• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Uploaden van humax 9200C naar PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
H

humax9200c



Hoe zijn de ervaringen met het uploaden van de Humax 9200C naar de PC via de USB kabel?
Ik weet dat dit traag gaat maar vaak breekt het programma Media E linker 2.4 het uploaden af.

Hoe zijn de ervaringen hier mee?

Tips zijn altijd welkom.

Groeten,

Humax
 
humax9200c zei:
Tips zijn altijd welkom.
Met het freeware programma Humax Media Controller dat ooit geschreven is voor de Humax PVR-9200T schijnt het wat beter te gaan. Dit is een programma zonder Windows user interface. Er is ook nog een alternatief te vinden dat de Humax Media Controller GUI wordt genoemd. Die versie heeft wel een Windows user interface en maakt gebruik van de source code van de Humax Media Controller software.
 
Met het meegeleverde programma wilde het niet lukken.
Wellicht komt dit door het mooie Viesta.... (Ja, je leest het goed).

Met het tooltje dat hierboven aanbevolen wordt gaat het goed!
Het duurt wel even voordat 9GB erdoorheen gepompt is maar het is het waard.

Ik ga nu een kijken hoe we dit op DVD krijgen.
 
Hoe lang duurt ongeveer 1 GB om te uploaden naar je PC?
 
Bedankt. Gaat nog wel redelijk snel dan. Ongeveer 15 a 20 minuten per GB. :wink:
 
Ben erachter gekomen dat de Windows Media Player niet de .TS files aan kan. Maar de Nero 8 player kan dit blijkbaar wel.

De kwaliteit is niet normaal! Nu nog even uitvinden hoe ik dit naar een DVD gegooid krijg.
 
Ik kijk regelmatig opnames gemaakt met de Humax op mijn iPod classic,

overzetten/converteren gaat in een drietal stappen, eerst van de Humax naar de computer in mijn geval een Mac, dit gaat nog het langzaamst met behulp van de HumaxGui, maar in het algemeen zeer betrouwbaar; daarna converteren met ofwel MPEGStreamclip en dan snij ik de reclames eruit, of met Turbo H264 een stick van Elgato, daarna de geconverteerde file naar Itunes naar de movies map verplaatsen en vervolgens de iPod laten bijwerken; het proces is vrij bewerkelijk maar te doen; en op deze manier kan ik overal naar mijn opnames kijken, zelfs met een componentkabel weer op een LCD tv.

Branden op DVD van opnames gaat prima met behulp van Toast, nadat ik eerst de conversie heb laten uitvoeren door MPEG Streamclip, hierbij kan zelfs indien aanwezig de surround sound worden behouden.
Ik ben bij dergelijke acties blij dat ik over een Mac beschik, een uitstekend platform voor dit soort hobbyzaken.

Een belangrijke wens is echter dat een opvolger van de Humax over een ethernet aansluiting gaat beschikken!!!


Peter Spaan
 
Een belangrijke wens is echter dat een opvolger van de Humax over een ethernet aansluiting gaat beschikken!!!

Peter Spaan

Vote +100

Volgens mij krijgen de tv, decoders, etc in de toekomst wat ingebouwd netwerkpoorten krijgen, misschien ook draadloos adapters.

Want ik wil ook graag via tv telefoneren :) tvfoon :)

EDIT: link gevonden: https://life.tweakers.net/nieuws/52...ingebouwde-hdd-en-esata-op-japanse-markt.html

1207745914.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan