• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Verplaatsen AOP.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dank! :thankyou:
Dan ga ik daar mee bezig komende week. :cool:
Want ik wil dat ding eindelijk wel eens weg hebben uit de woonkamer. Een AOP in een woonkamer, wie bedenkt nu zoiets?

Gert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank! :thankyou:
Dan ga ik daar mee bezig komende week. :cool:
Want ik wil dat ding eindelijk wel eens weg hebben uit de woonkamer. Een AOP in een woonkamer, wie bedenkt nu zoiets?

Gert
Dit is ooit de normaalste zaak van de wereld geweest, in die tijd was dat ook helemaal niet zo gek bedacht. :grin:
 
Dit is ooit de normaalste zaak van de wereld geweest, in die tijd was dat ook helemaal niet zo gek bedacht. :grin:

Nee, dat kan wel kloppen. Maar in de tegenwoordige tijd is een AOP in de woonkamer wel een beetje uit de mode. Bij mij scheelt het maar een metertje, dus ga ik hem verplaatsen... Ik wil die zut uit de kamer hebben. :cool:

Gert.
 
Nou, stoute schoenen aangetrokken en gisteren de aop e.d. een metertje verplaatst naar de andere kant van de deur in de kelder. Inclusief een andere signaalversterker, de andere karwei versterker gaf geen problemen (tenminste als de kat niet de stofplukken aan het aanvallen was :wink:) maar als ik dan toch aan het veranderen ben... Ging vrij soepel allemaal moet ik zeggen echter wel een tijdje aan het vechten geweest met de connector van de groene kabel want die moest eraf om die groene kabel een stukje terug te kunnen trekken langs de kelderdeur, maar deze wilde er in het begin al niet goed af en daarna al helemaal niet meer goed erop. Echter uiteindelijk allemaal weer goed gekomen en (gelukkig) krijg ik nu dezelfde signaalsterkte weer binnen op de dm's, zo'n 37 dB inclusief een werkend internet & telefoon... :cool:
Het enige dat nog gedaan moet worden is het vervangen van de coax-stekkertje van de tratec naar de hirschmann, deze had ik niet in huis maar vervang ik morgen even.

Gert.

Nieuwe situatie:
aop-nieuw.jpg
 
Nou, stoute schoenen aangetrokken en gisteren de aop e.d. een metertje verplaatst naar de andere kant van de deur in de kelder. Inclusief een andere signaalversterker, de andere karwei versterker gaf geen problemen (tenminste als de kat niet de stofplukken aan het aanvallen was :wink:) maar als ik dan toch aan het veranderen ben... Ging vrij soepel allemaal moet ik zeggen echter wel een tijdje aan het vechten geweest met de connector van de groene kabel want die moest eraf om die groene kabel een stukje terug te kunnen trekken langs de kelderdeur, maar deze wilde er in het begin al niet goed af en daarna al helemaal niet meer goed erop. Echter uiteindelijk allemaal weer goed gekomen en (gelukkig) krijg ik nu dezelfde signaalsterkte weer binnen op de dm's, zo'n 37 dB inclusief een werkend internet & telefoon... :cool:
Het enige dat nog gedaan moet worden is het vervangen van de coax-stekkertje van de tratec naar de hirschmann, deze had ik niet in huis maar vervang ik morgen even.

Gert.
Is mooi geworden en als alles werkt, is het toch perfect?

:D
 
Is mooi geworden en als alles werkt, is het toch perfect?

:D

Thnx! In ieder geval minder stoffig dan:

aop.jpg


En hij zit nu mooi in de kelder op een houten plaat. Dus ik ben blij, zeker om de Hirschmann met z'n geweldige F-connectors. In ieder geval beter dan die standaard coax-connectors... :pompom:

Gert.
 
Officieel mag het niet, het AOP en de kabel zijn eigendom van de maatschappij.
Onofficieel,heb ik het al lang gedaan,splitsing vanuit de meterkast was voor mij 3 keer handiger.
Alleen is de zwarte kabel wel 75 ohm ?
Vaak zijn zwarte kabels 50 ohm,dus kijk dat even na, en ik had even een afgeschermde stekker gebruikt.
 
Officieel mag het niet, het AOP en de kabel zijn eigendom van de maatschappij.
Onofficieel,heb ik het al lang gedaan,splitsing vanuit de meterkast was voor mij 3 keer handiger.
Alleen is de zwarte kabel wel 75 ohm ?
Vaak zijn zwarte kabels 50 ohm,dus kijk dat even na, en ik had even een afgeschermde stekker gebruikt.

Ik dacht gewoon 75 ohm, het is eigenlijk dezelfde (2 maal) afgeschermde coax als de witte en ik gebruik ze door elkaar. Die zwarte toendertijd aangeschaft voor de schotel (zwart valt niet zo op gezien de hoeveelheid kabels op het dak). Die stekker met dat witte ruggetje vervang ik vanmiddag door een metalen versie.

Gert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan