• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Eurosport en NL1 in HD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Discovery HD is trouwens in 1080i echt een plaatje, het beste beeld (minste artifacts) Vind die Brava HD en ook History Channel toch blokken op mijn LCD dan zie je dus duidelijk dat het compressed is maar het is natuurlijk 100x beter beeld dan de gewone discovery sd 4:3.

Bluy-Ray films bijvoorbeeld zien er prachtig uit op deze tv, maar dat is dan ook duidelijk niet compressed materiaal.

Toch vind ik dat het goed geregeld is bij Ziggo, er zijn al aardig wat HD kanalen en we zien een leuke sportzomer tegemoet en aan het einde van het jaar krijgen we een HD decoder PVR, interactieve televisie erbij. Dan wordt het HD pakket ook flink uitgebreid is mijn verwachting onder andere: Voom HD en Arte HD en BBC HD zou natuurlijk helemaal te gek zijn!
 
hd reday is altijd 720 en full hd is 1080 dus het moet wel 720 zijn 576 is geen hd standaard binnen de EU
720p en 1080i zijn omschrijvingen van een type signaal. Full HD is volgens mij niet formeel vastgelegd, maar er wordt meestal een 1080p signaal mee bedoeld. Er bestaan op dit moment nog geen zenders (of decoders) die 1080p aankunnen. 1080p is alleen beschikbaar via blu-ray of game-consoles.

image1160752163.jpg


HD Ready is een label dat voor een scherm gebruikt kan worden, en wil zeggen dat het scherm zowel 720p als 1080i kan weergeven. Het scherm moet minimaal 720 lijnen fysiek kunnen weergeven. De eisen die aan HD Ready gesteld worden (om het logo te mogen gebruiken) zijn vastgesteld door de EICTA.

HDReady1080p_Ne1188470586.jpg

Er bestaat geen Full HD logo van de EICTA, alleen een een HD Ready 1080p logo. Dat wil zeggen dat het scherm minstens 1920x1080 pixels heeft, en een 1080 signaal kan weergeven zonder overscan (1-1 pixelmapping.) Verder kan een 1080p signaal, aangeboden via digitale ingang weergegeven worden. Via analoog hoeft alleen 1080i en 720p weergegeven te kunnen worden.

Om het helemaal ingewikkeld te maken bestaan er ook HDTV-versies van deze logo's. Dat betekent dat de decoder/tuner in het scherm ingebouwd zit. Een scherm dat een externe decoder nodig heeft is HDready, een scherm dat een interne ontvanger heeft is een HDTV.

image1160754230.jpg
hdtv1080pjpg1188564680.jpg
 
Bluy-Ray films bijvoorbeeld zien er prachtig uit op deze tv, maar dat is dan ook duidelijk niet compressed materiaal.
Ook Blu-ray is compressed, maar met een veel hogere maximum bitrate (40 Mbps), terwijl een HD-kanaal het met 12 tot 20 Mbps moet doen. Daarnaast kan een film voor blu-ray efficiënter gecomprimeerd worden omdat het niet real-time hoeft, zoals bij TV.
 
Hallo,

Bedankt voor alle reacties.
Echter, ik vind het jammer, dat de decoder blijkbaar niet samengaat met Eurosport in HD. Al ruim anderhalf jaar wacht ik op meer uitzendingen in HD en nu is opeens de decoder niet goed.
Over NL1.........
Waarom wordt de uitzending van NL1 in HD dan wel vermeld op de website van ZIGGO? Vanaf 1 juni.....etc.
Je schept er verwachtingen mee, die blijkbaar niet waargemaakt kunnen worden.
Kortom............................geen goede zaak als het gaat om vertrouwen hebben in ZIGGO en HD uitzendingen.......

mvg,

Kees
 
goed.
Over NL1.........
Waarom wordt de uitzending van NL1 in HD dan wel vermeld op de website van ZIGGO? Vanaf 1 juni.....etc.
Je schept er verwachtingen mee, die blijkbaar niet waargemaakt kunnen worden.
Ik heb zelf geen HD ontvanger dus kan het niet checken, maar ik zie verschillende topics in dit forum waarin men zegt dat ned-1 gewoon in de lucht is met HD uitzendingen. Zou op kanaal 14 zitten.
 
NL1 in HD

Hoi Cees,

De Decoder geeft inderdaad het blauwe signaallicht, dat er sprake is van HD weergave.
Echter, de kwaliteit van het beeld is precies hetzelfde als SD.
M.a.w. kanaal 1 is de kwalitatief net zo scherp als kanaal 14.
Ik zie dus geen HD kwaliteit zoals bij de andere HD kanalen.

mvg,

Kees
 
De Decoder geeft inderdaad het blauwe signaallicht, dat er sprake is van HD weergave.
Echter, de kwaliteit van het beeld is precies hetzelfde als SD.
M.a.w. kanaal 1 is de kwalitatief net zo scherp als kanaal 14.
Ik zie dus geen HD kwaliteit zoals bij de andere HD kanalen.
Dat klopt want er zijn nu nog geen HD uitzendingen, dus geeft hij hetzelfde feed-signaal door wat ook voor SD gebruikt wordt.
De normale uitzendingen worden geupscaled naar HD formaat, maar de bron is natuurlijk geen HD.

Alleen de speciale HD uitzendingen (voetbal, olympische spelen) worden in hd uitgezonden, de rest is gewoon ned-1 standaard.
 
Dat klopt want er zijn nu nog geen HD uitzendingen, dus geeft hij hetzelfde feed-signaal door wat ook voor SD gebruikt wordt.
De normale uitzendingen worden geupscaled naar HD formaat, maar de bron is natuurlijk geen HD.

Alleen de speciale HD uitzendingen (voetbal, olympische spelen) worden in hd uitgezonden, de rest is gewoon ned-1 standaard.

Zou nos studiosport zomer ook in HD zijn? Dat begint vanavond al namelijk!
 
720p en 1080i zijn omschrijvingen van een type signaal. Full HD is volgens mij niet formeel vastgelegd, maar er wordt meestal een 1080p signaal mee bedoeld. Er bestaan op dit moment nog geen zenders (of decoders) die 1080p aankunnen. 1080p is alleen beschikbaar via blu-ray of game-consoles.

image1160752163.jpg


HD Ready is een label dat voor een scherm gebruikt kan worden, en wil zeggen dat het scherm zowel 720p als 1080i kan weergeven. Het scherm moet minimaal 720 lijnen fysiek kunnen weergeven. De eisen die aan HD Ready gesteld worden (om het logo te mogen gebruiken) zijn vastgesteld door de EICTA.

HDReady1080p_Ne1188470586.jpg

Er bestaat geen Full HD logo van de EICTA, alleen een een HD Ready 1080p logo. Dat wil zeggen dat het scherm minstens 1920x1080 pixels heeft, en een 1080 signaal kan weergeven zonder overscan (1-1 pixelmapping.) Verder kan een 1080p signaal, aangeboden via digitale ingang weergegeven worden. Via analoog hoeft alleen 1080i en 720p weergegeven te kunnen worden.

Om het helemaal ingewikkeld te maken bestaan er ook HDTV-versies van deze logo's. Dat betekent dat de decoder/tuner in het scherm ingebouwd zit. Een scherm dat een externe decoder nodig heeft is HDready, een scherm dat een interne ontvanger heeft is een HDTV.

image1160754230.jpg
hdtv1080pjpg1188564680.jpg

let op me wat je zegt binnen de eu zijn er wel afspraaken over hd standaarden en hd ready met 720i kan niet of beter gezegt niet meer het nogal verveelende is dat er omtrent hd de logo voor de verschillende standaarden nogal verandert zijn zo is er in het begin verkoop van tv geweest die zogenaamt hd ready waren maar deze ondersteunden niet de eu standaarden. al ik het goed heb is het met de nieuwste logo's zo dat 1080i full hd is en 720i hd ready. overgens raad ik aan als je een hd tv koopt kop dan een full hdtv hier heb je gewoon plezier van en heb je straks ook het maximale van je beeld. betaal hier dus gewoon dat beetje extr voor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan