• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Digitale TV en Standaard Z1 abonnement

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

mvdheijkant

Ik ben op zoek naar meer info omtrent de mogelijkheden die je met een TV in combinatie met een Digitale Decoder hebt.
Ik ben van plan een Panasonic TX37LZD800 te kopen welk Full HD en bv 100Hz en PIP ondersteund. Uit info maak ik op dat de Samsung DCB-B270R bij de huidige aanbieding van Ziggo Z1 wordt geleverd. In de spec's van deze decoder staat: Beeldresolutie 720(H) x 576(V) x 50 fields/sec.
In het Z1 Pakket zitten 3 HD kanalen.
Wat ik nu vrees is dat je beperkt bent tot een resolutie van 720(H) x 576(V) x 50 fields/sec op je TV toestel. Klopt dit? Want als dit inderdaad zo is zou ik me behoorlijk bekocht voelen. Met welke Decoder (harddisk intereseerd me niet) kan ik ten volste van, in ieder geval, de 3 HD kanalen genieten.
Wat ik me ook afvraag, is bv het gebruik van PIP, welk op de TV wordt ondersteund, maar waarover ik geen info bij de decoder kan vinden.
Selecteer je de kanalen op je TV met de afstandbediening van de TV of van de Decoder? Hopelijk met de afstandbediening van de TV want als dit niet op de Afstandbediening van de Decoder zit, wat heb ik dan in hemelsnaam nog aan een prachtige TV met een betrekkelijk eenvoudige Samsung decodertje?
In welke resolutie worden alle andere kanalen uitgezonden? Mijn gevoel zegt me dat dit "slechts" 720(H) x 576(V) is.

Alvast bedankt voor enige reactie.
 
Ik ben op zoek naar meer info omtrent de mogelijkheden die je met een TV in combinatie met een Digitale Decoder hebt.
Ik ben van plan een Panasonic TX37LZD800 te kopen welk Full HD en bv 100Hz en PIP ondersteund. Uit info maak ik op dat de Samsung DCB-B270R bij de huidige aanbieding van Ziggo Z1 wordt geleverd. In de spec's van deze decoder staat: Beeldresolutie 720(H) x 576(V) x 50 fields/sec.
In het Z1 Pakket zitten 3 HD kanalen.
Wat ik nu vrees is dat je beperkt bent tot een resolutie van 720(H) x 576(V) x 50 fields/sec op je TV toestel. Klopt dit?

De decoder die jij omschrijft geeft net al alle andere Digitale TV decoders welke geen HD signalen ondersteunen inderdaad het signaal door op 576P
Dit is al vele malen beter dan het standaard analoge COAX signaal. Dit is voor een FULL HD tv natuurlijk niet erg schramel.


Want als dit inderdaad zo is zou ik me behoorlijk bekocht voelen. Met welke Decoder (harddisk intereseerd me niet) kan ik ten volste van, in ieder geval, de 3 HD kanalen genieten.

Bijvoorbeeld de HD Decoders van Samsung & Humax, tevens is de CISCO decoder misschien een optie voor je wanneer je in het voormalge Mulikabel gebied woont.

Of te wel.... de Samsung DCB-A360R(S)A, de Humax IRHD-5000 of de CISCO 8455DVB

(je had natuurlijk ook even de zoek mogelijkheid op dit forum kunnen gebruiken)

Wat ik me ook afvraag, is bv het gebruik van PIP, welk op de TV wordt ondersteund, maar waarover ik geen info bij de decoder kan vinden.

PIP wordt vaak niet gebruikt incombinatie van een HDMI aansluiting, je zal waarscheinlijk alleen van PIP gebruik kunnen maken wanneer je een bron op de scart poort van je tv aansluit. (bijvoorbeeld een SD decoder)


Selecteer je de kanalen op je TV met de afstandbediening van de TV of van de Decoder? Hopelijk met de afstandbediening van de TV want als dit niet op de Afstandbediening van de Decoder zit, wat heb ik dan in hemelsnaam nog aan een prachtige TV met een betrekkelijk eenvoudige Samsung decodertje?

Je gebruikt de tuner van de digitale tv decoder, je zal dus ook op deze tuner een zenderkeuze moeten maken. de decoders hebben allemaal EPG onboard. Maar inderdaad, je maakt geen gebruik van de decoder in je TV. Is dit een ramp? ik vindt van niet. Vaak kan je met een universe afstandbediening bijvoorbeeld de Logitech Harmony heel goed uit de voeten. Het blijft namelijk een probleem bij een HD decoder op de tuner keuze en het TV vollume op een A/B te bedienen.


In welke resolutie worden alle andere kanalen uitgezonden? Mijn gevoel zegt me dat dit "slechts" 720(H) x 576(V) is.

bij een SD decoder is dat 576P, ga je voor een HD decoder zal deze ze omzetten naar 720I, 720P of 1080I De born blijft natuurlijk het zelfde, maar de upscale functie van de decoders doet meestal goed werk.


Alvast bedankt voor enige reactie.

Graag gedaan....
 
Wat ik nu vrees is dat je beperkt bent tot een resolutie van 720(H) x 576(V) x 50 fields/sec op je TV toestel. Klopt dit?

De decoder die jij omschrijft geeft net al alle andere Digitale TV decoders welke geen HD signalen ondersteunen inderdaad het signaal door op 576P
Het is 576i dat door gewone decoders wordt doorgegeven. Maar hou er ook rekening mee dat een gewone decoder de HD-kanalen helemaal niet laat zien, ook niet in een lagere resolutie.

tevens is de CISCO decoder misschien een optie voor je wanneer je in het voormalge Mulikabel gebied woont.
voormalig Casema gebied.

Wat ik me ook afvraag, is bv het gebruik van PIP, welk op de TV wordt ondersteund, maar waarover ik geen info bij de decoder kan vinden.
Voor PIP zijn twee signalen nodig. Sommige TVs hebben twee analoge tuners, waarmee je twee zenders tegelijk kan kijken. De panasonic heeft dat zo te zien niet, dus je kan dan alleen een tweede bron bekijken via een videorecorder, DVD of decoder.

PIP kan je dus wel gebruiken, maar alleen een combinatie van een analoge zender en een digitale zender. Dus een zender die de TV ontvangt, en een via de decoder. Dit wordt dan wel het betere jongleren met afstandsbedieningen...

Als je echt twee digitale zenders naast elkaar wilt kunnen kijken moet je gaan denken aan een PVR, zoals de Humax 9200 of de Samsung 850. Deze zijn alleen nog niet voor HDTV beschikbaar.

bij een SD decoder is dat 576P, ga je voor een HD decoder zal deze ze omzetten naar 720I, 720P of 1080I
Een SD decoder levert 576i, een HDdecoder kan dat omzetten naar 576p, 720p of 1080i. 720i bestaat niet.
 
Het is 576i dat door gewone decoders wordt doorgegeven. Maar hou er ook rekening mee dat een gewone decoder de HD-kanalen helemaal niet laat zien, ook niet in een lagere resolutie.

voormalig Casema gebied.

Voor PIP zijn twee signalen nodig. Sommige TVs hebben twee analoge tuners, waarmee je twee zenders tegelijk kan kijken. De panasonic heeft dat zo te zien niet, dus je kan dan alleen een tweede bron bekijken via een videorecorder, DVD of decoder.

PIP kan je dus wel gebruiken, maar alleen een combinatie van een analoge zender en een digitale zender. Dus een zender die de TV ontvangt, en een via de decoder. Dit wordt dan wel het betere jongleren met afstandsbedieningen...

Als je echt twee digitale zenders naast elkaar wilt kunnen kijken moet je gaan denken aan een PVR, zoals de Humax 9200 of de Samsung 850. Deze zijn alleen nog niet voor HDTV beschikbaar.

Een SD decoder levert 576i, een HDdecoder kan dat omzetten naar 576p, 720p of 1080i. 720i bestaat niet.

Verrek..... ik moet het ook helemaal niet over I's en P's hebben zolaat op de avond......
 
Ik kan wel PAP gebruiken op mijn Bravia! links het beeld van de 5000 via HDMI en rechts het analoge signaal. Je kunt met de pijltjestoetsen selecteren van welke bron je het geluid wil horen. Heel makkelijk! Omdat maar de helft van het beeld wordt gebruikt voor een zender zie je eigenlijk niet dat de ene een analoog signaal is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan