• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Gaat Ziggo proberen het gebruik van de Alphacrypt te saboteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb niet begrrepen dat Ziggo een actief beleid voert in het her en der in de war schoppen van uitzendingen.

Nee, ik geloof ook niet in actieve sabotage, het is gewoon niet gecertificeerd en ondersteund vanwege redenen die in dit forum al lang en breeduit behandeld zijn.

Hoe dan ook....misschien hebben we toch een Ziggo-Engelbewaarder op dit forum want....:-P....Eurosport HD is weer 'on the air'.
 
Begrijp me niet verkeerd, ik zie Ziggo allesbehalve als de vijand. Als ik al iemand als vijand zie zijn het de mensen binnen de content industrie die nog steeds in zaken als DRM, enforced path, broadcast flag, etc geloven. Hooguit vind ik het jammer dat kabelaars hiertegen niet wat meer tegenwicht geven.

Vind het alleen erg jammer dat ze niet met een officieel erkende oplossing komen voor HTPCs en alle TVs met digitale DVB-C tuner.
Alleen snap ik de redenen waarom ze het niet doen ook wel weer, nml druk vanuit contentproviders die denken zo filesharing etc tegen te kunnen gaan. Ben het niet met die redenen eens, maar dat is weer een ander verhaal.

En vanuit die redenen zou het actief tegenwerken van Alphacrypts mij op langere termijn niet verbazen, zo gauw het technisch kan zal er vanuit contentproviders druk komen om dat te doen.
 
Alphacrypt 3.15

Beste forum leden,

Ik gebruik ook de alpacryptmodule 3.15 in mijn Sony *X3500 TV.
En overdags is alles redelijk en blokkeervrij te vangen ook de HD kanalen van ZIGGO.

Maar 's avonds zeg na 19.00 uur, als er leuke en interesante programma's beginnen, dan wordt zeer regelmatig het kijk plezier bedorven door dat het kanaal geblokkeerd wordt, met de bekende melding, geen toegang enz. overschakelen naar een ander kanaal en weer terug is de blokkering weg en kan je weer een 10 tot 20 minuten blokkeer vrij kijken.

Ben ik nu de eenigste die daar last van heb of zijn er meer gebruikers met de zelfde problemen.??????????

Of is toch ZIGGO die juist 's avonds signalen door geef waar mijn alphacrypt op reageerd, soms is het zo erg dat ik maar weer overschakeld op de Humax 5000C om blokkeer vrij te kijken.

Of heeft iemand een oplossing hier voor!!!!!!!!!

Groet,

Dekzwabberhen
 
Beste forum leden,

Ik gebruik ook de alpacryptmodule 3.15 in mijn Sony *X3500 TV.
En overdags is alles redelijk en blokkeervrij te vangen ook de HD kanalen van ZIGGO.

Maar 's avonds zeg na 19.00 uur, als er leuke en interesante programma's beginnen, dan wordt zeer regelmatig het kijk plezier bedorven door dat het kanaal geblokkeerd wordt, met de bekende melding, geen toegang enz. overschakelen naar een ander kanaal en weer terug is de blokkering weg en kan je weer een 10 tot 20 minuten blokkeer vrij kijken.

Ben ik nu de eenigste die daar last van heb of zijn er meer gebruikers met de zelfde problemen.??????????

Of is toch ZIGGO die juist 's avonds signalen door geef waar mijn alphacrypt op reageerd, soms is het zo erg dat ik maar weer overschakeld op de Humax 5000C om blokkeer vrij te kijken.

Of heeft iemand een oplossing hier voor!!!!!!!!!

Groet,

Dekzwabberhen

Ik herken dit probleem helemaal niet. Ik draai zelf ook met Alphacrypt 3.15, maar dan op een Sony E40xx. Behalve het probleem met Eurosport HD (2 dagen op zwart en inmiddels opgelost) ben ik nog geen enkel ander probleem tegengekomen, het werkt naar alle tevredenheid (hopelijk blijft het zo). Historisch heeft de combinatie Alphacrypt & Sony (Bravia) DVB-C voor veel problemen gezorgd. Op het forum van Tweakers.net is daar een speciaal topic voor actief, dus kijk daar eens hoe de ervaringen van anderen zijn met jouw type Sony i.c.m. Alphacrypt. By the way...overdadig gebruik van uitroep- & vraagtekens is niet nodig om je verhaal kracht bij te zetten :wink:.
 
Begrijp me niet verkeerd, ik zie Ziggo allesbehalve als de vijand. Als ik al iemand als vijand zie zijn het de mensen binnen de content industrie die nog steeds in zaken als DRM, enforced path, broadcast flag, etc geloven. Hooguit vind ik het jammer dat kabelaars hiertegen niet wat meer tegenwicht geven.

Vind het alleen erg jammer dat ze niet met een officieel erkende oplossing komen voor HTPCs en alle TVs met digitale DVB-C tuner.
Alleen snap ik de redenen waarom ze het niet doen ook wel weer, nml druk vanuit contentproviders die denken zo filesharing etc tegen te kunnen gaan. Ben het niet met die redenen eens, maar dat is weer een ander verhaal.

En vanuit die redenen zou het actief tegenwerken van Alphacrypts mij op langere termijn niet verbazen, zo gauw het technisch kan zal er vanuit contentproviders druk komen om dat te doen.

Ja mee eens, ik geloof ook niet in een actief vijandige houding van Ziggo tov het CAM-principe, eerder een passieve houding (niet willen certificeren). De contentprovider is natuurlijk van oudsher een industrie die verschrikkelijk protectionistisch is, mooi voorbeeld was de tegenstand t.o.v. VHS eind jaren 70 door de Entertainment Industrie. Helaas zullen ze (volgens mij) elke strijd tegen open standaarden verliezen en zullen ze het juist in hun voordeel moeten aanwenden. Het grootste probleem in die industrie, is dat er, historisch bepaald, een enorm kostbare, geldverslindende machine is ontstaan met hoge winstverwachtingen om de 12e Bentley voor de aandeelhouders te kunnen bekostigen. Daarom hebben we altijd kunstmatig hooggehouden prijzen betaald voor content-dragers en helaas voor hun...met de huidige technologie krijg je dan de wraak van de consument.

Zou het trouwens haalbare kaart zijn om de Alphacrypt actief te saboteren zonder dat dit gevolgen heeft voor de gebruikers van een gecertificeerde settopbox? Bedoel, die dingen zwerven toch ook over heel Nederland met verschillende chipsets & firmwares. Die moeten deze aanpassing dan toch ook maar aankunnen, en zelfs dan...een nieuwe Alphacrypt firmware verhelpt dan het euvel dan toch weer. Enige mogelijkheid, nieuwe Settop-hardware en/of Irderto-codering, ik zie het ze doen bij Ziggo, daarbij...volgens mij zijn ze bij Ziggo dus helemaal niet bezig met actieve tegenwerking, eerder een passieve houding. Feit blijft: Alphacrypt is harstikke legaal, Mascom draag gewoon netjes zijn bijdrages af, die dingen zijn niet voor niets zo duur.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik herken dit probleem helemaal niet. Ik draai zelf ook met Alphacrypt 3.15, maar dan op een Sony E40xx. Behalve het probleem met Eurosport HD (2 dagen op zwart en inmiddels opgelost) ben ik nog geen enkel ander probleem tegengekomen, het werkt naar alle tevredenheid (hopelijk blijft het zo). Historisch heeft de combinatie Alphacrypt & Sony (Bravia) DVB-C voor veel problemen gezorgd. Op het forum van Tweakers.net is daar een speciaal topic voor actief, dus kijk daar eens hoe de ervaringen van anderen zijn met jouw type Sony i.c.m. Alphacrypt. By the way...overdadig gebruik van uitroep- & vraagtekens is niet nodig om je verhaal kracht bij te zetten :wink:.

Bedankt voor je aanmerkingen en zal die side eens bezoeken of andere ook soort gelijke problemen hadden.

Groet Dekzwabberhen
 
Ik heb het linkje even voor je opgezocht, ik houd dit topic zelf ook goed in de gaten:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1268718/0

De X3500 die je hebt wordt ook in de topic-titel genoemd, dus kans dat je wel iets gaat vinden dat je verder helpt.

Beste Roy Batty,

wederom bedankt voor de info, alleen mijn probleem schijnt niemand te hebben, dus wel alle kanelen ontvangen ook de HD kanalen, maar meestal 's avonds regelmatig melding: geen bevoegdheid enz. overschakelen naar ander kanaal en weer terug en men kan weer een tijdje kijken.

Groet Dekzwabberhen
 
Reactie Ziggo:

Vandaag officieel bericht van Ziggo:
Geen Ziggo ondersteunig op de huidige generatie CAM in combinatie met
producten van m.n. Loewe, Sharp en/of Sony tv's.
Kopers van deze apparaten zijn niet verzekerd van ontvangst van digitaal RTV aanbod, omdat de daartoe benodigde CAM niet door Ziggo wordt ondersteund. Een van de gevolgen is dat wij de signaallevering aan de huidige generatie CI gebaseerde IDTV-CAM-combinaties op enig moment moeten gaan blokkeren.
Met ingang van 2009 komt er een nieuwe generatie IDTV's CAM op de markt, die beschikbaar is voor alle fabrikanten en die wel volledig door ons worden ondersteund met gecertificeerde en legale en goed werkende CAM en Conditionale Access.
Aldus Ziggo 29-8-08
 
Een van de gevolgen is dat wij de signaallevering aan de huidige generatie CI gebaseerde IDTV-CAM-combinaties op enig moment moeten gaan blokkeren.

Linkje naar bron?

Zat er in trouwens. Maar key word is natuurlijk dat 'op enig moment'. Als dat over drie jaar of zo pas is, is alle nu gekochte apparatuur economisch toch al weer afgeschreven en durf ik de investering nog wel aan. Maar als het volgend jaar al is, is aanschaf van een FloppyDTV kaart voor de PC nogal kostbaar voor die korte tijd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan