• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Verdwijnen CBBC en CBeeBies

Status
Niet open voor verdere reacties.
En daar ging dit topic over. Ik zou ook wel willen weten wat de reden is dat deze zenders weg moesten, echter Ziggo weigert met een serieuze reactie te komen. We zijn er al klant al lang achter dat dit niet komt omdat er twee andere zenders bij zijn gekomen, of heeft Ziggo een wurgcontract met JimJam die de engelse zenders uitsluit. Zeg dat dan gewoon dan snappen we het tenminste. Maar komt niet met een bericht dat er twee nieuwe zenders zijn want we kunnen als klant op de klompen aanvoelen dat wanneer BBC 3 en 4 wel blijven bestaan, daar de schoen niet wringt.

Ik vind zonder bericht weghalen van zenders een a-sociale move. We betalen voor deze zenders en sommigen hebben hun pakket er op afgestemd. Je kunt het niet maken zonder goede vooraankondiging of duidelijke reden dit soort dingen te doen. TE VAAK lees ik van gebruikers dat ze goede zenders moeten missen. En dan nog een laatste vraag: waarom kunnen zenders als Misdaadnet en JimJam wel worden toegevoegd maar is het onmogelijk om SkyNews en MTV2 terug te brengen. Zenders die ook zo maar opeens zijn uitgeruild voor zenders als 'Geloven' en 'Omega'. Wat wil Ziggo nu eigenlijk, ons willens en wetens iedere keer de goede zenders afpakken en daar (voor hun goedkope) prut voor neerzetten ?

Ik zou nu wel eens een reactie willen horen hoe Ziggo MTV2, Skynews en CBBC en CBeebies binnen de korste keren terug gaat brengen. Was het niet zo dat je met digitaal kon kijken wat JIJ wilt als klant ???? Waarom krijgen we dan als klant niet terug wat WIJ goede zenders vinden!
 
Ik vond raar dat CBBC en CBeeBies al een lange tijd niet meer op tv kwamen, voor de controle ging ik naar de website van Ziggo, daar staan die zenders niet meer in de zenderoverzicht. Daarba ging ik naar Ziggo-Gebruikers.nl forum.... en helaas kwam ik zo erachter over de beide kanalen...

Ik was zo geschrokken en ook kwaad over de verdwijning van de CBBC en CBeeBies kanalen. Ik ga morgen een formeel klacht per email sturen.

Ik wil graag iets weten... heeft Ziggo-Gebruikers.nl een advocaat?
Kunnen we Ziggo niet aanklagen en eisen dat Ziggo die verandering ongedaan moet maken.
CBBC en CBeeBies zijn het meest gewaardeerde kinderzenders.
Dat is niet netjes van Ziggo! Wie heeft bepaald dat die zenders weg moeten? Programmaraad of zoiets??? Ik wil ook best een klacht naar de programma raad sturen en eisen dat die weer in de zenderpakket terug moeten komen. Zo niet, dan eisen we dat ze moeten aftreden... Ik vind dat we ook een bezwaar kunnen indienen.

Ik vind echter dat de programma raad en de Ziggo de zenders (in het algemeen) niet mogen verdwijderen (ze noemen het "vervangen" kom nou???), maar laat de zenders maar automatisch toevoegen en/of uitbreiden. Ik snap het bandbreedte probleem wel, maar hoe het werkt niet. Worden alle kanalen altijd in 1 keer doorgeven? Of alleen maar 1 kanaal kiezen en het signaal stuurt naar de tv centrale of zoiets en het gekozen zender wordt doorgeven??? Want dat laatste techniek kan het bandbreedte probleem oplossen!!! Kom op technici van Ziggo, lost het maar op!!! Daar betalen we jullie ook voor!!!

Waarom hebben de amerikanen oneindige kanalen? en wij niet?
Bandbreedte probleem? Bullshit!
Wil Ziggo zo graag aangeklaagd worden?
Want de programma raad en Ziggo hebben veel te macht over de keuze van de kanalen... en wij als consumenten, zijn de slachtoffers geworden. Misschien moeten we maar de wapens oppakken en tegen het keizerrijk van de programma raad en ziggo vechten.

Macht aan de volk!!!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Programmaraden

Programmaraden, het web-adres waar men een klacht neer kan leggen.
Als ik het me goed herrinner kan men er zelfs lid van worden, als u uw dagblad een beetje in de gaten houd vind je er jaarlijks wel wat over.
 
Programmaraden, het web-adres waar men een klacht neer kan leggen.
Als ik het me goed herrinner kan men er zelfs lid van worden, als u uw dagblad een beetje in de gaten houd vind je er jaarlijks wel wat over.
Programmaraden geven alleen een advies over het analoge pakket.
Het digitale pakket wordt door Ziggo zelf samengesteld en hier hebben de programmaraden geen invloed op.
 
Programmaraden hebben hier helemaal niets mee te maken. Een programmaraad gaat alleen over 15 TV zenders in het analoge TV-pakket. (Het basispakket) Daarvan zijn er verplicht: Ned 1,2,3, twee vlaamse zenders (Een en Canvas), regionale publieke omroep en lokale publieke omroep. Blijven er nog 8 zenders over waarover de raad een "zwaarwegend advies" mag uitbrengen. Soms adviseert de raad ook over de rest van het analoge pakket, maar dat mag kabelaar naast zich neer leggen. Programmaraden gaan (nog) niet over digitale pakketten. Het heeft dus geen nut om hierover de programmaraad lastig te vallen.

Het is waarschijnlijk een besluit van Ziggo zelf CBBC en CBeebies niet meer door te geven. Het zou kunnen dat de BBC geen toestemming meer geeft, maar dan hadden we dat vast wel gehoord.

Klagen dus gewoon bij Ziggo, en als ze zo goed luisteren als ze zeggen is er een kans dat ooit deze zenders weer terug komen. Zou er niet op rekenen...

Er zullen altijd zenders bij komen en verdwijnen. Een beschaafde klacht indienen is dan de aangewezen weg. Als het echt zwaar weegt kan je het abonnement opzeggen. Verder mag Ziggo altijd zenders aanpassen. In de oude algemene voorwaarden van @Home stond dat duidelijk in, in die van Ziggo kan ik het niet terug vinden (vreemd).
 
Vooruit dan maak van die klacht neerleggen dan, "een verzoek" om die gewenste zender :wink:
 
Het zou kunnen dat de BBC geen toestemming meer geeft, maar dan hadden we dat vast wel gehoord.
Het zal inderdaad echt niet aan de BBC zelf gelegen hebben.
Vooral ook omdat ik lees dat CBeebies/CBBC pas toegevoegd zijn bij de belgische DTV provider Telenet.
 
bedankt voor de replies over de programma raad...
ok, dus alleen bij Ziggo klagen.

Binnenkort ga ik een digitale bezwaarschrift proberen maken, zodat we onze favoriete kanalen zelf kunnen invullen. Waarschijnlijk ga ik deze week een concept van een bezwaarschrift hier posten.
Oh ja... voor de goede orde: ik ben geen jurist.
 
Ik vind dat Ziggo zonder goede vooraankondiging niet het recht heeft ingrijpende wijzigingen door te voeren. Wat staat er voor volgende maand op de rol ??? Weer een goede zender minder voor weer twee prut-toevoegingen? De zenders die we graag terug willen komen maar niet (MTV2 en SkyNews), maar voor andere prutzenders toevoegen is wel ruimte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan