• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Opnemen ondertiteling via TT888

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

TacoBorg

Dé reden voor mij om deze Humax aan te schaffen is de mogelijkheid om ondertiteling voor doven en slechthorenden te kunnen opnemen en weergeven. Dit gebeurt via teletekstpagina TT888.

Via de rode knop op de afstandbediening is de ondertiteling weer te geven en dat werkt al sinds aanschaf (2006) perfect.

Nu heb ik maandagavond 17/11 een programma opgenomen (Geloof, sex en (wan)hoop, IKON-programma). Volgens de tv-gids zou het ondertiteld worden. Toen ik het programma dinsdag wilde bekijken was de opname prima gelukt, maar ik kreeg de ondertiteling niet te zien. Als een programma NIET wordt ondertiteld verschijnt linksboven in beeld ONDERTITELING NED1, en daaronder www.tt888.nl . Deze melding verscheen niet, wel NO TELETEXT.
En inderdaad, ik kreeg de ondertiteling niet zichtbaar.

Ik heb gemaild naar de IKON en kreeg per kerende mail bericht dat wél was ondertiteld, degene die mij mailde had zelfs nog naar de NOS gebeld en daar te horen gekregen dat de ondertiteling correct was verlopen.

Mijn Humax werkt nog steeds prima, ook later deze week kreeg ik alle ondertitelingen zichtbaar. Ik vraag me dus af wat er nu gebeurd kan zijn.
Iemand enig idee? Iets wat enkel via digitale media fout kan gaan?
 
Hoi,

Wij zijn doof en opzoek naar de mogelijkheden om ondertiteling op te nemen.

Je hebt een HUMAX recorder. Heb je daarnaast ook een digitale decoder van Ziggo ?
Zoja, welke type ? een digitale ontvanger van Ziggo of een digitale harddiskrecorder van Ziggo ?
 
Hoi,

Wij zijn doof en opzoek naar de mogelijkheden om ondertiteling op te nemen.

Je hebt een HUMAX recorder. Heb je daarnaast ook een digitale decoder van Ziggo ? Zoja, welke type ? een digitale ontvanger van Ziggo of een digitale harddiskrecorder van Ziggo ?

De Humax Duovisio PVR 9200 die ik heb is digitale recorder + decoder tegelijk, lees de informatie goed die hier verstrekt wordt; kijk ook eens naar de site van Humax. Dit apparaat is uitstekend in staat ondertiteling via teletekst 888 op te nemen. Volgens iemand op dit channel zou ook een apparaat van Samsung dit moeten kunnen (typenummer DCB-P850R), maar dat is mij persoonlijk (nog) niet gebleken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De Humax Duovisio PVR 9200 die ik heb is digitale recorder + decoder tegelijk, lees de informatie goed die hier verstrekt wordt; kijk ook eens naar de site van Humax. Dit apparaat is uitstekend in staat ondertiteling via teletekst 888 op te nemen. Volgens iemand op dit channel zou ook een apparaat van Samsung dit moeten kunnen (typenummer ...850), maar dat is mij (nog) niet gebleken.

De Samsung DCB-P850R neemt ook de ondertiteling op.
 
Als een programma NIET wordt ondertiteld verschijnt linksboven in beeld ONDERTITELING NED1, en daaronder www.tt888.nl . Deze melding verscheen niet, wel NO TELETEXT.
En inderdaad, ik kreeg de ondertiteling niet zichtbaar.

Spoel even verder in de programma en wacht nog even zeg maar 15 seconden of 1 minuut wachten en dan in de teletekst 888 drukken.
En?
Soms is er een vertraging in de teletekst, maar het komt meestal wel goed.

Misschien is het wel slim om tijdens de reclame op teletekstpagina 888 drukken, voordat je een programma begint, dan heeft humax genoeg tijd om het op te roepen.
Bij niet digitale tv kanalen, teletekst zijn meestal sneller dan digitale teletekst, dat komt door niet gecodeerd tv-signalen (geloof ik).

Maaaaaaar het kan best dat er een storing in de teletekst was, daardoor is er geen ondertitiling voor je tv programma beschikbaar.

Kijk even naar andere tv programma met teletekst ondertitiling en neem het op, test het weer. Als het test slaagt...
Dan heeft een ikon programma helaas een teletekst storing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan