toch al weer afgeschreven en durf ik de investering nog wel aan. Maar als het volgend jaar al is, is aanschaf van een FloppyDTV kaart voor de PC nogal kostbaar voor die korte tijd.

Linkje naar deze site alvast gesubmit naar een politieke partij en een nieuwssite...
 
Tijd om het naar de OPTA te versturen. "Moeten gaan blokkeren" is natuurlijk je reinste onzin, daarmee zeggen ze ook dat het gewoon werkt, maar dat ze niet willen dat het werkt. Daarbij komt, de Alphacrypt is volledig legaal, dus ik vraag me af of ze het uberhaupt mogen blokkeren.

Er is een reden dat de Europese wetgeving voorschrijft dat IDTV's groter als 32inch verplicht een CI-slot moeten hebben. Het is alleen jammer dat ze in Brussel zijn vergeten dat providers alsnog gebruik van CI/CAM willen tegengaan om een vendor-lockin te creeeren en middels "certificering" extra kosten voor de klant in rekening te brengen, zonder dat ze dit doorhebben.

Wat mij betreft gooit de OPTA in 2009 de kabel volledig open (digitale tv, telefonie en internet) zodat we eindelijk eens een eind krijgen aan dit soort wangedrag.
 
Tijd om het naar de OPTA te versturen.
Helemaal mee eens.
Wat mij betreft gooit de OPTA in 2009 de kabel volledig open (digitale tv, telefonie en internet) zodat we eindelijk eens een eind krijgen aan dit soort wangedrag.
Vergeet niet dat ze daarom al deze troep aan het introduceren zijn, zodat alleen geautoriseerde klanten, programma's kunnen bekijken. Wat betreft de mult-carry is het natuurlijk volledige kolder...
 
Vandaag officieel bericht van Ziggo:
Geen Ziggo ondersteunig op de huidige generatie CAM in combinatie met producten van m.n. Loewe, Sharp en/of Sony tv's.
Kopers van deze apparaten zijn niet verzekerd van ontvangst van digitaal RTV aanbod, omdat de daartoe benodigde CAM niet door Ziggo wordt ondersteund.
Of Ziggo dat nu ondersteund maakt mij niet uit. Dit werkt, ondanks het feit dat Ziggo zich niet aan diverse DVB-C standaards houdt.
Een van de gevolgen is dat wij de signaallevering aan de huidige generatie CI gebaseerde IDTV-CAM-combinaties op enig moment moeten gaan blokkeren.
Ik moet nog zien dat ze dat technisch kunnen zonder ook hun huidige "goedgekeurde" ontvangers buiten werking te stellen. Als ze dat al kunnen dan zijn ze wel heel dom bezig door dat niet nu al te doen. Dat scheelt hun namelijk straks een heel grote hoeveelheid woedende klanten die plotseling één van de Ziggo rommelboxjes moeten kopen en geen gebruik meer kunnen maken van de betere DVB-C ontvangers in hun dure high-end TV toestellen.
Met ingang van 2009 komt er een nieuwe generatie IDTV's CAM op de markt, die beschikbaar is voor alle fabrikanten en die wel volledig door ons worden ondersteund met gecertificeerde en legale en goed werkende CAM en Conditionale Access.
Aldus Ziggo 29-8-08
Prachtig, en Ziggo kan je dure TV toestel ombouwen?
 
Prachtig, en Ziggo kan je dure TV toestel ombouwen?
Ik heb begrepen dat de meeste tunerboards gewoon plug en play vervangbaar zouden zijn. DVB-C/S/T problem... dus wellicht gaat het dan ook wel zo... maar vinden we het niet crypie dat Casema dit wil?

...vind nu maar eens een HD recorder die nog content kan opnemen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niet ondersteunen, kan ik me heel goed voorstellen. Maar straks gaan blokkeren als het nog werkt?

Niet alleen tussen Rusland en het Westen schijnt de koude oorlog terug te komen, maar ook Ziggo krijgt "sovjet-trekjes" als ze dit werkelijk gaan doen.

Vooralsnog kan ik dat moeilijk geloven.:mrgreen:
 
Vandaag officieel bericht van Ziggo:
Geen Ziggo ondersteunig op de huidige generatie CAM in combinatie met
producten van m.n. Loewe, Sharp en/of Sony tv's.
Kopers van deze apparaten zijn niet verzekerd van ontvangst van digitaal RTV aanbod, omdat de daartoe benodigde CAM niet door Ziggo wordt ondersteund. Een van de gevolgen is dat wij de signaallevering aan de huidige generatie CI gebaseerde IDTV-CAM-combinaties op enig moment moeten gaan blokkeren.
Met ingang van 2009 komt er een nieuwe generatie IDTV's CAM op de markt, die beschikbaar is voor alle fabrikanten en die wel volledig door ons worden ondersteund met gecertificeerde en legale en goed werkende CAM en Conditionale Access.
Aldus Ziggo 29-8-08
Kan de Sony Bravia dan wel een evt toekomstige "legale" cam ondersteunen? Zit nl hard te denken aan aanschaf van een Sony KDL-40W400 en zou dan nog graag vele jaren gebruik willen maken de ingebouwde DVB-C tuner.
 
Kan de Sony Bravia dan wel een evt toekomstige "legale" cam ondersteunen? Zit nl hard te denken aan aanschaf van een Sony KDL-40W400 en zou dan nog graag vele jaren gebruik willen maken de ingebouwde DVB-C tuner.

Niet zonder nieuwe hardware in je TV. De huidige tuner ondersteund nml geen CI+. En of die hardware aanpassing duur of makkelijk is... geen idee.

Maar gewoon kopen die Bravia, zo erg is een decoder ook weer niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan