• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo gaat CI+ ondersteunen

Status
Niet open voor verdere reacties.
....zo te lezen heb je geen boodschap aan de argumentatie die Anoniem neergepend heeft over het waarom van deze volgorde.
Nee, dat lijkt me wel duidelijk en ik heb ook al eerder aangegeven waarom niet. Het gaat hier om de verplichting van één en ander door chantage van Ziggo. Stel dat een fabrikant een perfecte implementatie maakt op basis van de lijst zoals in het signaal aangetroffen waarbij ook het automatische update mechanisme prima werkt, maar deze fabrikant geeft toch de klant de gelegenheid om de basislijst te wijzigen. Dan krijgt deze fabrikant toch geen Ziggo "gecertificeerd" stickertje omdat de fabrikant zich niet aan de Ziggo geboden houdt. Een fabrikant die wel de kanalen lijst toont zoals Ziggo dat wil, maar een buggy implementatie heeft van het kanalen update mechanisme zal wel het stickertje krijgen omdat Ziggo dan die volgorde in de lijst commercieel kan uitbaten door plekken te verkopen aan de hoogste bieder en gratis reclame heeft voor alle kanalen waar de klant zich nog niet op heeft geabonneerd aangezien de klant daar continu lastig mee gevallen wordt. Verwijderen van die kanalen kan immers niet met de door Ziggo geëiste implementatie.
 
Nee, dat lijkt me wel duidelijk en ik heb ook al eerder aangegeven waarom niet. Het gaat hier om de verplichting van één en ander door chantage van Ziggo. Stel dat een fabrikant een perfecte implementatie maakt op basis van de lijst zoals in het signaal aangetroffen waarbij ook het automatische update mechanisme prima werkt, maar deze fabrikant geeft toch de klant de gelegenheid om de basislijst te wijzigen. Dan krijgt deze fabrikant toch geen Ziggo "gecertificeerd" stickertje omdat de fabrikant zich niet aan de Ziggo geboden houdt. Een fabrikant die wel de kanalen lijst toont zoals Ziggo dat wil, maar een buggy implementatie heeft van het kanalen update mechanisme zal wel het stickertje krijgen omdat Ziggo dan die volgorde in de lijst commercieel kan uitbaten door plekken te verkopen aan de hoogste bieder en gratis reclame heeft voor alle kanalen waar de klant zich nog niet op heeft geabonneerd aangezien de klant daar continu lastig mee gevallen wordt. Verwijderen van die kanalen kan immers niet met de door Ziggo geëiste implementatie.

Maar Sony kan er toch ook voor kiezen om dmv een update er voor te zorgen dat ze de manier van sorteren die ze nu hebben/hadden toe te passen voor favorieten lijstjes. Dan voldoen ze aan de wensen van de klant en aan de eisen van Ziggo.
Het feit dat Sony deze manier van sorteren nu laat vallen zegt aan de andere kant ook genoeg over Sony vind ik. Niet over de kwaliteit maar wel hoe ze tegenover hun klanten (lees kopers) staan.
 
Maar Sony kan er toch ook voor kiezen om dmv een update er voor te zorgen dat ze de manier van sorteren die ze nu hebben/hadden toe te passen voor favorieten lijstjes. Dan voldoen ze aan de wensen van de klant en aan de eisen van Ziggo.

Zoiets had ik ook al eens geopperd, maar dat schijnt geen oplossing te zijn, want men moet en zal die basislijst kunnen sorteren. Het oplossingsgericht denken heeft in ieder geval afgedaan bij de gemiddelde Sony kijker.
 
Maar Sony kan er toch ook voor kiezen om dmv een update er voor te zorgen dat ze de manier van sorteren die ze nu hebben/hadden toe te passen voor favorieten lijstjes. Dan voldoen ze aan de wensen van de klant en aan de eisen van Ziggo.
Het feit dat Sony deze manier van sorteren nu laat vallen zegt aan de andere kant ook genoeg over Sony vind ik. Niet over de kwaliteit maar wel hoe ze tegenover hun klanten (lees kopers) staan.
Daar gaat het toch helemaal niet om in mijn betoog? Het gaat mij erom dat de fabrikant zelf moeten kunnen bepalen hoe zij de specificaties van Ziggo implementeren als ze die al (allemaal) willen implementeren.

Ik heb mijn Humax ontvanger die Ziggo "gecertificeerd" zo vaak moeten resetten sinds ik dat apparaat heb dat geen zin meer heb om favorietenlijstjes aan te leggen. Ik zou liever een functie hebben waarmee ik even snel de kanalen uit de lijst kan gooien waar ik geen abonnement op heb. Dat heeft ook een positieve uitwerking op de verwerking en opslag van de EPG data omdat de EPG dan genegeerd kan worden voor kanalen die ik niet meer in de lijst heb. Maar een dergelijke eenvoudige oplossing mag niet van Ziggo, ik moet persé met favorieten werken met al het bijbehorende geklooi om ze geactiveerd te krijgen en dan nog in de volgorde die Ziggo oplegt waarbij de ontvanger nog steeds alle EPG verzamelt omdat de kanalen nog in de basislijst staan.

En zo zijn er meer consequenties van de implementatie eisen door Ziggo waarbij Ziggo nu kennelijk ook al van de klanten gaat verlangen dat ze een TV met CI+ slot ook als zodanig gaan gebruiken, ook al kijkt die klant alleen maar analoog met die TV. Een klant mag immers van de hier aanwezige Ziggo medewerkers niet zeuren over het feit dat analoge kanalen absurde nummers krijgen om tegemoet te komen aan de digitale TV eisen van Ziggo.
 
En zo zijn er meer consequenties van de implementatie eisen door Ziggo waarbij Ziggo nu kennelijk ook al van de klanten gaat verlangen dat ze een TV met CI+ slot ook als zodanig gaan gebruiken, ook al kijkt die klant alleen maar analoog met die TV. Een klant mag immers van de hier aanwezige Ziggo medewerkers niet zeuren over het feit dat analoge kanalen absurde nummers krijgen om tegemoet te komen aan de digitale TV eisen van Ziggo.

Dit klopt niet, althans niet bij Sony TV's. Bij de toestellen die de ongewenste, door Ziggo gepushte, firmware update hebben gekregen is er met de volgorde van de analoge kanalen niets gebeurd en is ook de mogelijkheid om die naar eigen inzicht te sorteren en kanaalnummers en zenderidentificaties toe te wijzen ongewijzigd gebleven. Daarom zullen bezitters van de getroffen toestellen die nog uitsluitend analoog kijken er niets van gemerkt hebben dat hun toestel door Ziggo kreupel is gemaakt. Daar zullen ze later wel achter komen als ze alsnog digitaal gaan kijken met een eveneens door Ziggo 'goedgekeurde' CI+ CAM en dan tot de ontdekking komen dat de in de handleiding beschreven opties om zenders te sorteren, verwijderen, en kanaalnummers toe te wijzen niet (meer) werken.

Verder heb je natuurlijk volkomen gelijk. Zoals ik ook hier al had aangegeven is het al decennia een volkomen vanzelfsprekende zaak dat een bezitter van een TV toestel de kanaalnummers kan indelen en sorteren op de wijze die hem of haar goeddunkt. Er is technisch gezien geen enkele reden waarom dat voor digitale TV niet precies zo zou kunnen. De bochten waarin sommigen zich hier wringen om het sabotagebeleid van Ziggo te verdedigen grenst aan het ongelofelijke en getuigt van een een domme (en ook gevaarlijke) kuddementaliteit.
 
Volgens mij heb ik precies aangegeven wat de status is, als de laatste testen deze week met goed resultaat worden afgerond dan gaan de CAM's volgende week in productie en komen eind augustus binnen.

Fantastich, over niet al te lange tijd beschikbaar!
Dan leef ik tot die tijd door met mijn brakke SamSung DCB-B270R decoder, als ik voor die tijd mijn nieuwe TV al in huis heb staan.

Ik vraag mij af, zullen die kaartjes dan in de retail beschikbaar zijn of zal Ziggo ze zelf verkopen? (of was dat al besproken).
 
Dit klopt niet, althans niet bij Sony TV's. Bij de toestellen die de ongewenste, door Ziggo gepushte, firmware update hebben gekregen is er met de volgorde van de analoge kanalen niets gebeurd en is ook de mogelijkheid om die naar eigen inzicht te sorteren en kanaalnummers en zenderidentificaties toe te wijzen ongewijzigd gebleven. Daarom zullen bezitters van de getroffen toestellen die nog uitsluitend analoog kijken er niets van gemerkt hebben dat hun toestel door Ziggo kreupel is gemaakt. Daar zullen ze later wel achter komen als ze alsnog digitaal gaan kijken met een eveneens door Ziggo 'goedgekeurde' CI+ CAM en dan tot de ontdekking komen dat de in de handleiding beschreven opties om zenders te sorteren, verwijderen, en kanaalnummers toe te wijzen niet (meer) werken.

Verder heb je natuurlijk volkomen gelijk. Zoals ik ook hier al had aangegeven is het al decennia een volkomen vanzelfsprekende zaak dat een bezitter van een TV toestel de kanaalnummers kan indelen en sorteren op de wijze die hem of haar goeddunkt. Er is technisch gezien geen enkele reden waarom dat voor digitale TV niet precies zo zou kunnen. De bochten waarin sommigen zich hier wringen om het sabotagebeleid van Ziggo te verdedigen grenst aan het ongelofelijke en getuigt van een een domme (en ook gevaarlijke) kuddementaliteit.

Volkomen mee eens!!! Binnenkort zal Ziggo ook wel een internet explorer lanceren met door hun voorgeprogrammeerde en niet verwijderbare faforieten en pop-ups.

Of zou ik ze nu op een idee brengen :shock:
 
Volkomen mee eens!!! Binnenkort zal Ziggo ook wel een internet explorer lanceren met door hun voorgeprogrammeerde en niet verwijderbare faforieten en pop-ups.

Of zou ik ze nu op een idee brengen :shock:
De vergelijking is heel terecht. "Vroeger" deden veel internetproviders dat trouwens, als je zo'n "gratis internet" cdtje installeerde, werden een aantal favorieten aan je browser toegevoegd en de titelbalk gewijzigd naar "Internet blabla, aangeboden door provider x". Grote verschil is dat dit soort wijzigingen redelijk gemakkelijk terug te draaien waren/zijn.

De kwestie met de analoge zenders is voor de Sony TV's inderdaad geen probleem, omdat bij Sony de analoge en digitale kanalen van elkaar gescheiden zijn. TV's die echter één grote lijst gebruiken, (blijkbaar zijn die er) zitten wel met een probleem.

Als ze dan toch alles vast willen zetten, mag er in het geval van de Sony TV's er wel voor gezorgd worden dat ook de radiozenders op de juiste plek komen te zitten. De laatste 100 nummers van mijn kanalenlijst zijn een zooi en als ik die zooi straks niet meer zelf mag ordenen, mag ik op zijn minst verwachten dat Ziggo/Sony regelt dat de lijst op orde komt.
Begrijp me goed, ik ben tegen deze beperkingen, maar als je ze dan toch wilt doorvoeren, zorg dan voor een systeem dat goed werkt.
(Als ik echter de verhalen hoor over de software van de door Ziggo goedgekeurde STB's, lijkt me dat niet echt hun sterkste punt)
 
we wachten allemaal op de uiteindelijk goed gekeurde en geteste versie natuurlijk maar heeft iemand op internet al een site gespot waar de cam modules al te koop zijn, misschien in een ander jasje.....

Fabriekanten of de concurent wacht niet altijd tot het verkocht mag worden natuurlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan