• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Methode om password te resetten.

M

michaelreit

Hallo allemaal,

Aangezien de Helpdesk van Ziggo niet te bereiken is zonder een abnormale wachttijd en ik meer vertrouwen heb in de kennis van de mensen hier, stel ik mijn vraag hier :)

Mijn decoder vraagt om een wachtwoord, terwijl ik dit nooit heb ingesteld, of iig niet op een helder moment heb gedaan. Mijn medebewoners hebben hier ook geen wetenschap van, dus is dit een beetje vervelend, aangezien ik nu niet verder dan het Samsung instellingenscherm kom. Uiteraard heb ik 0000 geprobeerd, zonder succes.

Weet iemand hoe ik het password op een andere manier dan via het menu kan reseten? Ik zie namelijk ook geen reset knopjes of iets dergelijks op de decoder.

Bij voorbaat heel veel dank!
 
bij de faq op dit forum staat het volgende:


Resetten van vergeten pincode bij DTV ontvangers


Samsung digitale ontvanger, Samsung PVR, en Humax PVR:
  1. Wijzig in het menu een aantal waardes en druk op [OK];
  2. Tijdens de melding 'Even geduld AUB' de stroom van de decoder halen (dit moet snel gebeuren);
  3. Als bovenstaande lukt, dan is de pincode gereset naar 0000;



Humax IR-FOX C:
  1. Kies Menu;
  2. Kies "systeem" (in decoders met oude software heet dit "status");
  3. Druk 1x op OK;
  4. Ga heen en weer over de gekleurde knoppen van de afstandsbediening, dus rood-groen-geel-blauw-geel-groen-rood;
  5. Je komt nu in een "hidden menu" waar je de pincode terug kunt zetten naar 0000.


Samsung HD Decoder:
  1. Ga in het menu naar 'Systeeminstellingen';
  2. Druk voor alle zekerheid de toets [STB] op de afstandsbediening van de ontvanger in;
  3. Toets vervolgens "19708" in (je ziet daar niets van);
  4. De pincode is nu gereset naar 0000.
misschien heb je er iets aan
 
juiste manier voor Humax IR-FOX-C

bij de faq op dit forum staat het volgende:


Resetten van vergeten pincode bij DTV ontvangers

Humax IR-FOX C:

  1. Kies Menu;
  2. Kies "systeem" (in decoders met oude software heet dit "status");
  3. Druk 1x op OK;
  4. Ga heen en weer over de gekleurde knoppen van de afstandsbediening, dus rood-groen-geel-blauw-geel-groen-rood;
  5. Je komt nu in een "hidden menu" waar je de pincode terug kunt zetten naar 0000.
misschien heb je er iets aan

De juiste manier bij MIJN Humax IR-FOX-C was:
1 kies Menu
2 kies Status
DRUK NU NIET OP OK, want dan ga je weer 1 stap te ver.
Ga heen en weer over de gekleurde toetsen zoals boven beschreven en kies voor reset passcode. Nu was mijn code weer 0000.

Het rare is, ben al 4 weken met de Helpdesk omdat dit vanaf afstand moest en mijn smartcard nog steeds niet was geactiveerd. Blijkt nu dat je dit gewoon zelf kan doen. Hier gisteren met een Ziggo-medewerker een flinke woordenwisseling over gehad. :evil:

Zie ook: https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=14598
Kan iemand bevestigen of Harrys methode ook bij jou klopt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dcb 9401r

Hallo,

Bovenstaande methodes zijn voor andere types dan de DCB 9401R. Weet iemand ook een methoede om voor dit type het wachtwoord de resetten?
Mvg,
Martin
 
heb je het wel al geprobeerd ? anders zou je volgens mij met de helpdesk kunnen bellen, ze schijnen het ook van afstand te kunnen resetten.
 
Ja, ik heb het zelf op allerlei manieren geprobeerd. Maar het is me nog niet gelukt. Ik had de vraag per mail ook al aan de helpdesk gesteld, maar daar kreeg ik het antwoord dat ze het niet op afstand kunnen resetten. Misschien dat een telefoontje beter werkt. Ik ga het proberen.
Mvg,
Martin
 
Zo lukt het wel

Ja, ik heb het zelf op allerlei manieren geprobeerd. Maar het is me nog niet gelukt. Ik had de vraag per mail ook al aan de helpdesk gesteld, maar daar kreeg ik het antwoord dat ze het niet op afstand kunnen resetten. Misschien dat een telefoontje beter werkt. Ik ga het proberen.
Mvg,
Martin

Ik heb onderstaande zelf ff gecheckt op mijn 9401 en zo werkt het wel.

Ga via de afstandsbediening naar MENU, dan naar SYSTEEMINSTELLINGEN en daarna na MEDIA instellen. Verander hier alle 5 de mogelijkheden.
LET OP: Allemaal veranderen.

Druk op de knop OK, de ontvanger wil de nieuwe instellingen opslaan.
Tijdens het opslaan trek je de stekker uit het stop contact.

Dit moet in de periode van 1 tot 4 seconden gebeuren.
Als het is gelukt kun je met de standaard 0000 in het installatie menu. Zo niet probeer het opnieuw.
De 9401 staat terug op fabrieksinstellingen. Hierdoor zijn wel alle instellingen weg incl. de favorieten lijst.
 
Ik heb onderstaande zelf ff gecheckt op mijn 9401 en zo werkt het wel.

Ga via de afstandsbediening naar MENU, dan naar SYSTEEMINSTELLINGEN en daarna na MEDIA instellen. Verander hier alle 5 de mogelijkheden.
LET OP: Allemaal veranderen.

:!:Druk op de knop OK, de ontvanger wil de nieuwe instellingen opslaan.
Tijdens het opslaan trek je de stekker uit het stop contact.

Dit moet in de periode van 1 tot 4 seconden gebeuren.
Als het is gelukt kun je met de standaard 0000 in het installatie menu. Zo niet probeer het opnieuw.
De 9401 staat terug op fabrieksinstellingen. Hierdoor zijn wel alle instellingen weg incl. de favorieten lijst.


gisteren heb ik de helpdesk gebeld. En ondanks dat ik via de mail eerder een reactie had gekregen dat het niet op afstand kon, kon de persoon die ik aan de telefoon had de code wel resetten. Het is dus ondertussen gelukt. Toch bedankt voor je reactie.

Groeten,
Martin
 
dcb 9401 r

hallo allemaal
vraagje

ben pincode vergeten van de dcb 9401 r.
kan iemand mij helpen?
gr. mart369
 
Terug
Bovenaan