• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Email werkt(e) niet meer maar nu weer wel (Wanadoo/Orange/Online ->Ziggo)

  • Onderwerp starter GobbledyGook
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
ik kan trouwens wel verzenden maar niet ontv en als afz staat er gewoon nog steeds mijn orange emailadres wat ik altijd gebruikte
 
Mail moet je kunnen ophalen via pop.ziggo.nl en versturen via smtp.ziggo.nl . Maar bij goed ingestelde nameservers zou je de oude Orange/Online-servers ook nog moeten kunnen gebruiken (daarvoor krijg je namelijk van de nameservers van Ziggo andere IP-adressen dan ze werkelijk hebben, waardoor je bij Ziggo mailservers uitkomt).

Wat zijn de IP-adressen van de voor jouw pc ingestelde DNS-servers?

Had je bij Orange misschien een zogeheten 'Free' e-mailadres? Die gaan namelijk niet over naar Ziggo. Zie https://www.ziggo.nl/orange/welkom .




oh sorry doe moet ik ff zoeken mom
 
dns servers: 212.54.35.25
212.54.40.25
Dat zijn de goeie. Dan kan je denk ik het best proberen uit te vinden of jouw Orange adres als 'Free' te boek staat. Ik heb al eerder berichten voorbij zien komen over problemen daarmee (d.w.z. dat de abonnee van mening was dat het een 'gewoon' adres was terwijl Orange beweerde dat het 'Free' was). Zie https://www.ziggo.nl/orange/welkom voor meer info.
 
ja hoe kom ik daar achter zelfs op de webmail van orange kan ik me niet meer inloggen zelfs dat heeft voorheen prima gewerkt. maar dit probleem is ontstaan 2 okt en opeens kon ik geen emails meer ontv. ik moet de email instellingen weten die moeten volgens ziggo aangepast worden maarja als ik geen mail kan ontv luk het me dus niet. dat is het enige wat ik graag wilde weten.
 
ja hoe kom ik daar achter zelfs op de webmail van orange kan ik me niet meer inloggen zelfs dat heeft voorheen prima gewerkt. maar dit probleem is ontstaan 2 okt en opeens kon ik geen emails meer ontv. ik moet de email instellingen weten die moeten volgens ziggo aangepast worden maarja als ik geen mail kan ontv luk het me dus niet. dat is het enige wat ik graag wilde weten.
De instellingen staan beschreven in de PDF's die je kunt vinden op de pagina die ik hierboven heb genoemd. Als het daarmee niet lukt en je ook niet meer bij Orange webmail kunt, dan is er volgens mij iets anders aan de hand (mislukte migratie o.i.d.) en daar kunnen we hier op het forum weinig aan doen. Zul je toch de helpdesk moeten bellen, vrees ik.
 
zelfs daar heb ik al gekeken en geprobeerd maar helaas dus ik denk idd day het dan aan de migratie zal liggen en ik hier voor toch weer bij de tech.afd moet zijn van ziggo wat trouwens bijna niet lukt na vele telefoontjes en formulieren te hebben ingevuld, het was beter geweest dat ze het via een brief hadden gestuurd. maar wil je toch vriendelijk bedanken voor al je moeite.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan