• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

olympische spelen in HD

  • Onderwerp starter BertvanHorck
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kijk HD-TV met een HD-Ready toestel: de Panasonic TX32-LX70 (32 inch beeldscherm) en heb de 1080i versie van NL1-HD (kanaal 67)vergeleken met de 720p versie (kanaal 14). Ik zie geen wezenlijk verschil. Dit betekent dat dit HD Ready TV-toestel waarschijnlijk prima kan omgaan met het 1080i-signaal. Ik ben benieuwd of dit ook geldt voor andere HD-Ready schermen.

Waar heb je de decoder op staan? 720p of 1080i?
 
Ik probeer beide instellingen regelmatig en constateer bij de HD-zenders geen wezenlijk verschil tussen de instellingen 720p en 1080i op de decoder.

Waar heb je de decoder op staan? 720p of 1080i?
 
Ik probeer beide instellingen regelmatig en constateer bij de HD-zenders geen wezenlijk verschil tussen de instellingen 720p en 1080i op de decoder.
Het zal toch ook wel mee te maken hebben dat lang niet alle olympische onderdelen in "full" HD worden uitgezonden?.

Op het Chelloo/UPC Forum lees ik dat de EBU maar 2 HD feeds levert en de rest wordt gedownscaled?
 
Anonym

Klopt dit?

Zijn er maar 2 HD feeds naar NL toe? Is dat de reden dat sommige beelden zo matig zijn?
 
Het zal toch ook wel mee te maken hebben dat lang niet alle olympische onderdelen in "full" HD worden uitgezonden?.

Het is inderdaad zaak om 720p/1080i te testen op het moment dat er daadwerkelijk in HD uitgezonden wordt.

Helaas zijn echte HD uitzendingen vanuit China nogal zeldzaam aangezien de EBU inderdaad slechts 2 v/d 12 feeds in HD aanlevert bij de NOS. (de uitzendingen s'nachts en s'ochtends vanuit het Vogelnest zijn HD)

Als klap op de vuurpijl monteert de NOS de samenvattingen in SD. Dus later op de dag en s'avonds is niets meer in HD (behalve Tom Egbers in de studio).
 
Helaas zijn echte HD uitzendingen vanuit China nogal zeldzaam aangezien de EBU inderdaad slechts 2 v/d 12 feeds in HD aanlevert bij de NOS. (de uitzendingen s'nachts en s'ochtends vanuit het Vogelnest zijn HD)

Als klap op de vuurpijl monteert de NOS de samenvattingen in SD. Dus later op de dag en s'avonds is niets meer in HD (behalve Tom Egbers in de studio).

Tja de NOS.... gelukkig hebben we Eurosport als alternatief. :)

Terwijl Isinbayeva live op Eurosport een nieuw wereldrecord polsstok springt heeft de NOS het te druk met studiogesprekken en reclame uitzendingen. :shock:
 
sinds gisteren veel geluidsonderbrekingen op het HD Ned 1 kanaal 14...
 
Sinds vandaag (di 19 aug) heb ik ineens zwart beeld op Eurosport HD, maar wel geluid. Ben ik de enige, of is er sinds vandaag wat veranderd bij Eurosport HD wat mijn (ongecertificeerde) Sony KDL-32W4000 gewoon niet aankan? NED1-HD werkt wel gewoon.
 
Sinds vandaag (di 19 aug) heb ik ineens zwart beeld op Eurosport HD, maar wel geluid. Ben ik de enige, of is er sinds vandaag wat veranderd bij Eurosport HD wat mijn (ongecertificeerde) Sony KDL-32W4000 gewoon niet aankan? NED1-HD werkt wel gewoon.
Hier geen problemen met mijn 'ongecertificeerde' ontvanger + AC.
 
Sinds vandaag (di 19 aug) heb ik ineens zwart beeld op Eurosport HD, maar wel geluid. Ben ik de enige, of is er sinds vandaag wat veranderd bij Eurosport HD wat mijn (ongecertificeerde) Sony KDL-32W4000 gewoon niet aankan? NED1-HD werkt wel gewoon.

Nee , je bent niet de enige , ik heb precies dezelfde probleem met ( ongecertificeerde ) Sony KDL - 40W4000 .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan