• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ook Duitsland start grootschalig met HD

Status
Niet open voor verdere reacties.
:applause:De testuitzendingen per satelliet van ARD HD en ZDF HD zijn 15 juli begonnen, de eerste uitzendingen volgen 15 augustus (zie https://www.hdtv-pro.de/tag/das-erste-hd/).

Wat zijn de plannen van Ziggo? :?:

Alles Free to Air, dus veel extra kan dit Ziggo niet kosten, tenslotte zijn de rechten voor de programma's al betaald. Wel moet er ruimte op de kabel voor zijn (of gemaakt worden).

Die ruimte is er toch genoeg, maar ze moeten alleen een flink aantal van de ongeveer 35 analoge zenders er uit pleuren en beperken tot hooguit 10 kanalen.
 
ARD en ZDF starten nu met een Showcase. (Hetzelfde als vorig jaar NL 1 HD). Pas in 2010 met de Olympische winterspelen in Vancouver gaan de reguliere HD zenders van start. Veel interessanter zijn RTL Television, Sat.1 en Pro 7 HD. RTL vooral omdat deze van plan zijn om films en serie highlights in HD uit te gaan zenden. (o.a. dus House en CSI, waar ik trouwens niet naar kijk). Voor mij is RTL HD vooral interessant voor F1 in HD. Dit zou namelijk vanaf de laatste GP dit seizoen het geval zijn. Verder vind ik dat hier gewoon gehanteerd zou moeten gaan worden: ARD HD erbij -> ARD analoog eraf etc.. Zo forceer je een overgang naar digitaal en ben je binnen niet al te lange tijd klaar met analoog omdat er dan alleen nog de verplichte kanalen en een aantal door de kabelraden aanbevolen kanalen op zitten, waar dan toch niemand meer naar wil gaan kijken.
 
Ik denk het ook niet, al is het alleen al dat er dan niet genoeg bandbreedte is bij onze kabelboer...

Gert.

Laat je niks wijs maken. Als de kabelboeren HD willen introduceren (wat ze al 2 jaar doen) en bandbreedte de grote boosdoener zou zijn, zouden ze nooit nu al adverteren met internet over datzelfde kabeltje met in 1 jaar sprongen van 20mbit naar 80mbit tot over de 100mbit.

Die vlieger gaat niet op.

Wel kun je uitleg verwachten van hun dat ze weer een abonnementsverhoging goed gaan praten. Of dat een werkelijke weergave is van de feiten kunnen we toch niet controleren. Wat je wel kunt doen is de feiten optellen en aanvoelen dat ze wederom uit hun nek praten om hun hebberigheid te voeden.
 
ARD en ZDF starten nu met een Showcase. (Hetzelfde als vorig jaar NL 1 HD). Pas in 2010 met de Olympische winterspelen in Vancouver gaan de reguliere HD zenders van start. Veel interessanter zijn RTL Television, Sat.1 en Pro 7 HD. RTL vooral omdat deze van plan zijn om films en serie highlights in HD uit te gaan zenden. (o.a. dus House en CSI, waar ik trouwens niet naar kijk). Voor mij is RTL HD vooral interessant voor F1 in HD. Dit zou namelijk vanaf de laatste GP dit seizoen het geval zijn. Verder vind ik dat hier gewoon gehanteerd zou moeten gaan worden: ARD HD erbij -> ARD analoog eraf etc.. Zo forceer je een overgang naar digitaal en ben je binnen niet al te lange tijd klaar met analoog omdat er dan alleen nog de verplichte kanalen en een aantal door de kabelraden aanbevolen kanalen op zitten, waar dan toch niemand meer naar wil gaan kijken.

ARD en ZDF zenden regulier programmering uit in HD via Sateliet sinds 15 augustus. Ook is er nog de zender FestivalHD die op dezelfde dag met reguliere uitzending begonnen is.
Voor wat betreft de zenders van RTL, ProSieben enz. kan ik je snel uit de droom helpen want die zenders zullen in Nagra3 gaan uitzenden en worden daarmee betaalzenders. Die zulle dus nooit op de kabel komen, of ze komen ook dan in een extra betaald pakket.
 
Laat maar komen. :)

Maar als de normale Duitse zenders in het HD-pakket stoppen zie ik nog geen reden om dit pakket te nemen.

Het zijn de normale Duitse zenders en dat men nu in HD gaat uitzenden is een normale ontwikkeling waar ik dus niet extra voor wil betalen.

Is het nu een themazender met een flinke toegevoegde waarde dan wil hier nog over nadenken.
Maar een ARD, ZDF, NDR enz. daar heb ik geen cent extra voor over.
 
ARD en ZDF zenden regulier programmering uit in HD via Sateliet sinds 15 augustus.

Toch eerst een showcase!

Uit de bovenstaande link: "Planänderung: ARD und ZDF beginnen früher mit dem Ausstrahlen hochauflösender TV-Inhalte als angedacht. Bereits zur Leichtathletik-WM im August 2009 sollen die ersten HDTV-Testläufe starten und die Zuschauer-Akzeptanz analysieren. Der Übergang in den HDTV-Regelbetrieb bleibt nach wie vor auf 2010 datiert."

Met andere woorden. ARD en ZDF starten eerder met HD dan gedacht werd. Namelijk al tijdens het WK Atletiek. In Augustus 2009 zullen de eerste TEST uitstralingen zijn om zo de gebruikers acceptatie te analyseren. De overgang tot een blijvende HD versie blijft vooralsnog op 2010 staan. (Olympische winterspelen).

Verder wordt er met Kerst ook nog een showcase gedaan om vervolgens zoals eerder al gemeld met de olympische spelen het reguliere HD aanbod te starten.

Voor wat betreft de Duitse commercielen. Het klopt dat deze gecodeerd uit gaan zenden en dat dit voor Duitsland uniek is. Ook klopt het dat er hoogstwaarschijnlijk extra voor betaald moet worden. Maar dan kunnen ze de kanalen dus gerust in het HD pakket stoppen want daar betaal je tenslotte al jaren relatief veel te veel voor.
 
Toch eerst een showcase!

Uit de bovenstaande link: "Planänderung: ARD und ZDF beginnen früher mit dem Ausstrahlen hochauflösender TV-Inhalte als angedacht. Bereits zur Leichtathletik-WM im August 2009 sollen die ersten HDTV-Testläufe starten und die Zuschauer-Akzeptanz analysieren. Der Übergang in den HDTV-Regelbetrieb bleibt nach wie vor auf 2010 datiert."

Met andere woorden. ARD en ZDF starten eerder met HD dan gedacht werd. Namelijk al tijdens het WK Atletiek. In Augustus 2009 zullen de eerste TEST uitstralingen zijn om zo de gebruikers acceptatie te analyseren. De overgang tot een blijvende HD versie blijft vooralsnog op 2010 staan. (Olympische winterspelen).

Verder wordt er met Kerst ook nog een showcase gedaan om vervolgens zoals eerder al gemeld met de olympische spelen het reguliere HD aanbod te starten.

Voor wat betreft de Duitse commercielen. Het klopt dat deze gecodeerd uit gaan zenden en dat dit voor Duitsland uniek is. Ook klopt het dat er hoogstwaarschijnlijk extra voor betaald moet worden. Maar dan kunnen ze de kanalen dus gerust in het HD pakket stoppen want daar betaal je tenslotte al jaren relatief veel te veel voor.


Hier het laatste nieuws van vandaag voor hen die duits kunnen lezen:

Die Leichtathletik-WM in Berlin im August ist das erste sportliche Großereignis, das im deutschen öffentlich-rechtlichen Fernsehen im HDTV-Format ausgestrahlt wird. ARD und ZDF bieten weltweit ein HD-Signal an. Nach den HD-Showcases zur Leichtathletik-WM und zur Internationalen Funkausstellung in Berlin wird es auch zu Weihnachten ausgewählte Produktionen in HDTV geben.
Im Februar 2010 starten ARD und ZDF mit der Übertragung der Olympischen Winterspiele im kanadischen Vancouver in den HDTV-Regelbetrieb.

Met andere woorden, behalve enkele korte tussenpauzes hebben we toch al wel een volwaardig HD programma op ARD en ZDF.
Er komt trouwens op sateliet binnenkort nog een Duitse zender bij in HD welke wel vrij te ontvangen zal zijn. Als je een channelsearch doet op Astra kom je vanzelf de testkaart tegen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan