• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Maximaal 5 mail adressen

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

Mickie

Sinds Ziggo met een nieuw mailplatform is gaan werken ervaar ik de volgende problemen:


  • als alles-in-1-extra gebruiker heb ik in het verleden 9 mail adressen aangemaakt terwijl er op het nieuwe platform maar maximaal 5 adressen mogelijk zijn. De reeds aangemaakte kan ik wel benaderen via Outlook maar bij 4 van de 9 adressen kan ik geen webmail gebruiken.
  • ik heb vorig jaar een e-mail adres aangemaakt voor mijn vrouw (ze was toen nog mijn vriendin) en nu we getrouwd zijn heeft ze een andere achternaam en ik zou graag het e-mail adres aanpassen naar de nieuwe achternaam. Ik heb Ziggo gebeld maar het schijnt dat ze het niet kunnen aanpassen. Deze situatie zal toch wel vaker voorkomen neem ik aan?
Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?
 
Maak een adres aan bij Gmail, dat bevalt mij beter. Bij veranderen van provider heb je dan ook geen problemen meer. Je zult wel weer verhalen horen over de privacy maar dat kan ook bij Ziggo als Big Brother dat wil.
 
Sinds Ziggo met een nieuw mailplatform is gaan werken ervaar ik de volgende problemen:


  • als alles-in-1-extra gebruiker heb ik in het verleden 9 mail adressen aangemaakt terwijl er op het nieuwe platform maar maximaal 5 adressen mogelijk zijn. De reeds aangemaakte kan ik wel benaderen via Outlook maar bij 4 van de 9 adressen kan ik geen webmail gebruiken.
  • ik heb vorig jaar een e-mail adres aangemaakt voor mijn vrouw (ze was toen nog mijn vriendin) en nu we getrouwd zijn heeft ze een andere achternaam en ik zou graag het e-mail adres aanpassen naar de nieuwe achternaam. Ik heb Ziggo gebeld maar het schijnt dat ze het niet kunnen aanpassen. Deze situatie zal toch wel vaker voorkomen neem ik aan?
Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Wat gaat er dan mis als je webmail wilt benaderen ?
Je zou moeten kunnen inloggen met dezelfde gegevens als je via je mailprogramma doet. Ik neem tenminste aan dat je met een normaal mailprogramma voor die accounts wel kunt mailen ?

Waar wil je die naam aanpassen ? Of wil je eigenlijk een extra emailadres aanmaken met de nieuwe naam ?

Je kunt via 'mijn ziggo' bij de email-instellingen per mailbox maximaal 5 email-aliassen aanmaken. Dat zijn eigenlijk aparte emailadressen die in dezelfde mailbox uitkomen. Je kunt dus de bestaande mailbox van je vrouw blijven gebruiken en daar een alias aan toevoegen en die voortaan als afzenderadres gebruiken.
 
@CeeS: Aliassen klinkt heel leuk, maar werkt niet via webmail. Als afzender kun je alleen je uit je echte mailadressen kiezen. Je kunt dus wel een extern account toevoegen, zoals G-Mail, en dan kun je dat account ook als afzender instellen, maar ik zie geen mogelijkheid om mijn alias als afzender in te stellen. Ik heb het zelf al eens geprobeerd met mij 'Briolet' alias.

Met een normaal e-mail programma kan dat wel. Daar kan ik zelfs een retouradres instellen dat afwijkt van de afzender.

EDIT: aliassen stel je in MijnZiggo in. Ik krijg het gevoel dat webmail niet eens weet dat er aliassen bestaan. Net zoals mail-forwards die je in MijnZggo instelt, ook buiten de webmail langs gaat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat gaat er dan mis als je webmail wilt benaderen ?
Je zou moeten kunnen inloggen met dezelfde gegevens als je via je mailprogramma doet. Ik neem tenminste aan dat je met een normaal mailprogramma voor die accounts wel kunt mailen ?

Waar wil je die naam aanpassen ? Of wil je eigenlijk een extra emailadres aanmaken met de nieuwe naam ?

Je kunt via 'mijn ziggo' bij de email-instellingen per mailbox maximaal 5 email-aliassen aanmaken. Dat zijn eigenlijk aparte emailadressen die in dezelfde mailbox uitkomen. Je kunt dus de bestaande mailbox van je vrouw blijven gebruiken en daar een alias aan toevoegen en die voortaan als afzenderadres gebruiken.

Ik krijg onderstaande melding als ik via de webmail mijn account wil benaderen. Het account is uiteraard ook geconfigureerd op mijn PC en hier heb ik nog nooit problemen ervaren.

Het account "[email protected]" is niet gevonden (CTX-0010)

Het e-mail adres wat ik vorig jaar heb aangemaakt is als volgt opgebouwd:

[email protected] en dit wil ik aanpassen naar voornaam.mijn [email protected]

Ik heb al wel gekeken naar de optie voor een alias maar ik vind het een vreemde situatie dat ik voorheen 10 adressen kon beheren en dat als ik nu een adres wil aanpassen of verwijderen dat dat niet kan.
Zo moeilijk moet dit toch niet zijn, binnen de Exchange server op mijn werk komen zulke gevallen ook voor en kunnen we ook prima een e-mail adres aanpassen of verwijderen. Dat Ziggo dit niet kan/wil vind ik weinig klantvriendelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan